تبیان، دستیار زندگی
علی دایی گفت: «تماشاگرانی که به من و کریم باقری توهین کردند، خودشان بی‌غیرت هستند.» .........
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

انتقاد دایی از تبریزی ها

علی دایی

به گزارش فارس علی دایی گفت: «تماشاگرانی که به من و کریم باقری توهین کردند، خودشان بی‌غیرت هستند.»

علی دایی پس از تساوی یک بر یک مقابل شهرداری تبریز در حالی در سالن خبری پس از مسابقه حاضر شد که از هتاکی 90 دقیقه‌ای هواداران شهرداری تبریز نسبت به خودش و کریم باقری بشدت ناراحت و عصبانی بود.

دایی گفت: «کجای دنیا را سراغ دارید که اینطور به همشهری خود توهین کنند؟ کجا دیده‌اید که پشت دروازه حریف چنین حرکاتی صورت گیرد؟ من علی دایی، اهل آذربایجان هستم. به نظر شما چون اهل آذربایجانم باید تیمم را طوری به زمین بفرستم که 10 گل بخورد؟ اگر این کار را بکنم دیگر بی‌غیرت و بی‌شرف نیستم؟»

وی افزود: «بی‌غیرت و بی‌شرف خودشان هستند که چنین توهینی را 90 دقیقه به من و کریم باقری کردند. چطور می‌توانند به کریم باقری که جوانی خود را برای فوتبال آذربایجان گذاشته است توهین کنند؟ مردم آذربایجان باید الگو باشند نه اینکه به خاطر بازی همشهریشان در تیم مقابل او را اذیت کنند. همه جای ایران فوتبال را به نام کریم باقری می‌شناسند.»

کریم باقری و علی دایی

دایی ادامه داد: «از یک طرف یک خیابان به نام کریم باقری می‌کنید و از سوی دیگر 90 دقیقه در ورزشگاه به او فحش می‌دهید. مگر ما خانواده‌های خود را از سر راه آورده‌ایم که باید اینچنین مورد هتاکی قرار بگیرند؟ آذربایجان متعلق به ایران است. ما همه برای یک مملکت هستیم اما متاسفانه آنهایی که به ورزشگاه می‌آیند دنبال فوتبال نیستند. آنها دنبال مسائل دیگریند. چرا باید در ورزشگاه یادگار امام آتاتورک تشویق شود؟»

وقتی دایی این جملات را با عصبانیت بیان کرد عده‌ای از خبرنگاران این صحبت او را رد کردند اما سرمربی پرسپولیس در پاسخ گفت: «فیلم چنین تشویق‌هایی موجود است. کسی برای فوتبال در تبریز به ورزشگاه نمی‌آید. من ناراحت فحش شنیدن نیستم. آنها می‌توانند تا صبح به من فحش بدهند. من ناراحت این هستم که چرا شماها خودتان را به راه دیگری می‌زنید. واقعا نمی‌شنوید در ورزشگاه چه می‌گویند؟‌ در تهران هم همین هواداران به کریم باقری توهین کردند و با بطری آب او را زدند. چرا نباید قبول کنید که ما همه از یک مملکت هستیم. آذربایجانی، ترک، عرب، کرد همه متعلق به ایران است. این را بفهمید. مسائل دیگر را وارد فوتبال و ورزش نکنید.»

تنظیم برای تبیان: رضا سیگاری