تبیان، دستیار زندگی
مهدی حاجی زاده، برترین کشتی گیر جهان در سال 2002: " دیگر برای نارنجستان کشتی نمی گیرم." مهدی حاجی زاده گفت: دیگر برای تیم کشتی آزاد نارنجستان نور، در لیگ دسته یک کشتی ایران، کشتی نمی گیرم.برترین کشتی گیر جها...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

هیچکس از ستاره مسابقات کشتی جهان نام نبرد

مهدی حاجی زاده، برترین کشتی گیر جهان در سال 2002: " دیگر برای نارنجستان کشتی نمی گیرم."

مهدی حاجی زاده گفت: دیگر برای تیم کشتی آزاد نارنجستان نور، در لیگ دسته یک کشتی ایران، کشتی نمی گیرم.برترین کشتی گیر جهان در سال 2002 در گفت و گو با خبرنگار ورزشی ایسنا، با اظهار ناخرسندی از تصمیم مسئولان تیم کشتی آزاد نارنجستان نور، مبنی بر استفاده نکردن از وی در ترکیب تیم نارنجستان نور در برابر تیم گواه تهران تصریح کرد: سومین بار بود که برای شرکت در مسابقات لیگ در وزن کشی شرکت می کردم ، اما به دلایل نامعلومی مرا از حضور در ترکیب این تیم مقابل تیم گواه، تهران منع کردند، ظاهراً مسئولان تیم فقط به بعد تبلیغاتی حضور من در تیم نارنجستان نور تاکید دارند و برایشان آمادگی و خواسته های من مهم نیست.

دارنده مدال طلای کشتی آزاد جهان در مسابقات سال 2002 تهران افزود: جای تعجب است در حالی که کادر فنی تیم نیز به حضور من در ترکیب تیم اصرارداشت ، اما مسئولان نارنجستان با این تصمیم مخالفت کردند.

حاجی زاده با اشاره به وضعیت خوب آمادگی خود گفت: از حدود 3 هفته پیش تمرینات جدی خود را آغاز کرده ام و برای شرکت در لیگ آماده بودم و می خواستم که خود را در این میدان محک بزنم.

قهرمان کشتی جهان افزود: با تمامی احترامی که برای مسئولان و دست اندرکاران تیم نارنجستان و کشتی مازندران قائلم، باید بگویم: با این وضعیت دیگردرلیگ کشتی تیم نارنجستان را همراهی نخواهم کرد، اگر تربیت بدنی مازندران به طور مستقل در لیگ کشتی حاضر می شد، حاضر بودم به صورت مجانی و فقط برای مردم مازندران کشتی بگیرم، اما حالا که بازیچه شده ام، برای تیم نارنجستان کشتی نخواهم گرفت.

برترین کشتی گیر جهان در سال 2002 در مورد نارضایتی مربیان و مسئولان تیم نارنجستان از عدم حضور وی در تمرینات این تیم گفت: من هیچگاه اعتبار و آبروی خودم را خراب نمی کنم و هیچگاه نمی خواسته ام که بدون آمادگی در رقابت های لیگ حاضر شوم، من تمرینات خود را به صورت جدی دنبال می کنم و از این بابت مشکلی ندارم، ضمن آن که من برای کشتی گرفتن در لیگ ، با تیم نارنجستان قرارداد بسته ام، نه برای حضور در تمرینات این تیم، من نمی توانم هر روز فاصله 80 کیلومتری جویبار تا نور را طی کنم و در تمرینات شرکت کنم، ضمن آن که من همواره روزهای نزدیک مسابقه در کنار تیم بوده و به تمرین پرداخته ام.

از سوی دیگر، مهندس سعید موهبت، مدیر عامل باشگاه نارنجستان نورعدم دراختیار بودن حاجی زاده را ، دلیل قرارنگرفتن وی در ترکیب تیم کشتی نارنجستان نورمی داند.

موهبت به خبرنگارایسنا گفت: حاجی زاده با نظر کادر فنی تیم و به علت نا آماده بودن در ترکیب تیم نارنجستان نور قرارنگرفت.

