تبیان، دستیار زندگی
روز یازدهم نمایشگاه قرآن کریم بعد از نماز با شکوه جمعه راس ساعت 13 شروع به کار کرد. اکثر بازدیدکنندگان تا قبل از افطار را کسانی تشکیل می دادند که پس از نماز جمعه راهی نمایشگاه شده بودند. جمعه روز بسیار شلوغی بود و سیل مشتاقا...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

گزارش روز یازدهم نمایشگاه قرآن کریم


روز یازدهم نمایشگاه قرآن کریم بعد از نماز با شکوه جمعه راس ساعت 13 شروع به کار کرد. اکثر بازدیدکنندگان تا قبل از افطار را کسانی تشکیل می دادند که پس از نماز جمعه راهی نمایشگاه شده بودند.

جمعه روز بسیار شلوغی بود و سیل مشتاقان را راهی غرفه تبیان کرده بود. سی دی مشکاة یکی از پرفروش ترین نرم افزارهای این روز بود . شدت استقبال مردم در این روز طوری بود که ساعت کار نمایشگاه تا ساعت 23 تمدید گردید.

انجمنها :

انجمن زنان

در روز یازدهم نمایشگاه، انجمن زنان عهده دار برنامه انجمن خویش و اداره غرفه تبیان بود؛ که در طی برنامه های خود مراسمی با حضور اساتید حوزه و دانشگاه برگزار کرد.

از ساعت 15 تا 30/16 جلسه ی گفتمان با حضور سرکار خانم صابغی (محقق و نویسنده) برگزار شد.

در این جلسه مباحثی از جمله بررسی تفاوت های ذاتی زن و مرد (علت و دلایل) مورد گفت و گو و بحث قرار گرفت که بازدید کنندگان بسیاری در این مراسم شرکت کردند و بحث به گونه ای جذاب و شیرین توسط حضار دنبال شد.

در حین برگزاری مراسم، برگه های مسابقه بین شرکت کنندگان در بحث و بازدید کنندگان غرفه پخش شد که در ساعت 17 مراسم قرعه کشی با حضور حاضرین انجام گرفت و طی این مراسم جوایز نفیسی به قید قرعه به برندگان اهدا شد.

در ساعت 20 نشست دیگری با حضور سرکار خانم نیکوبرش (استاد حوزه و دانشگاه) با عنوان بررسی نقش تبلیغ زنان در اسلام برگزار شد که تا ساعت 21:30 ادامه یافت.

بعد از پایان این نشست، مسابقه دیگر انجمن برگزار شد که با استقبال گسترده ای مواجه گردید و جوایز برندگان اعطاء گردید.

همچنین طرح فراخوان مقاله ای با عنوان «هر زن، یک جامعه است» به بازدیدکنندگان اطلاع رسانی شد.

توزیع فرم نظرسنجی و بروشور از دیگر برنامه های جانبی انجمن زنان بود.

دیگر قسمتهای نمایشگاه قرآن کریم:

معرفی غرفه ستاد احیاء امر به معروف و نهی از منکر

غرفه ستاد احیاء امر به معروف و نهی از منکر در شبستان های پایین نمایشگاه قرار دارد. این ستاد با ارائه کتاب و سی دی ها مختلف سعی در احیاء این فریضه نموده است. ارائه کتابهای مختلف در زمینه امر به معروف و نهی از منکر، سی دی های سخنرانی اساتید محترم آقایان حائری شیرازی ، قرائتی و محدثی و برای اولین بار سری کتاب های احکام فقه، احکام رانندگی و ... نیز در این غرفه به معرض نمایش گذاشته شده است.

همچنین این ستاد مسابقه ای را با 114 جایزه (به تعداد سوره های قرآن) برگزار می کند:

به دو سئوال زیر پاسخ دهید و پاسخ های خود را یا به غرفه ستاد در نمایشگاه تحویل دهید و یا با شماره تلفن 1- 22561430 تماس حاصل نمایید.

1- بهترین معروف در قرآن کدام است؟

2- بدترین منکر در قرآن کدام است؟

میهمانان:

در این روز می توان به حضور آقایان مهندس اسماعیلی (معاونت محترم مالتی مدیا و عضو هئیت مدیره موسسه تبیان)، مهندس لاجوردی (عضو هئیت مدیره و مدیر محترم دفتر پژوهش موسسه تبیان) ، مهندس جهانگرد (معاون IT رییس جمهور) ، آقای دکتر فیروز آبادی ( مدیر روابط عمومی حوزه هنری ) و حجت الاسلام رحیمیان نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید اشاره نمود که آقای مهندس جهانگرد با دوربین خبرساز تبیان نیز مصاحبه ای انجام دادند.

حاضرین در این روز :

خانمها:

اکبری ،مه آبادی ، نجف پور و همت

آقایان :

بابایی، محمدی، خطیبی، ایوبی، حسن زاده، حریریان، میقانی، حمزه، شادان، عباس زادگان، بهادری، حدادی، جلمبادانی ، رضائی، عطار و مقامی

کاربران:

فرزانه، بابامرادی، هادی زاده و استادی، ابطحی، نیک آئین، شکیبا، گودرزی، آراسته و آقاجانی فشارکی.

روابط عمومی موسسه تبیان