تبیان، دستیار زندگی
اینجا ایران است و آذربایجان هم جزیی از این کشور. متاسفانه برخی‌ها به این مسئله توجهی ندارند و با حضور در ورزشگاه دنبال مسائلی دیگر هستند. آنها برای فوتبال به ورزشگاه نمی آیند و اهدافی دیگر را دنبال می کنند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

توقف پیروزی و رهایی استیل

پرسپولیس شهرداری تبریز

فرصت صدرنشینی از دست رفت

تیم فوتبال پرسپولیس با توقف در دیدار مقابل شهرداری تبریز فرصت رسیدن به صدر جدول رده بندی لیگ برتر را از دست داد.

بخش ورزشی- روز دوم از هفته نهم مسابقات فوتبال لیگ برتر باشگاه‌های کشور از ساعت 16:35 امروز شنبه با رویارویی تیم‌های شهرداری تبریز و پرسپولیس در ورزشگاه یادگار امام (ره) تبریز آغاز شد.

این بازی که برای تماشای آن بالغ بر 15 هزار تماشاگر به ورزشگاه یادگار امام (ره) تبریز آمده بودند در پایان به نتیجه تساوی یک بر یک انجامید، تا تیم پرسپولیس با 18 امتیاز همچنان تیم دوم جدول رده بندی باشد.

در این بازی ابتدا تیم پرسپولیس با گل دقیقه 82 محمد منصوری از میزبان خود پیش افتاد اما با گلزنی شهرام گودرزی در دقیقه 7+90 کار دو تیم به تساوی کشیده شد.

شهرداری با وجود دستیابی به تک امتیاز دیدار امروز همچنان با 6 امتیاز قعرنشین جدول رده بندی لیگ برتر است.

پرسپولیس در حالی با گلی دیرهنگام گودرزی مقابل شهرداری تبریز متوقف شد که هفته گذشته نیز در مصاف با پاس همدان بازی برده را در دقایق تلف شده با تساوی عوض کرد.

قضاوت دیدار تیم‌های شهرداری تبریز - پرسپولیس تهران برعهده سعید بخشی‌زاده بود. او در این بازی به مهدی محمدپور و ادواردو از تیم شهرداری تبریز و حمید علی عسگر از تیم پرسپولیس کارت زرد نشان داد و کریم باقری را در دقیقه 7+90 از زمین اخراج کرد.

آرامش به اردوی سرخپوشان بازگشت

استیل آذین اکبرپور

تیم فوتبال استیل آذین پس از سه هفته ناکامی بالاخره طعم پیروزی را چشید و با از پیش رو برداشتن صنعت نفت آبادان در جدول رده بندی لیگ برتر چند پله صعود کرد.

در آخرین دیدار روز دوم از هفته نهم مسابقات فوتبال لیگ برتر باشگاه‌های کشور از ساعت 18:30 امروز شنبه تیم‌های استیل آذین تهران و صنعت نفت آبادان در ورزشگاه دستگردی تهران مقابل هم صف آرایی کردند.

تیم استیل آذین که با تحمل شکست در سه دیدار اخیر به رتبه نازل چهاردهم جدول سقوط کرده بود، در این بازی خانگی برتری 2 بر یک را از آن خود کرد و به میانه بالای جدول نزدیک شد.

برای استیل آذین در این دیدار خانگی سیاوش اکبرپور (9) و حسین کعبی (64)گلزنی کردند و تک گل تیم میهمان نیز توسط امید شریفی نسب در دقیقه 3+90 از روی نقطه پنالتی به ثمر رسید.

قضاوت دیدار استیل آذین - صنعت نفت آبادان برعهده علیرضا فغانی بود. او در این بازی به سیاوش اکبرپور، فریدون زندی و میلاد زنیدپور از تیم استیل آذین و روح الله عرب از تیم نفت آبادان کارت زرد نشان داد.

استیل آذین با برتری مقابل نفت آبادان 12 امتیازی شد و به رده دهم جدول صعود کرد و زردپوشان آبادانی را با 13 امتیاز به رده هفتم جدول فرستاد.

علی دایی

بهتر بودیم و باید می‌بردیم

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس با انتقاد از جو حاکم بر ورزشگاه یادگار امام (ره) تبریز گفت: تیم من در مصاف با شهرداری تبریز بهتر از تیم میزبان بود و باید پیروزی را از آن خود می کرد.

علی دایی پس از تساوی یک بر یک تیمش برابر شهرداری تبریز با بیان این مطلب افزود: در این بازی 120 دقیقه به ما فحش و ناسزا گفتند و به طرف من و بازیکنانم سنگ اندازی کردند. نمی دانم چرا برخی‌ها خودشان را گول می زنند و نمی خواهند این اتفاق‌ها را ببینند.