مدیرعامل باشگاه نارنجستان نور در مورد دخالت برخی مسئولان تیم در کار کادر فنی و اعمال نفوذ برای حضور نیافتن حاجی زاده در ترکیب تیم نارنجستان در مقابل تیم گواه تهران گفت: همان طور که گفتم حاجی زاده در اختیار تیم نیست و در تمرینات شرکت نمی کند، ضمن آنکه هیچکس درکار کادر فنی دخالت نکرده است.

موهبت در مورد فشار روانی که در پی این تصمیم بر حاجی زاده وارد شده است، گفت: حاجی زاده یک قهرمان ملی است، ما حاضریم برای راحتی وی رضایتنامه اش را صادر کنیم ، تا اگر تمایل دارد به تیم دیگر بپیوندد، ضمن آنکه مبلغ پیش قرارداد وی را به خاطر کسب عنوان قهرمانی جهان به وی اهدا می کنیم.

در حالی که مدیر عامل باشگاه نارنجستان نور ازعدم دخالت خود و مسئولان این تیم درامورفنی خبر می دهد، عسگری محمدیان، سر مربی تیم کشتی آزاد تیم نارنجستان نور، عدم حضور حاجی زاده در ترکیب این تیم را به تصمیم مسئولان باشگاه، مرتبط می داند.

نایب قهرمان سابق کشتی آزاد المپیک و جهان را در این باره به خبر نگارایسنا، گفت: من به عنوان سر مربی به حضور حاجی زاده در ترکیب تیم مصر بودم و اصرار فراوانی داشتم، اما مسئولان تیم گفتند که حاجی زاده نباید کشتی بگیرد.

محمدیان در مورد میزان آمادگی حاجی زاده گفت: ما در وزن 84 کیلو گرم دو کشتی گیررا معرفی کردیم، حاجی زاده و  امیرمرادی گنجی.
حاجی زاده نسبت به گنجی از وضعیت آمادگی بهتری برخوردار بود و همین مساله باعث شد تا من او را برای حضور در ترکیب تیم نارنجستان انتخاب کنم.

اما شواهد و قراین از شکاف عمیقی بین برترین کشتی گیر جهان با باشگاه خود ، خبر می دهد، در حالی که گوینده سالن امام خمینی شهرستان نور بارها از حضور افراد و اشخاص مختلف خبر داد و حتی به مجید محمدی کشتی گیرعضو تیم نارنجستان به خاطر درگذشت مادرش تسلیت گفت، اما از حاجی زاده ، قهرمان کشتی آزاد جهان و همان کسی که تاج قهرمانی جهان را بر سرکشتی گذاشت، نامی نبرد، این در حالی است که کشتی دوستان مازندران و تماشاگران حاضر در رقابت دو تیم نارنجستان و گواه برای صحبت کردن و دیدن ستاره مسابقات کشتی آزاد قهرمانی جهان، از نرده های سالن ورزشی نور آویزان شده بودند ودر پایان مسابقه نیز ازدحام جمعیت به قدری بود که خروج حاجی زاده از سالن را با مشکل مواجه کرد.

گوینده سالن دراین باره گفت: من مامورم و معذور ، به من گفته اند فقط ازکسانی که نامشان به من اعلام می شود، نام ببرم. اما عدم حضور حاجی زاده در ترکیب تیم نارنجستان باعث نارضایتی تماشاگران مازندرانی نیز واقع شد، جمعی از تماشاگران کشتی که برای دیدن مسابقه بین دو تیم نارنجستان نورگواه تهران به سالن آمده بودند در گفت و گو با خبرنگار ایسنا، ازعدم استفاده از حاجی زاده در ترکیب تیم نارنجستان اظهار ناراحتی کردند.

یکی از تماشاگران که عصبانی به ظر می رسید به خبرنگار ایسنا، گفت: حاجی زاده یک ستاره در کشتی جهان است، چرا نمی گذارند او برای مردم مازندران کشتی بگیرد.

شایان ذکر است، حاجی زاده تا پایان مسابقه دو تیم نارنجستان و گواه تهران با لباس ورزشی در کنار تشک مسابقه ای که قرار بود خود در آن شرکت کند، حاضر بود.