تبیان، دستیار زندگی
روز نهم نمایشگاه به علت حضور آقای دکتراحمدی نژاد (رئیس جمهور محترم) با کمی تأخیر (ساعت 11) آغاز شد. پست های بازرسی که در در ِ ورودی نمایشگاه استقرار یافته بود کمی ورود و خروج را مشکل کرده بود ولی باز هم بازدید کنندگان زیادی ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

گزارش روز نهم نمایشگاه قرآن کریم


روز نهم نمایشگاه به علت حضور آقای دکتراحمدی نژاد (رئیس جمهور محترم) با کمی تأخیر (ساعت 11) آغاز شد. پست های بازرسی که در در ِ ورودی نمایشگاه استقرار یافته بود کمی ورود و خروج را مشکل کرده بود ولی باز هم بازدید کنندگان زیادی به نمایشگاه مراجعه کرده بودند.

در ابتدای این روز همانند روزهای گذشته دانش آموزان دبستانی و راهنمایی به بازدید از غرفه تبیان پرداختند که پس از حضور در غرفه و آشنائی با سایت تبیان سوالاتی در مورد قرآن از آنان پرسیده شد که به پاسخ های صحیح هدایایی اهداء گردید.

از دیگر اتفاقات این روز حضور عکاسان و دوربین فیلمبرداری تبیان در مراسم تجلیل از خادمان قرآن کریم در محل مصلی تهران بود که پس از اتمام این مراسم دوربین خبرساز تبیان مصاحبه ای با رئیس جمهور محترم انجام داد و نظر ایشان را در مورد سایت تبیان جویا شدند و سپس آقای بابائی (مدیر روابط عمومی موسسه تبیان) در گفتگویی با ایشان قول بازدید اقای رئیس جمهور از موسسه تبیان را گرفتند.

از نکات دیگر در این روز می توان به تهیه بالون بزرگ و زرد رنگی اشاره کرد که در آن جایزه بزرگ تبیان و آدرس سایت به همراه CD مشکاة به چشم می خورد. قرار بود بالون در فضای غرفه تبیان به هوا برود که با عدم همکاری مسئولان نمایشگاه روبرو شدیم و در کنار غرفه علیرغم جلب توجه، به کیسه بوکس بچه های کوچک تبدیل شده بود.

انجمن ها

انجمن کارآفرینی

انجمن کارآفرینی در روز نهم نمایشگاه به مدیریت آقای کهنموئی تشکیل شد. تعدادی از اعضاء این انجمن با حضور در غرفه تبیان به بحث و تبادل نظر پرداختند سپس با توزیع بروشوری که در آن به معرفی انجمن کارآفرینی و چگونگی ایجاد شغل پرداخته شده بود پرداختند.

از برنامه هایی که در بروشور برای این انجمن در نظر گرفته شده است می توان به :

1- ایجاد اشتغال با استفاده از توانمندی افراد و اعضای فعال سایت

2- آموزش های کارآفرینی شخصی ، استخدام ادواری و افزایش مهارتها و ...

3- همکاری تنگاتنگ با تمامی انجمن ها و سازمانها و ارگانها جهت ایجاد اشتغال مولد

4- پردازش ایده های نو جهت کارآفرینی موثر

در ادامه دانش آموزان دبستانی و راهنمایی پسرانه و دخترانه با حضور در غرفه تبیان با سایت آشنا شدند و از طرف انجمن کارآفرینی سوالاتی در زمینه قرآنی پرسیده شد و سپس هدایایی اهداء گردید. مسابقه این انجمن نیز با ارائه یک آیه از قرآن کریم که خواستار شماره آیه شده بود برگزار شد که به 5 نفر از دوستانی که پاسخ های صحیح داده بودند به قید قرعه هدایائی اهداء شد. بعد از افطار هم با دعوت از میهمان برنامه سرکار خانم بهمن پور (مدرس کارآفرینی در هنرستان و مشاور انجمن کارآفرینی تبیان) و برگزاری میزگردی به سئوالات دوستان پاسخ داده شد.

