تبیان، دستیار زندگی
پرونده ای که در تعزیرات است
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

پرونده گران فروشی کامیون های هوو

بخش حقوقی- وزیر دادگستری حكم پرونده گران فروشی كامیون‌های هوو را قطعی دانست و گفت: حدود 5 هزار شكایت در این رابطه دریافت كرده‌ایم.

تعزیرات

به گزارش خبرنگار حقوقی ایسنا، سید مرتضی بختیاری در جمع خبرنگاران درباره پرونده گرانفروشی كامیون‌های هوو در تعزیرات حكومتی كه منجر به تجمع جمعی از كامیون‌داران شده بود، گفت: حكم این پرونده قطعی و در حال اجراست.

وی با بیان اینكه مهلت دوماهه‌ای به شركت ایران خودرو دیزل داده شده كه هم نواقص را برطرف كند و هم خسارت‌ها را بپردازد، گفت: اجرای این حكم با قوت ادامه خواهد یافت.

پرونده‌ای كه در تعزیرات است صرفا در ارتباط با گرانفروشی این كامیون‌هاست كه گرانفروشی محرز شده و رای پرونده قطعی شده است.

وزیر دادگستری در پاسخ به سوال دیگری درباره جلوگیری از تردد خودروهای هوو اظهار كرد: جلوگیری از ورود خودروهای هوو هیچ ارتباطی به این پرونده ندارد. این پرونده فقط راجع به گرانفروشی است. بقیه قسمت‌های پرونده در خصوص اینكه چرا این خودروها وارد شده است؟ چرا رعایت استانداردها نشده؟ و این‌كه راهنمایی و رانندگی به دلیل نقایص فنی زیاد از تردد آنها جلوگیری كرده، مقوله‌هایی است كه ارتباطی با این پرونده ندارد و جداگانه باید رسیدگی شود.

بختیاری خاطرنشان كرد: پرونده‌ای كه در تعزیرات است صرفا در ارتباط با گرانفروشی این كامیون‌هاست كه گرانفروشی محرز شده و رای پرونده قطعی شده است.

وی با اشاره به دریافت 5 هزار شكایت در رابطه با این خودروها گفت: حساب‌های شركت ایران خودرو دیزل بسته شده است و بخشی از موجودی كه در حساب‌ها بوده، منتقل شده است. در خصوص این موارد هم یكی پس از دیگری اجرای حكم صورت می‌گیرد. البته كارشناسی‌ها درباره میزان گرانفروشی درحال ارزیابی است و این كاری نیست كه یك روزه انجام شود.

منبع: ایسنا

تهیه و تنظیم: نداسادات پاک نهاد

گروه جامعه و ارتباطات