تبیان، دستیار زندگی
گزارشی از آمار یهودیان در رسانه های جهان
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

یهود، حاکمان بلا‌منازع رسانه‌های جهان
رسانه

از جمله حربه‌های صهیونیسم برای بهبود وجه یهود در جهان و پیشبرد اهداف و تبلیغ افکار و اندیشه‌های خود استیلا بر رسانه‌هاست و این نکته‌ای است که متاسفانه بر خلاف ما مسلمان‌ها، صهیونیست‌ها از دیرباز به اهمیت آن پی برده‌اند، به عنوان مثال در سال 1879 وقتی اولین کنگره جهانی یهود در بازل سوئیس به ریاست "تئودور هرتزل" برگزار گردید، حضار بالاجماع بر این نکته تاکید کردند، تاسیس رژیم صهیونیستی جز با تبلیغات و روشنگری صهیونیستی در رسانه‌ها و بویژه مطبوعات امکان پذیر نیست و این امر مستلزم استیلای یهود بر رسانه‌های ارتباط جمعی جهان است.

بنابراین صهیونیست‌ها از دیر باز و پیش از تاسیس رژیم صهیونیستی به امر مهم تبلیغات پی‌برده بودند و پروتوکل دوازدهم "حاکمان صهیون" علاوه بر این که بر نقش مهم رسانه‌ها تاکید می‌کند، راهبردهایی جهت استیلا بر آنها نیز را ارائه می‌دهد، به همین دلیل هنوز چند سالی از صدور آن پروتوکل‌ها و قطعنامه‌ها نگذشته بود که ملاحظه می کنیم، یهود بر اکثر رسانه‌های ارتباط جمعی اروپا و آمریکا استیلا می‌یابند.

آمار و ارقام موجود نشان می‌دهد، در انگلیس یهود ده‌ها روزنامه و مجله چاپ و منتشر می‌کنند که در این میان باید از روزنامه "تایمز" و "سان دی تایمز" و مجلاتی چون "سان" و "سیتی مگزین" یاد کرد.

هم چنین این آمار و ارقام تاکید می‌کنند، در انگلیس 15 روزنامه در اختیار صهیونیست‌ها قرار دارد که با تیراژی بالغ بر 33 میلیون نسخه در روز هر آنچه را بخواهند به خوانندگان خود القا می‌کنند.

اما در آمریکا روزانه 1759 روزنامه منتشر می‌شود که 61 میلیون آمریکایی آن را مطالعه می‌کنند و این جدای از 668 هفته نامه است که روزهای یکشنبه در اختیار خوانندگان آمریکایی قرار می‌گیرد و بر این خیل عظیم روزنامه‌ها و مجلات حدود 1700 شرکت چاپ و نشر حکمروایی می‌کند که از آن یهودیان است.

اما در عرصه رسانه‌های دیداری (سینما و تلویزیون) استیلای یهود بر این رسانه‌ها استیلایی شبه مطلق و کامل است و اکثر شرکت‌های تولید فیلم در اختیار یهودیان است

در فرانسه که جمعیت یهودیان آن به یک میلیون نفر هم  بالغ نمی‌شود، اکثر رسانه‌ها‌ی ارتباط جمعی بطور مستقیم یا غیر مستقیم در اختیار یهود قرار دارد و تمامی آنها برای تحکیم و تثبیت جایگاه و افزایش نفوذ صهیونیسم فعالیت می‌کنند.

و این صرف نظر از استیلای یهود بر آژانس‌های خبری مهم جهان مانند "رویتر" و "آسوشتید پرس" و "هاواس" فرانسه است که اولی را "ژولیوس رویتر" یهودی و ما بقی را صهیونیست‌هایی همچون وی تاسیس کردند و تمام آنها از هر ترفندی برای تحقق اهدافشان بهره می‌جویند که در اسلام ستیزی نمود پیدا می کند.

رسانه

اما در عرصه رسانه‌های دیداری (سینما و تلویزیون) استیلای یهود بر این رسانه‌ها استیلایی شبه مطلق و کامل است و اکثر شرکت‌های تولید فیلم در اختیار یهودیان است، بگونه‌ای که آمار و ارقام موجود نشان می‌دهند، بیش از 90 درصد افراد شاغل در عرصه سینمای آمریکا یهودی هستند و این موضوع شبکه‌های تلویزیونی این کشور را نیز دربرمی‌گیرد، این یهودیان به صرف نفوذ در کشور آمریکا یا جهان غرب اکتفا نمی‌کنند، بلکه به عناوین مختلف در کشورهای اسلامی و عربی نفوذ کرده و برنامه پخش می‌کنند تا دیدگاه‌ها و افکار و اندیشه‌های خود را در جهان اسلام القا ‌کنند.

استیلای یهود بر رسانه‌های جهان فقط به معنای تبلیغ علیه اسلام و مسلمانان نیست، بلکه این رسانه‌ها تاثیر بسزایی بر شکل گیری تصمیم‌گیری‌های سیاسی و سیاست گذاری‌های کشورها نیز دارند و بسیاری از مجریان امور در کشورهایی چون آمریکا و فرانسه و انگلیس را یهودیانی تشکیل می‌دهند که با کمک این رسانه‌ها و تبلیغات آنها به قدرت رسیده‌اند، بنحوی که باید گفت یهود استیلایی شبه کامل بر امور این کشورها در تمام ابعاد سیاسی و اقتصادی و اجتماعی دارند.

با این اوصاف آیا نباید پرسید، مسلمانان جهان بر چند روزنامه و مجله بین المللی و شبکه تلویزیونی جهانی استیلا دارند،‌ تا از طریق آنها بتوانند افکار و اندیشه‌های خود را تبلیغ و به خواننده یا بیننده القا کنند، یا این که چند مسلمان در آمریکا توسط تبلیغات این رسانه‌ها به قدرت رسیده‌اند و برای اهداف و منافع مسلمانان فعالیت می‌کنند، تمام اینها نکاتی است که جای تامل بسیار در جهان اسلام دارد.

قبس زعفرانی/گروه جامعه و ارتباطات تبیان

تنظیم برای تبیان: عطاالله باباپور