تبیان، دستیار زندگی
دکتر دیوید جوزف شوارتز، برای کسب اعتماد به نفس بیشتر شعارهای پوچ نمی‏دهد بلکه روش‏های کاربردی در اختیار شما قرار خواهد داد تا بتوانید از اعتماد به نفس بیشتری برخوردار شوید.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

رموزی سحرآمیز

اعتماد به نفس

آیا کسی را می توانید بیابید که به اعتماد به نفس نیازی نداشته باشد و یا برای تقویت آن در وجود خود تلاشی نکند؟

به نظر می آید گاه اعتماد به نفس از نان شب واجب تر باشد . اگر خوب بنگریم می توانیم سرمنشاء هر موفقیت را در داشتن این خصیصه بدانیم . البته شاید تنها علت ممکن نباشد اما از اهمیت والایی برخوردار است . اعتماد به نفس توان و نیروی آدمی را دو چندان می کند و مسیر را برای تلاش روشن تر می نمایاند . با اعتماد به نفس خلاقیت انسان هم برای به کارگیری توان موجود بالا می رود و شاید بتوان گفت دو انسان با توان برابر و اعتماد به نفس متفاوت در زمانی موفق ترند که از این ویژگی بیشتر بهره ببرند . خلاصه آنکه اعتماد به نفس موهبتی است که ذاتی نبوده و هر زمان برای تقویت آن دیر نخواهد بود . پس با ما همراه باشید تا پند راهکار مناسب و مفید را در این زمینه به شما معرفی کنیم.

7 تکنیک برای داشتن اعتماد به نفس بیشتر

دکتر دیوید جوزف شوارتز، برای کسب اعتماد به نفس بیشتر شعارهای پوچ نمی‏دهد بلکه روش‏های کاربردی در اختیار شما قرار خواهد داد تا بتوانید از اعتماد به نفس بیشتری برخوردار شوید.

تفاوت‏ها و محدودیت‏های انسان‏ها را بپذیرید. توقع نداشته باشید کسی کامل باشد به خاطر داشته باشید که دیگری، حق دارد متفاوت باشد و سعی نکنید اصلاح‏گر باشید.

- خود را برای صعود و بالا رفتن سبک بار کنید. محبوب باشید. سعی کنید از کسانی باشید که مردم دوست دارند. این باعث جلب حمایت آنها شده و به برنامه موفقیت ساز شما سوخت رسانی می‏کند.

- در برقراری دوستی پیشقدم شوید. در هر فرصتی، خودتان را به دیگران معرفی کنید. مطمئن شوید که اسم طرف مقابل را درست یاد گرفته‏اید و یقین کنید که او نیز نام شما را درست یاد گرفته است.

- تفاوت‏ها و محدودیت‏های انسان‏ها را بپذیرید. توقع نداشته باشید کسی کامل باشد به خاطر داشته باشید که دیگری، حق دارد متفاوت باشد .

- به موج مثبت، یعنی ایستگاه افکار خوب گوش دهید. صفاتی را در مردم پیدا کنید که مایه دوست داشتن و تحسین کردن باشند نه مایه انزجار و تنفر. اجازه ندهید دیگران طرز فکر شما را درباره یک شخص سوم، تحت نفوذ خود درآورند. نسبت به مردم مثبت‏اندیش باشید تا نتایج مثبت به دست آورید.

- سخاوت در مکالمه را تمرین کنید. سعی کنید مثل افراد موفق باشید. یعنی دیگران را به صحبت کردن ترغیب کنید. اجازه دهید دیگری از نظراتش، عقایدش و پیشرفت‏هایش برای شما حرف بزند.

- همیشه و همیشه، سعی کنید مودب و متواضع باشید. این رفتار باعث می‏شود دیگران احساس بهتری پیدا کنند و موجب می‏شود که خودتان هم احساس بهتری داشته باشید.

- وقتی با یک شکست و عقب‏گرد مواجه می‏شوید، دیگران را ملامت نکنید. به خاطر داشته باشید، طرز فکر شما به هنگام شکست تعیین کننده فاصله شما تا پیروزی است.

دکتر دیوید جوزف شوارتز - بانوی شرقی

تنظیم و تغییر: کهتری

شما می توانید کتاب " اعتماد به نفس در 10 روز " را از فروشگاه تبیان تهیه  مطالعه نمایید.

مقالات مرتبط

پشت نقاب اعتماد به نفس

زیر چتر خودباوری

اعتماد به نفس آری ، خود پسندی هرگز

به خودت تکیه کن

فرمول اعتماد به نفس برای خانم ها

پرورش اعتماد به نفس در كودكان

عواقب مثبت آزادی بیان

شانس یا اعتماد به نفس

باور کنید که خوب هستید

گوهر نهفته خود را در یاب

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.