بحث این میزگرد پیرامون ایده های نو، مخاطره ها و ریسک پذیری کارآفرینی بود که مورد استقبال دوستان و بازدیدکنندگان قرار گرفت.

اخبار دیگر نمایشگاه:

همایش تجلیل از نمایشگاه قرآن توسط رئیس جمهور

در این همایش آقای دکتر احمدی نژاد رئیس جمهور محترم با تاکید بر اینکه سعادت نهایی بشر زندگی در جامعه اسلامی است، گفت: امروز ملت ما ماموریت دارد که در سرزمین مقدس ایران این جامعه ایده آل را بر پا کند.

رییس جمهور که در مراسم تجلیل از خادمین قرآن کریم در مصلای تهران سخن می گفت: اظهار داشت قرآن برنامه و دستور العمل برپایی جامعه ایده آل است. بنابراین همه کسانی که در جهت ترویج فرهنگ قرآنی حرکت می کنند در جهت تشکیل جامعه اسلامی قدم بر می دارند.

وی تصریح کرد: بالاتر از این موضوع خدمت قابل تصور نیست و همه کسانی که در خدمت قرآن هستند اعم از کتابت ، نشر و تفسیر و تعلیم قرآن کاری مقدس را انجام می دهند.

رئیس جمهور با تشکر از مسئولان برپا کننده این نمایشگاه اضافه کرد: به عنوان کوچکترین خدمتگزار این کشور صمیمانه از همه کسانی که در این مسیر قدم بر می دارند تشکر کرده و یکی از مهمترین وظایف دولت خود را حمایت از همه کسانی می دانم که در راه قرآن قدم بر می دارند.

آقای احمدی نژاد با تاکید بر اینکه باید همه فعالیتهای یک کشور بر اساس فرهنگ قرآنی باشد، افزود: حتی نحوه برخورد ما با دشمنان اسلام نیز باید بر اساس دستورالعمل قرآن باشد.

وی در پایان تصریح کرد: دولت با تمام توان خود در راه ترویج فرهنگ قرآنی قدم بر خواهد داشت.

پیش از سخنان رئیس جمهور، آقای حسین صفار هرندی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در سخنانی با اشاره به برگزاری نمایشگاه قرآن کریم گفت: برگزاری این نمایشگاه در مصلی توفیق بزرگی بود که شان و منزلت قرآن پاس داشته شود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اضافه کرد: رئیس جمهور کشورمان افتخار می کند در مراسمی شرکت می کند که در آن از خادمان قرآن کریم تجلیل خواهد شد و این بدین معناست که مردان سیاست و خدمت ما علاوه بر همه کارهایی که در مسیر مهر ورزی و خدمت انجام می دهند عرض ادب در برابر قرآن را وظیفه خود می داند.

سپس رئیس جمهور در این مراسم از خادمان برگزیده قرآن کریم تقدیر و جوایزی به آنها اهداء کرد.

میهمانان:

از میهمانان این روز می توان به آقای مهندس فرخ (معاونت محترم اینترنت و شبکه و عضو هئیت مدیره موسسه تبیان)، آقای مهندس لاجوردی (عضو هئیت مدیره و مدیر دفتر پژوهش موسسه تبیان) و حجت الاسلام و المسلمین آقای سجادی (مدیر دفتر اصفهان موسسه تبیان) اشاره کرد.

حاضرین در این روز :

خانمها:

خرسند- معصومی- نجف پور

آقایان : بابایی- محمدی- خطیبی- ایوبی- حسن زاده- حریریان- میقانی- حمزه- اسماعیلی- شادان- ربانی- عباس زادگان- بهادری- حدادی- عبادی- رضائی.

کاربران:

فرزانه- بابامرادی- قندیان- هادی زاده.

روابط عمومی موسسه تبیان