تبیان، دستیار زندگی
هانس کریستین آندرسن داستان نویس، شاعر و نمایشنامه نویس دانمارکی در سال هزار و هشتصد و پنج به دنیا آمد و به سال هزار و هشتصد و هفتاد و پنج درگذشت. پدرش کفاشی فقیر بود که اندک سوادی هم داشت. اما مادرش بی سواد بود
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

ده قصه
دنیای قصه

هانس کریستین آندرسن داستان نویس، شاعر و نمایشنامه نویس دانمارکی در سال هزار و هشتصد و پنج به دنیا آمد و به سال هزار و هشتصد و هفتاد و پنج درگذشت. پدرش کفاشی فقیر بود که اندک سوادی هم داشت. اما مادرش بی سواد بود. آندرسن از همان کودکی بچه بسیار حساس و خیال پرداز بود. چند سالی به مدرسه رفت. در مدرسه املایش ضعیف بود. در یازده سالگی پدرش را از دست داد و در چهارده سالگی به کپنهاک رفت تا آوازه خوان و بازیگر شود که شد؛ اما به زودی دست از این کار کشید و نمایشنامه هایی نوشت، که چندسال بعد کم کم روی صحنه رفت و همین برگهء ورود او به مدرسه شد. بعدها موفق شد تا تحصیلات عالی اش را هم در دانشگاه کپنهاک تمام کند.

گرچه از آندرسن اشعار، نمایشنامه ها، رمان ها و سفرنامه هایی نیز باقی مانده است اما شهرت جهانی وی بیشتر به خاطر داستان هایی است که بین سالهای هزارو هشتصد و سی و پنج تا هزار و هشتصد و هفتاد و دو برای کودکان نوشت.داستان های او به مسائل انسانی که گاه طعمی تلخ دارد می پردازد و شاید علت شهرت او نیز همین انسان دوستی اش باشد.

داستان های او گیرایی خاصی دارد که در کتاب ده قصّه ی گزیده از هانس کریستین آندرسن تعدادی از آنها گرد آوری شده است. این داستان ها ارتباط قوی با خواننده برقرار می کند. برای همین، بزرگترها و کوچکترها هنوز هم به یک اندازه از دیدن کارتون ها و فیلم هایی که براساس برخی از این قصّه ها ساخته شده اند لذت می برد.

این کتاب شامل قصّه های زیر است:

1- دخترک کبریت فروش 2- درخت کاج 3- جوجه اردک زشت 4- لباس جدید امپراطور 5- داستان یک مادر 6- هرکاری پیرمرد می کند درست است 7- توک کوچولو 8- جک خُله 9- آنچه می شود خلق کرد 10- بلبل.

کتاب ده قصه / هانس کریستین آندرسون

برای خرید کتاب ده قصه کلیک کنید.

تنظیم: آقایی


برای خرید کتب کودکان و نوجوانان کلیک کنید.

برای خرید کتب رمان  و داستان کلیک کنید.

برای خرید از فروشگاه اینترنتی کلیک کنید.