تبیان، دستیار زندگی
ای کاش در روز های باران خورده این هفته که یادآور حماسه قرن در هشت سال دفاع مقدس است این سان شرمنده مردان بی ادعای جبهه ها نبودیم … ای کاش !
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

رشیدپور:شرمنده مردان بی ادعا

رشیدپور

گروه پایداری تبیان: رضا رشیدپور این روزها در کشور حضور ندارد و به گفته خودش فرصت کافی پیدا کرده تا مطالب بیشتری برای خوانندگان سایت شخصیش بنویسد. او در آخرین پست خود نگاهی انتقادی به فیلم سینمایی اخراجی ها داشته است و در یادداشتی نوشته است:

مشغول استراحت در هتل بودم و شبکه الجزیره را تماشا می کردم . سرخط اخبار که تمام شد یک برنامه کوتاه تحلیلی در مورد دفاع مقدس نشان دادند که واقعاً شرم آور بود .

مجری این شبکه بعد از نشان دادن دقایقی از فیلم اخراجیها گفت که این سیمای واقعی رزمنده های ایرانی است که یک هنرمند داخل کشور به نام ده نمکی آن را به تصویر کشیده.

رضا رشیدپور: یادتان هست که وزیر سابق ارشاد با ذوق شدید این فیلم را افق جدید هنر در ایران خواند ؟!

جناب آقای صفار و جناب آقای ده نمکی خوب تماشا کنید . شبکه معلوم الحال الجزیره از معجزه شما به عنوان تصویر واقعی رزمنده های ایرانی یاد می کند

رشیدپور در واکنش به گزارش شبکه الجزیره از فیلم اخراجیها پرسیده: یادتان هست که برخورد طرفداران مسعود خان ده نمکی با انتقاد های دلسوزانه اهالی هنر و حتی زجر کشیده های جبهه چطور بود ؟ ای کاش آن روزها کسی کوتاه نمی آمد و اجازه نمی دادیم تا ناموس شریف این کشور در سخت ترین سالهای دفاع اینطور بر باد برود . یادتان هست که وزیر سابق ارشاد با ذوق شدید این فیلم را افق جدید هنر در ایران خواند ؟!

جناب آقای صفار و جناب آقای ده نمکی خوب تماشا کنید . شبکه معلوم الحال الجزیره از معجزه شما به عنوان تصویر واقعی رزمنده های ایرانی یاد می کند.

یعنی همت ها … جهان آراها … باکری ها … و هزاران سینه شیمیایی و هزاران سرو آزاده فراموش می شود تا این انحراف هنری به عنوان سیمای ایرانی ها در هشت سال دفاع مقدس در رسانه های جهان مطرح شود .

من خیلی کمتر از آن هستم که دست خانواده نازنین شهدا را ببوسم و از آنها به خاطر این بی مبالاتی رفتاری عذرخواهی کنم .

خدایا شاهد باش که در میان این طوفان های به ظاهر ارزشی تمام ارزش های اصیل ایران بر باد می رود و کاری جز نوشتن و نترسیدن از ما بر نمی آید .

رضا رشیدپور در پایان یادداشت خود گفته است: ای کاش در روز های باران خورده این هفته که یادآور حماسه قرن در هشت سال دفاع مقدس است این سان شرمنده مردان بی ادعای جبهه ها نبودیم … ای کاش !

تنظیم : فرهنگ پایداری تبیان