تبیان، دستیار زندگی
تیم فوتبال پرسپولیس با پیروزی مقابل برق شیراز در هفته هشتم رقابتهای لیگ برتر اوضاع بحرانی خود را تاحدودی سروسامان داد. در آغاز هفته هشتم رقابتهای فوتبال لیگ برتر از ساعت 15/19 دقیقه پنجشنبه به طور همزمان دو دیدار در ورزشگاهه...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

برتری پرسپولیس در نبود پروین


تیم فوتبال پرسپولیس با پیروزی مقابل برق شیراز در هفته هشتم رقابتهای لیگ برتر اوضاع بحرانی خود را تاحدودی سروسامان داد.

در آغاز هفته هشتم رقابتهای فوتبال لیگ برتر از ساعت 15/19 دقیقه پنجشنبه به طور همزمان دو دیدار در ورزشگاههای حافظیه شیراز و شهید درخشان صباشهر آغاز شد. در ورزشگاه حافظیه تیم فوتبال پرسپولیس که علی پروین را به همراه نداشت به مصاف برق رفت و با وجود اینکه نتوانست گلی را وارد دروازه میزبان خود کند اما دو بار توسط پژمان نوری توپ را به تیر دروازه برق کوبید. در نیمه اول برقی ها هم دو فرصت خوب برای گلزنی داشتند اما نتوانستند از ان استفاده کنند.

در نیمه دوم تیم فوتبال پرسپولیس موفق شد با تنها گل دقیقه 75 مهدی عینی مدافع برق شیراز به پیروزی برسد. در این صحنه پاس کاظمیان به عیلزاده رسید که این بازیکن با ارسال توپ عرضی درون محوطه جریمه انتظاری را روی خط دروازه در موقعیت گل قرار داد اما قبل از مهاجم پرسپولیس این مهدی عینی بود که با تکلی بلند دروازه تیم خودی را باز کرد.

پس ازاین گل پرسپولیس بازیکنان جوان خود یعنی محمدرضا ماهانی ، مقداد قباخلو و همچنین داود سیدعباسی را به میدان فرستاد و موفق شد از تنها گل خود محافظت کند تا پس از هفته ها طعم شیرین پیروزی را بچشد.

پرسپولیس که این روزها دچار بحرانهای فراوانی شده است و حتی در این سفر علی پروین و چند بازیکن کلیدی خود را در اختیار نداشت با این پیروزی به طور موقت از این شرایط فاصله گرفت تا منتظر روزها و اتفاقات آینده باشد.

زلاتكو ایوانكوویچ:

یك سری عوامل بیرونی و غیرمنتظره كمك كرد كه برق بازی را ببازد

كمك داوران به پرسپولیس اصلا ضروری نیست

همه‌ی پرتاب اوت‌های علیزاده خطا بود

سرمربی تیم فوتبال برق شیراز گفت: كلیه‌ی بازیكنان تیم‌ ما مقابل پرسپولیس با میل پیروزی بازی كردند و از این نظر از آنان راضی هستم.

زلاتكو ایوانكوویچ پس از بازی با پرسپولیس افزود: من امروز می‌خواهم در مورد یك استثنای كوچك صحبت كنم و آن بحث داوری است. البته من تا به حال در مورد داوری هیچ وقت صحبت نكردم اما یك سری عوامل بیرونی و غیر منتظره كمك كرد كه برق بازی را ببازد.

وی در خصوص نتیجه بازی اظهار داشت: شخصا معتقدم برق حداقل لیاقت كسب یك امتیاز را داشت اما باید بگویم بازیكن پرسپولیس كه اوت‌های بلندی پرتاب می‌كرد همه پرتاب اوت‌های او خطا و بر خلاف مقررات بود، اما نمی‌دانم داوران چگونه از كنار این مساله براحتی می‌گذرند چرا كه تیم پرسپولیس از همین اوت‌ها فرصت‌های برای دستیابی به گل ایجاد می‌كند.

زلاتكو ایوانكوویچ اضافه كرد: مقررات در این خصوص خیلی واضح است، چرا كه بازیكنی كه اوت را پرتاب می‌كند باید روی هر دو پای خود ثابت بایستد اما بازیكن پرسپولیس هر چه اوت انداخت در حال حركت بود و حتی بعد از پرتاب اوت هم او در حال حركت بود البته این مقررات فیفا است كه باید رعایت شود.

سرمربی برق شیراز نسبت به بازی‌های آینده برق اظهار امیدواری كرد و گفت: ما نباید از این ترس داشته باشیم كه برق در آینده نتایج نامطلوب كسب كند، چنانكه در این مسابقه همه دیدیم برق می‌تواند بسیار خوب بازی كند البته تحت شرایطی كه به او اجازه بدهند برنده شود.

وی افزود: در برنامه‌های تلویزیونی 2 مورد كاملا مشكوك پنالتی خواهید دید كه متاسفانه داور نخواست در مورد آن تصمیم لازم را بگیرد و سوت بزند.

زلاتكو با اظهار تاسف از وضعیت داوری بازی گفت: من فكر می‌كنم چنین كمكی به پرسپولیس اصلا ضروری نیست چرا كه به نظرم بازیكنانی كه حرفه‌ای هستند و در روز 2 بار تمرین دارند نمی‌توانند خود را وابسته به میل شخصی یا فردی نشان دهند.

