تبیان، دستیار زندگی
مارادونا باز هم خبرساز شد
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

مارادونا خبر ساز شد

مارادونا سرمربی پیشین آرژانتین

مارادونا مربی پرتغال می شود. این خبری است که حتی دستیارش تأییدش كرده است. او كه نیمكت مربیگرى كشور خودش را هم از دست داده است حالا شاید زندگى جدیدى را در اروپا شروع كند.

داستان از روز شكست تیم ملى آرژانتین برابر آلمان در چارچوب رقابت هاى جام جهانى 2010 شروع شد. «آلبی سلسته»با هدایت دیگو آرماندو مارادونا، اسطوره فوتبال شكست تلخى برابر ژرمن ها متحمل شد ولى در بازگشت از آنها استقبال شد!

مارادونا پس از بازگشت به خاك وطن اعلام كرد كه به خاطر دخالت هاى مسئولان فدراسیون فوتبال در كارش و به خصوص در عزل و نصب دستیاران او دیگر قصد همكارى و همراه بودن با آلبى سلسته را ندارد!

حتى اصرار و پافشارى رئیس جمهو ر فوتبالدوست آرژانتین هم نتوانست نظر  او را عوض كند و در نهایت او در یك جلسه مطبوعاتى با اعلام استعفاى رسمى اش، خداحافظى تلخی را با مردانش داشت.

با استعفاى مارادونا از پست مربیگرى آرژانتین بازار داغ شایعات بالا گرفت تا جایى که روزنامه هاى آمریكاى لاتین خبر از مذاكره اسطوره با مسئولان فدراسیون فوتبال مكزیك دادند تا جاى خالى خاویر آگیره پر شود!

یك روز پس از انتشار این خبر مسئولان فدراسیون فوتبال مكزیك خبر را تكذیب كردند و با انتشار بیانیه اى رسما اعلام كردند هرگز در فكر استفاده از وجود مارادونا نیستند و نخواهند بود.

شایعه در جزیره

این تازه شروع شایعات بود چون به فاصله كوتاهى پس از خبر حضور ال دیگو در سرزمین جزیره به گوش رسید، مدیربرنامه هاى او اعلام كرد كه پیشنهادى جالب را از سوى باشگاه آستون ویلا دریافت كرده است ولى چون احتمال بازگشت موکل او به آرژانتین وجود دارد او هنوز پاسخ نهایى اش را اعلام نكرده است.

البته این داستان هم پس از حضور ژرار هولیه در رأس هدایت آستون ویلا كاملا منتفى شد.

دیه گو مارادونا

پرتغال شاید مقصد نهایى شود

و اما حالا؟ یكى از روزنامه هاى آرژانتین در خبرى و به نقل قول از دستیار مارادونا در جام جهانى 2010 آورد كه ال دیگو مدنظر مسئولان فدراسیون فوتبال پرتغال قرار دارد و این مربى نیز براى حضور در این كشور تمایل دارد!

پرتغالى ها پس از اخراج كارلوس كرش مربى ناموفق خود این روزها سخت به دنبال یك جانشین مناسب براى او هستند و حتى یكى از مطرح ترین روزنامه هاى كشور پرتغال در خبرى آورده است كه خوزه نستور پكرمن، خاویر آگیره و دیگو مارادونا در لیست fpf  قرار دارند. سابقه خوب فیلیپ اسكولارى در هدایت تیم ملى پرتغال باعث شده تا مسئولان فدراسیون فوتبال این كشور بار دیگر به دنبال استفاده از تجربیات مربیان آمریكاى لاتین باشند و به همین خاطر چشم روى بزرگان مربیگرى در پرتغال بسته اند.

آلخاندرو مانسوسو در مصاحبه با روزنامه ابولا ضمن اشاره به علاقه مارادونا برای حضور در پرتغال گفت:این خبر كه مارادونا براى حضور در پرتغال آمادگى دارد كاملا درست است. او با من در این ارتباط صحبت كرده ولى هنوز هیچ پیشنهاد رسمى از سوى پرتغالى ها به ما نشده است.»

تنظیم برای تبیان: رضا سیگاری