وی در ادامه خطاب به خبرنگارانی که مدعی بودند چنین اتفاقاتی در ورزشگاه یادگار امام (ره) تبریز رخ نداده است، افزود: ظاهرا شما در ورزشگاه نبودید و ندیدید که تماشاگران به سمت نیمکت ما سنگ پرتاب می کردند و ناسزا می گفتند.

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس انتقاد خود از جو حاکم بر ورزشگاه یادگار امام (ره) تبریز را این چنین ادامه داد: بازی که از ابتدای آن به تیم میهمان فحش و ناسزا بگویند که بازی نیست. نمی دانم در کجای دنیا چنین رفتاری با تیم میهمان می کنند؟ شما جای من، اگر اینقدر فحش و ناسزا می شنیدید توانایی تماشای بازی را داشتید.

وی ادامه داد: من چون آذری زبان هستم نباید مقابل تیمهای شهرداری و تراکتورسازی بازی کنم؟ حالا که مقابل آنها قرار گرفته‌ام بی غیرت و بی شرف هستم؟ آنهایی که من و کریم باقری را امروز بی شرف و بی غیرت خواندند خودشان بی شرف و بی غیرت هستند.

دایی همچنین خاطرنشان کرد: کریم باقری جوانی‌اش را برای تیم تراکتورسازی و شهر تبریز گذاشته، آیا درست است که علیه او شعار بدهند، فحش و ناسزا بگویند و او را بی شرف بخوانند؟ همه دنیا ایران و آذربایجان را به نام کریم می شناسند، آن وقت در شهری که عمر و جوانی‌اش را برای آن گذاشته باید ناسزا بشنود. در تبریز نام یک خیابان را به نام کریم باقری می گذارند و در زمین بازی به او ناسزا می گویند.آیا این درست است؟

وی با یادآوری برخورد زشت هواداران منتسب به تیم تراکتورسازی با کریم باقری در دیدار رفت تیم های پرسپولیس و تراکتورسازی در هفته اول لیگ برتر گفت: در شهری که کریم باقری باید الگوی جوانان باشد همین جوانان به او ناسزا می گویند.

شیث رضایی پرسپولیس

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس خطاب به طرفداران تیمهای آذری گفت: اینجا ایران است و آذربایجان هم جزیی از این کشور. متاسفانه برخی‌ها به این مسئله توجهی ندارند و با حضور در ورزشگاه دنبال مسائلی دیگر هستند. آنها برای فوتبال به ورزشگاه نمی آیند و اهدافی دیگر را دنبال می کنند.

وی افزود: من از فحاشی تماشاگران ناراحت نیستم. تا صبح هم که به من فحش می دادند ناراحت نمی شدم. ناراحتی من از برخورد افرادی است که دنبال فوتبال نیستند.

دایی تاکید کرد: اینکه من آذری زبان و مقابل تیم‌های آذری قرار گرفته‌ام یعنی بی غیرتم؟! پس اگر این طوری است اهوازی مقابل فولاد خوزستان قرار نگیرد، شیرازی جلوی تیمهای برق و مقاومت نایستد و ...

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس خاطرنشان کرد: معلوم است داور در این شهر و ورزشگاه می ترسد و هفت دقیقه وقت اضافه می گیرد. این طور که بازی انجام نمی شود! مگر اینهایی که در ورزشگاه هستند اجازه می دهند مسائل فنی در زمین پیاده شود.

وی افزود: در تبریز اتفاق‌هایی که در جریان بازی رقم می خورد به گونه‌ای است که داور را مجاب می کند مسابقه را مساوی به اتمام برساند تا مشکل خاصی ایجاد نشود. داور امروز متاثر از جو ورزشگاه از دقیقه یک تا 97 فقط به سود تیم میزبان سوت زد. دست آخر هم هفت دقیقه وقت اضافه گرفت تا بازی مساوی تمام شود.

دایی در ادامه با ابراز تاسف برای خبرنگارانی که به او اجازه صحبت کردن نمی دانند گفت: کجای دنیا برای یک مسابقه فوتبال هفت دقیقه وقت اضافه می گیرند؟

خبرنگاری در واکنش به این اظهارنظر دایی ورود پزشک به زمین برای مداوای دروازه بان پرسپولیس را دلیل تعیین هفت دقیقه وقت تلف شده عنوان کرد و گفت: دروازه بان تیم من شدیدا مصدوم شده بود. آیا برای مداوای او نباید پزشک به زمین می آمد؟ این که صورت او به شدت مصدوم شده بود، یعنی تمارض کرده است؟!

وی ادامه داد: تیم من پس از گلی که منصوری زد سه موقعیت صددرصد گلزنی داشت، این نشان می دهد ما دنبال پیروزی با حداقل گل نبودیم.

