تبیان، دستیار زندگی
دبیر سازمان نظام صنفی رایانه‌ای گیلان گفت: ششمین نمایشگاه تخصصی فناوری اطلاعات «فارام 89» دوم آذر ماه سال جاری در محل نمایشگاه بین‌المللی استان برگزار می‌شود.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

دبیر سازمان نظام صنفی رایانه‌ای گیلان خبر داد:

برگزاری نمایشگاه تخصصی فناوری اطلاعات در گیلان

مایشگاه تخصصی فناوری اطلاعات

دبیر سازمان نظام صنفی رایانه‌ای گیلان گفت: ششمین نمایشگاه تخصصی فناوری اطلاعات «فارام 89» دوم آذر ماه سال جاری در محل نمایشگاه بین‌المللی استان برگزار می‌شود.

به گزارش روابط عمومی «حامد صابری» در جمع خبرنگاران آغاز ثبت‌نام شركت در این نمایشگاه را از سوم مهر ماه سال جاری اعلام كرد و اظهار داشت: ثبت‌نام‌ها از طریق سایت رسمی سازمان نظام صنفی رایانه‌ای به طور كامل انجام می‌شود.

وی ادامه داد: بحث اطلاع‌رسانی جشنواره از طریق نصب بنر، وب‌سایت سازمان و رسانه‌ها صورت می‌گیرد.

صابری با بیان اینكه سازمان نظام صنفی رایانه‌ای گیلان بالغ بر 200 عضو در سه شاخه شركتی، فروشگاهی و اشخاص حقیقی دارد، خاطرنشان كرد: اطلاع‌رسانی به اعضای سازمان نیز از طریق پیامك انجام می‌شود.

دبیر سازمان نظام صنفی رایانه‌ای گیلان به تفاوت توانمندی‌های بارز این نمایشگاه نسبت به سال گذشته اشاره كرد و افزود: تفكیك موضوعی نمایشگاه با هدف دستیابی سریع‌تر بازدید كنندگان به اهداف مورد نظر، نامگذاری نمایشگاه با موضوع‌های ویژه، برگزاری همایش‌ها و نشست‌های تخصصی و راه‌اندازی جشنواره‌های رایانه‌ای برای نخستین بار در كشور به عنوان مهم‌ترین شاخصه‌های این نمایشگاه محسوب می‌شود.

وی تعداد غرفه‌های نمایشگاه فارام 89 را حدود 80 غرفه پیش‌بینی كرد و اظهار داشت: توسعه بازار خدمات رایانه‌ای، بازارسازی برای شركت‌های عضو، ایجاد امكانات برای معرفی توانمندی‌های شركت‌های رایانه‌ای گیلان و متقاعد كردن اداره‌ها برای استفاده از فناوری اطلاعات از اهداف راه‌اندازی این نمایشگاه است.

سرپرست جشنواره بازی‌های رایانه‌ای رشت نیز در این نشست محور جشنواره یارانه‌ای را در سه بخش مسابقات رسمی، نمایشگاه و بخش فرهنگی آموزشی عنوان كرد.

دانیال سمیعی با اشاره به شاخه‌های بخش مسابقه رسمی جشنواره یارانه‌ای گیلان گفت: این بخش به سه شاخه بازی فوتبال، بازی راهبردی و اكشن تقسیم شده كه در بخش بازی فوتبال مسابقات PES 2010 به صورت تك نفره و تك حذفی برگزار می‌شود.

وی درباره بازی راهبردی خاطرنشان كرد: بازی DAS به صورت تیمی پنج نفره و طبق قواعد فدراسیون و به صورت تك حذفی انجام می‌شود.

وی ادامه داد: بازی اكشن یا اول شخص به صورت تیمی پنج نفره و یك نفره مطابق قوانین فدراسیون مسابقات بین‌المللی و تك حذفی در اختیار علاقه‌مندان برای شركت در مسابقه قرار می‌گیرد.

سمیعی درباره اهداف این جشنواره و انتخاب نوع بازی‌ها تصریح كرد: این بازی‌ها جزو بازی‌های پر طرفدار و استاندار بین‌المللی هستند و سیاست كلی جشنواره جایگزینی تولیدات داخلی مشابه برای این عنوان‌های بین‌المللی است.

سرپرست جشنواره بازی‌های رایانه‌ای رشت افزود: در بخش نمایشگاهی جشنواره نیز شركت‌های تولید كننده بازی‌های رایانه‌ای تولیدات خود را به معرض نمایش می‌گذارند.

وی بخش فرهنگی آموزشی جشنواره رایانه‌ای را با هدف آموزش بهداشت كار با رایانه، بهداشت روانی كودكان و آموزش كاربردی رایانه‌ای برای خانواده‌ها و والدین اعلام كرد.

به گفته سمیعی ثبت‌نام برای حضور در مسابقات جشنواره نیز از دو طریق ثبت‌نام آزاد با معرفی از طرف گیم‌نت‌ها صورت می‌گیرد.

سرپرست جشنواره بازی‌های رایانه‌ای رشت هدف از این جشنواره و نمایشگاه را معرفی توانمندی شركت‌های بخش رایانه‌ای و افزایش پروژه‌های تولیدی در داخل عنوان كرد و اظهار داشت: برون‌سپاری تولیدات رایانه‌ای در بخش نرم‌افزار، سخت‌افزار و پروژه‌های كلان كاربری‌های خانگی یكی از مهم‌ترین مشكلات اساسی در بحث توسعه بازار رایانه‌ای گیلان است.

وی درباره فعالیت‌های تولید بازی‌های رایانه‌ای در گیلان تصریح كرد: موسسه تبیان درصدد تولید و طراحی بازی‌های رایانه‌ای داخلی است كه به دلیل وسعت كار با استانداردهای بین‌المللی فاصله دارد.

سمیعی از بازی رایانه‌ای در حال تولید «مبارزان جنگل» توسط شركت بازی‌نگار نواندیش در گیلان خبر داد و خاطرنشان كرد: این بازی در جشنواره مذكور عرضه می‌شود.

تنظیم: هومن بهلولی