تبیان، دستیار زندگی
پرسپولیس- برق تمام پرتابهای اوت بازیکن پرسپولیس خطا بود در بازی برق شیراز و پرسپولیس تهران آشکارا تمام پرتابهای علیزاده خطا بودند، ولی هیچکدام از کمک داوران آنرا پرچم نزدند. هوشنگ نصیرزاده کارشناس داوری فوتبال با بیان مطلب ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

تحلیل داوری دیدارهای استقلال و پرسپولیس


پرسپولیس- برق

تمام پرتابهای اوت بازیکن پرسپولیس خطا بود

در بازی برق شیراز و پرسپولیس تهران آشکارا تمام پرتابهای علیزاده خطا بودند، ولی هیچکدام از کمک داوران آنرا پرچم نزدند.

هوشنگ نصیرزاده کارشناس داوری فوتبال با بیان مطلب فوق افزود: این درحالی بود که هردو کمک داور درلیست فیفا قراردارند.

وی افزود: برطبق قانون15فوتبال به هنگام پرتاب باید قسمتی ازهردو پای پرتاب کننده با زمین تماس داشته باشد، درحالیکه استیل علیزاده اینگونه است که درکورس برای رسیدن به خط طولی پای چپ خود را به خط نزدیک می کند ودرحالی در آخرین گام پای راست را برای رسیدن به پای چپ جابجا می کند، درهمان لحظه اوت را پرتاب می کند. یعنی درتمام پرتابهای علیزاده همیشه پای راست با زمین تماس ندارد و ازآنجا که به سرعت این تخلف قانونی را انجام می دهد، چشم کمک داوران آنرا ثبت نمی کند.

نصیرزاده در ادامه تصریح کرد: دربازی برق شیراز و پرسپولیس فقط دو پرتاب کوتاهی که علیزاده پرتاب کرد، صحیح بود وسایر پرتابهای اوصد درصد خلاف قانون انجام شد.

وی تاکید کرد: دقت ما نسبت به روش پرتاب اوت توسط علیزاده حاکی است که او توپ را با دو دست، ولی با یک پا پرتاب می کند وهمین باعث می شود پرتاب اوبه مکان دورتربرسد. دیدن فیلم پرتابها می تواند این موضوع را ثابت کند.

استقلال- فجرسپاسی

كلكسیون اشتباهات داورى

هوشنگ نصیرزاده

تا دقیقه10مسابقه استقلال- فجر بازى انگار داور نداشت و هر كس هر خطایى مى خواست انجام مى داد تا اینكه در دقیقه14داور بازى به فكرى كارت زرد داد در حالى كه خطاى این بازیكن معمولى بود و افشاریان مى توانست به او اخطار ندهد. در همین دقایق واحدى نیكبخت یك گل سالم به ثمر رساند ولى تقى پور كمك داور اول بازى به اشتباه آن را آفساید دانست و مردود اعلام كرد. اشتباهات تقى پور براى دو كرنر دیگر نیز تداوم داشت، در این بازى كمك داور اول به بك پنجم تیم فجر سپاسى تبدیل شده بود.

در صحنه اى كه كاپیتان فجر یك ضربه غیر مستقیم را به دروازه شلیك كرد هوش دروازه بان استقلال اجازه داد كه توپ وارد دروازه شود كه از نظر قانونى به اوت رفته باشد، چرا كه داور این كاشته را دو ضرب اعلام كرده بود.

در همین نیمه كه كلكسیون اشتباهات داورى بود، عنایتى یك گل با سر زد ولى مشخص نشد داور چرا آن را نپذیرفت. شاید داور هند عنایتى را گرفته، شاید هم آفساید گرفته است، حالا كدام هند و آفساید معلوم نیست. شاید این خطا مربوط به بازى دیگرى بوده است! اینكه حسین آشنا در دقایق ابتدایى مسابقه لباسش را عوض كند نشانه این است كه در رختكن كسى وظیفه اش را به انجام نرسانده است.

دیروز داوران دو گل استقلال را خوردند. بایددید كمیته داوران چه دفاعى از این نحوه داورى خواهد كرد و آیا افشاریان به عنوان داور برتر هفته برگزیده مى شود یا نه!

غیاثى گفت گل استقلال درست بود

رضا غیاثى دیروز پس از مشاهده صحنه آهسته گل مردود اعلام شده افشاریان به اشتباه داور خود اعتراف كرد. او معتقد بود كه گل درست بود و از استقلالى هاى دور و برش عذرخواهى كرد. او حتى با موبایل این نكته را به ناظر بازى ابلاغ كرد: «گل درست بود.» اما چه فایده!