سرمربی برق شیراز در پاسخ به سوالی مبنی بر این كه به یك مربی خارجی چقدر باید فرصت داد تا توانایی خود را نشان دهد گفت: ما در 8 هفته مشكلات زیادی از نظر مصدومیت بازیكنانمان داشتیم چنانكه عملا هیچ هفته‌ای نتوانستیم با تركیب كاملا تیمی بازی كنیم اما قطعا وقتی مصدوم‌ها برگردند نتیجه دلخواه را پیدا می‌كنیم.

وی ادامه داد: ما تقریبا هر مسابقه را با 3 یا 4 بازیكن مصدوم پشت سر گذاشتیم و در این بازی هم 3 بازیكن مصدوم به نام‌های داوود حق دوست، ستار زارع و فرید عابدی داشتیم كه خودشان علی رغم مصدومیت و بیماری حاضر به بازی شدند.

زلاتكو ایوانكوویچ تصریح كرد: البته همه این مسایل دلیل عدم نتیجه‌گیری ما نیست ولی همیشه در هر مسابقه‌ای یك مواردی پیش می‌آید كه تاثیر بسزایی در جریان بازی دارد.

وی گفت: نمی‌توانیم بگوییم برق بعد از بازی با سپاهان به لحاظ بدنی كم آورده بویژه این كه در بیست دقیقه آخر بازی فشار زیادی وارد كردیم.

این مربی اهل كروات برق شیراز اضافه كرد: ما می‌توانیم 2 روش بازی داشته باشیم، یكی این كه بازیكن روی میل خودش بازی كند و دوم این كه به بازیكن یك خط حركت مشخصی داده شود اما من مربی نیستم كه به مهاجمان اجازه دهم كه طبق نسخه مطلق خودشان بازی كنند.

وی افزود: ما روی به ثمر رساندن گل خیلی كار می‌كنیم و روی خطوط حركت نیز خیلی تمرین داریم اما تا تمام كردن كار به مشكل برمی‌خوریم. در مسابقه‌ای كه با پرسپولیس داشتیم نیز نمی‌شود از 4 یا 5 موقعیت صد در صد گل ما گذشت، بالاخره این‌ها از موقعیت‌های مسابقه هستند كه می‌شود حتی از نیمه شانس‌ها هم در آن استفاده كرد.

سرمربی برق شیراز در پاسخ به چگونگی بازی ستار زارع گفت: ستار یك روحیه بسیار مضاعفی در این بازی برای پیروزی داشت و همین هم باعث شد كه در لحظات آخر در به ثمر رساندن توپش كمی بی‌دقت شود.

وی افزود: آنچه از ستار زارع خواستیم این بود كه با حداكثر توان در سمت چپ توپ را كنترل كند اما وقتی در 15 دقیقه آخر به وسط زمین آمد قسمت چپ زمین را از دست دادیم.

زلاتكو همچنین با تمجید از رفتار تماشاگران گفت: باید به تماشاگران هر دو تیم نمره 20 داد و كلا فضای بازی عالی بود.

استیلی:

پروین بوسیله‌ی تلفن با ما در ارتباط بود

تیم را پروین ارنج كرده بود

مربی تیم فوتبال پرسپولیس گفت: در بازی با برق شیراز سیستم خود را از 2 ـ 4 ـ 4 به 3 ـ 3 ـ 4 تغییر می دادیم و بازیكنان در انجام این وظیفه موفق عمل كردند.

حمید استیلی پس از بازی با برق شیراز درباره این بازی گفت: موقعیت‌های زیادی روی دروازه‌ی حریف ایجاد كردیم و خوشبختانه توانستیم برنده بازی باشیم.

وی در پاسخ به این كه آیا عدم حضور پروین تاثیری بر روند بازی پرسپولیس داشت گفت: پروین برای پرسپولیس یك نعمت است و قطعا عدم حضور وی در جریان بازی احساس می‌شود اما او از طریق تلویزیون بر بازی نظارت داشته و بوسیله تلفن با ما در ارتباط بود.

استیلی با اشاره به مسایل اخیر در باشگاه پرسپولیس گفت: بحران در پرسپولیس وجود دارد گرچه این برد كمك می‌كند كه وضعیت كمی بهتر شود اما امیدواریم این روند در بازی با صباباتری بهتر شود و در بازی با استقلال به اوج خود برسد.

وی افزود: بچه‌ها مصمم هستند كه در طول هفته آینده تمرینات خوبی پشت سر بگذارند تا با قدرت بیشتری مقابل صباباتری قرار بگیریم.

استیلی تیم فوتبال برق را تیمی خوب و جوان دانست و افزود: به هر حال آنها در بازی قبل با یك بحران مواجه شده بودند و آمده بودند كه در این بازی جبران كنند اما بچه‌های ما هم قسم شده بودند كه در این بازی موفق عمل كنند و خوشبختانه آنها توانستند بازی خوبی را از خود ارایه دهند.

وی درباره دلیل عدم حضور پروین در بازی با برق شیراز گفت: پروین به دلیل ناملایمات بوجود آمده در جریان بازی هفته‌ی گذشته از سفر به شیراز سرباز زد اما فكر می‌كنم از بازی با صباباتری در كنار تیم قرار می‌گیرد.

استیلی در پاسخ به چگونگی ارنج تیم پرسپولیس نیز گفت: تیم را پروین ارنج كرده بود و ما نیز از عملكرد بازیكنان راضی هستیم گرچه می‌توانند خیلی بهتر از این باشند.

استیلی در پایان و در پاسخ به واقعی بودن لیست منتشر شده قراردادها گفت: قراردادهای جدید را من اطلاعی ندارم ولی هیات مدیره جدید كه بیاید مشكلات حل خواهد شد.