تبیان، دستیار زندگی
حضرت آیت‌الله مظاهری در دیدار رییس مجلس شورای اسلامی یکی از مسائل بسیار مهمی که مجلس شورای اسلامی باید به طور جدّی و دقیق به آن بپردازد را مسئله معیشت و زندگی مردم دانست
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

آیت‌الله مظاهری در دیدار دکتر لاریجانی:

نمایندگان مجلس برای رفع فقر و تبعیض چاره اندیشی کنند

آیت الله مظاهری، دکتر لاریجانی

خبرگزاری رسا ـ جضرت آیت‌الله مظاهری در دیدار رییس مجلس شورای اسلامی یکی از مسائل بسیار مهمی که مجلس شورای اسلامی باید به طور جدّی و دقیق به آن بپردازد را مسئله معیشت و زندگی مردم دانست و خاطرنشان کرد: نمایندگان مجلس شورای اسلامی باید برای رفع فقر و تبعیض و رسیدگی اساسی به مستضعفین و اقشار کم درآمد، چاره‌اندیشی کنند.

به گزارش خبرگزاری رسا، حضرت آیت‌الله حسین مظاهری، رییس حوزه علمیه اصفهان در دکتر علی لاریجانی رییس مجلش شورای اسلامی، با اشاره به جایگاه برجسته مجلس شورای اسلامی در مجموعه نظام اسلامی، از قوه مقنّنه به عنوان دستگاهی بسیار با اهمیّت و تأثیرگذار یاد کرد و افزود: بدون شک همانگونه که امام راحل عظیم‌الشّأن قدّس سرّه‌الشّریف نیز فرمودند، مجلس در رأس امور است و این مطلب، به خوبی از اصول قانون اساسی نیز استفاده می‌شود.

وی دو شأن بسیار مهمّ تقنینی و نظارتی مجلس را، فلسفه اهمیّت و در رأس امور بودن مجلس دانست و تأکید کرد: این دو وظیفه اساسی که از ناحیه ملّت به نمایندگان مجلس شورای اسلامی به صورت امانت منتقل شده است، باعث می‌شود که قوه مقنّنه، مسئولیّتی سنگین و جایگاهی برجسته در مجموعه دستگاه‌های نظام مقدّس جمهوری اسلامی را برعهده داشته باشد.

حضرت آیت‌الله مظاهری، جایگاه ویژه و با اهمیّت مجلس شورای اسلامی را موجب سنگین‌تر شدن بار مسئولیّت نمایندگان دانست و خاطرنشان کرد: نمایندگان مجلس، بیش از دیگران باید برای حفظ شخصیّت و جایگاه مجلس شورای اسلامی به عنوان امانتی گران‌بها تلاش نمایند و بدانند که وظیفه‌ای خطیر و مسئولیّتی سنگین را بر دوش دارند.

وی با استناد به روایتی از امیرمؤمنان امام علی علیه‌السّلام، پرداختن به مسائل فرعی و جزیی و غفلت از اصول و مسائل اساسی را، موجب زوال و رکود امور مملکت و حکومت برشمرد و تأکید کرد: امروز باید تمامِ وقت و همّت مجلس، مصروف امور با اهمیّت و اساسی کشور گردیده و از پرداختن به هرگونه امور فرعی و کم اهمیّت پرهیز شود.

رییس حوزه علمیه اصفهان یکی از مسائل بسیار مهمی که مجلس شورای اسلامی باید به طور جدّی و دقیق به آن بپردازد را مسئله معیشت و زندگی مردم دانست و خاطرنشان کرد: امروز فقر و مشکلات اقتصادی و معیشتی، مردم را در  تنگنا قرار داده و نمایندگان مجلس شورای اسلامی به عنوان وکلای مردم و امانتداران ملّت باید برای رفع فقر و تبعیض و رسیدگی اساسی به مستضعفین و اقشار کم درآمد، چاره‌اندیشی کنند.

وی موضوع اشتغال را یکی دیگر از مسائل بسیار مهمّ جامعه برشمرد و تأکید کرد: اگر مسئله اشتغال به طور زیربنایی و واقعی و نه با شعار و حرف، اصلاح گردد، بسیاری از مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم نیز برطرف خواهد شد.

این مدرس خارج فقه حوزه علمیه اصفهان، توجه به اصول دینی و اسلامی در زمینه مسائل اقتصادی را یادآور شد و تأکید کرد: اگر در مجموعه جریان اقتصاد کشور، اصول و دستورات اسلام به طور جدی، اجراء و عملی گردد، مسلمّاً مشکلات و انحرافات اقتصادی مرتفع خواهد شد.

وی مسئله فساد اخلاقی و اُفت اخلاق و ارزش‌های اخلاقی در جامعه را یکی دیگر از مسائل با اهمیّتی دانست که مجلس شورای اسلامی باید برای رفع آن برنامه‌ریزی دقیق و متقن انجام دهد.

حضرت آیت‌الله مظاهری افزود: موضوع فساد اخلاقی و فرهنگی، موضوعی است که می تواند به تدریج نظام مقدس جمهوری اسلامی را در معرض مخاطره قرار دهد و از این جهت مجلس به عنوان دستگاه مسئول در زمینه قانون‌گذاری و نظارت باید برای اجرایی شدن اصول قانون اساسی، از جمله اصل مربوط به امر به معروف و نهی از منکر، اقدام عاجل و دقیق انجام دهد.

وی برنامه پنجم را نیز یکی از اولویت‌های مهمّ مجلس برشمرد و خاطرنشان کرد: این برنامه باید به گونه‌ای بررسی و تصویب گردد که حرکت و پیشرفت کشور به سوی برنامه چشم انداز بیست ساله را به عنوان یک مسئله اساسی، تسریع نماید و مسائل مهمّ کشور به خوبی بر اساس آن، ساماندهی شود.

حضرت آیت‌الله مظاهری در پایان سخنان خود، وحدت کلمه و اتّحاد را رمز اصلی پیشرفت و توفیق مسؤولان دانست و افزود: همانگونه که مقام معظّم رهبری نیز مکرّراً تأکید نموده‌اند باید وحدت میان مسئولان و همدلی میان قوای کشور به عنوان یک اصل مهم، تقویت گردد و از هرگونه سخن و اقدام تفرقه‌انگیز پرهیز شود. و تنها در این صورت است که ملّت، امیدوار به آینده خواهد شد و خداوند نیز لطف خود را بر مردم و مسئولان، بیش از پیش عنایت خواهد فرمود.

در ابتدای این دیدار که چند تن از نمایندگان مجلس شورای اسلامی و نیز تنی چند از مسئولان استان اصفهان حضور داشتند آقای دکتر علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی در سخنان کوتاهی با اظهار مسرّت از دیدار با حضرت آیت‌الله مظاهری، حضور ایشان در حوزه علمیّه اصفهان را موجب احیای این حوزه کهن دانست و با تأکید بر موضوع مهمّ استقلال حوزه‌های علمیّه، به اهتمام مجلس شورای اسلامی برای کمک به گسترش حوزه‌های علمیّه اشاره کرد و اقدامات مجلس را در این زمینه تشریح کرد.