تبیان، دستیار زندگی
حضرت‌آیت‌الله سبحانی، احمد بن اسحاق از شخصیت های بزرگ اسلامی دانستند و خواستار احیای آثار علمای شیعه شدند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

آیت‌الله شیخ جعفر سبحانی (در دیدار اعضای ستاد برگزاری کنگره بین المللی احمد بن اسحاق):

آثار علمای شیعه احیاء شود

آیت الله سبحانی

حضرت‌آیت‌الله سبحانی، احمد بن اسحاق از شخصیت های بزرگ اسلامی دانستند و خواستار احیای آثار علمای شیعه شدند.

به گزارش مرکز خبر حوزه، معظم‌له شامگاه روز گذشته در دیدار اعضای ستاد برگزاری کنگره بین المللی احمد بن اسحاق گفتند: برگزاری کنگره پاسداشت علمای شیعی همچون احمد بن اسحاق بسیار کار با ارزش و خوبی است و به طوری که هر چیزی که به اصالت اسلامی و فرهنگی ما بر گردد، باید حفظ شود.

ایشان با تأکید بر احیاء و حفظ آثار علمی احمد بن اسحاق افزودند: احمد بن اسحاق از شخصیت هایی است که حضرت ولی عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف را دیده، بنابراین باید روایاتی که از ایشان نقل شده احیاء شود.

سعودی‌ها تمام ارزش‌های اسلامی را از بین می‌برند

معظم له با بیان این که متأسفانه سعودی ها و وهابیون تمام ارزش های اسلامی را از بین می برند،اظهار داشتند: وهابیها نمی خواهند آثاری از پیشینیان باقی بماند و این به ضرر ما است، ما اگر اسلام جو هستیم باید همه چیز را حفظ کنیم .

در ابتدای این دیدار دبیر اجرایی کنگره احمد‌بن‌اسحاق، با ارائه گزارشی از روند برگزاری کنگره احمد بن اسحاق گفت: این کنگره با مشارکت حوزه علمیه قم، جامعه المصطفی و چند نهاد دیگر در آذر ماه برگزار خواهد شد.

حجت‌الاسلام حسینی‌مقدم افزود: تاکنون 50 مقاله به دبیر خانه کنگره ارسال شده که مقالات برگزیده علاوه بر  تقدیر در 2 جلد کتاب منتشر خواهد شد.

مدیر کل اوقاف و امورخیریه استان کرمانشاه خاطر نشان کرد: این کنگره در قم ، کرمانشاه و شهرستان سر پل ذهاب و هم چنین در محل تولد ایشان در سامرا به همت جامعه المصطفی برگزار خواهد شد.