دایی همچنین مدعی شد، تیمش مقابل شهرداری برتر بوده و استحقاق پیروزی را داشته است و گفت: تیم من باید این بازی را می برد. شهرداری امروز موقعیتی نداشت و روی یک اوت، آن هم در شرایطی که بازیکن این تیم روی کریم باقری مرتکب خطا شده بود به گل تساوی رسید. ما امروز بهتر بودیم و باید می بردیم.

اکبر میثاقیان

شرمنده هواداران هستم

سرمربی تیم فوتبال شهرداری تبریز گفت: تیم پرسپولیس در مصاف با این تیم تبریزی فقط با پرتاب اوت و ضربات کرنر به دنبال ایجاد فرصت گلزنی بوده است.

به گزارش خبرنگار مهر، اکبر میثاقیان پس از تساوی یک بر یک تیمش برابر پرسپولیس با بیان این مطلب در جمع خبرنگاران افزود: تماشاگران و هواداران تیم شهرداری امروز ثابت کردند و نشان دادند که عاشقانه تیم‌شان را دوست دارند. آنها تا آخرین لحظه از تیم شهرداری حمایت کردند و با همراهی خود باعث شدند دست خالی زمین را ترک نکنیم.

وی خود را شرمنده هواداران تیم شهرداری تبریز خواند و گفت: شرمنده‌ام که در انتهای جدول جای داریم اما امیدوارم این ناکامی‌ها روزی تمام شود و تیم ما به جایگاهی که شایسته آن است، دست یابد.

سرمربی تیم فوتبال شهرداری تبریز خاطر نشان کرد: تیم ما احتیاج به زمان دارد که نقاط ضعف خود را برطرف کند. تعطیلات پیش رو بهترین فرصت برای ماست تا با آمادگی بیشتر مهیای ادامه مسابقات لیگ برتر شویم.

میثاقیان یادآور شد: طی دو هفته گذشته مقابل دو تیم سفت و سخت و مدعی لیگ برتر، سپاهان و پرسپولیس بازی کردیم. مقابل سپاهان عملکردی بسیار خوب داشتیم و شاید اگر بدشانسی گریبانگیر ما نمی شد با چهار گل در این مسابقه به پیروزی می رسیدیم اما متاسفانه با یک گل نتیجه را واگذار کردیم.

پرسپولیس شهرداری تبریز

وی افزود: در مصاف با پرسپولیس از هفت بازیکن بومی در ترکیب تیمم استفاده کردم و دروازه‌‎بانی جوان را به میدان فرستادم که فقط 20 سال داشت و برای اولین بار بود که مقابل تیم‌های بزرگ لیگ به میدان می رفت. در ترکیب ما پنج بازیکن برای اولین بار بازی مقابل تیمی بزرگ چون پرسپولیس را تجربه می کردند.

میثاقیان ادامه داد: تیم‌هایی که من هدایت آنها را برعهده داشته‌ام همیشه مقابل پرسپولیس برنده بوده‌‎اند. امروز هم می توانستیم با پیروزی زمین را ترک کنیم اگر داور مرتکب اشتباه نمی شد و به سود ما اعلام پنالتی می کرد.

سرمربی تیم فوتبال شهرداری تبریز در ادامه پیرامون حواشی دیدار این تیم برابر پرسپولیس و دلخوری دایی و باقری از هواداران فوتبال دوست آذری گفت: من دایی و باقری را به خاطر شخصیت‌شان دوست دارم و احترام زیادی برای آنها قائلم.

وی در ادامه مدعی شد تیمش در مصاف با پرسپولیس نمایشی به مراتب بهتر از تیم میهمان داشته و برای اثبات ادعای خود گفت: تیم پرسپولیس فقط با اوت دستی و کرنر دنبال بازکردن دروازه ما بود. ما بهتر از پرسپولیس بودیم و باید سه امتیاز مسابقه را بدست می آوردیم. پرسپولیس امروز فقط یک فرصت گلزنی داشت.

میثاقیان تصریح کرد: رحمان احمدی امروز نمایش خوبی داشت. او به خاطر اینکه در ابتدای فصل با تیم ما قرارداد بسته بود و بعد به پرسپولیس رفت، امروز بهترین بازی خود را انجام داد.

منبع:مهر

تنظیم:س.آقازاده

ردیفتیمبازیبردمساویباختزدهخوردهتفاضلامتیاز
1ذوب آهن106311486+21
2پرسپولیس1053215123+18
3استقلال1045119145+17
4سپاهان104421486+16
5صنعت نفت1051416133+16
6تراکتورسازی104331284+15
7ملوان1043314122+15
8پاس همدان10433911-215
9فولاد خوزستان103431477+13
10مس کرمان1034314122+13
11صبای قم1034314122+13
12نفت تهران1026211121-12
13استیل آذین1033411154-12
14راه آهن1032510166-11
15سایپا کرج1031611143-10
16شاهین بوشهر102359112-9
17شهرداری تبریز1023517247-9
18پیکان قزوین10217112211-7