تبیان، دستیار زندگی
صهیونیست ها چند گروه می شوند؟
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

مثلث شوم صهیونیسم

صهیونیسم (Zionism) نام جنبشی ناسیونالیستی یهودی است که خواهان ایجاد یک دولت خود مختار یهودی در فلسطین و مهاجرت یهودیان به فلسطین است، که در واقع عنوان پروژه ی بازگشت یهودیان به سرزمین های مقدس می باشد.

صهیونیسم

صهیونیسم، صورت دنیوی و ملت پرستانه ای از یهودیت است، این جنبش در نیمه ی دوم قرن 19/م در اروپا پا به عرصه ی حیات گذاشت و نام خود را از "کوه صهیون" (پَر خورشید) واقع در اورشلیم، یعنی آرامگاه داوود نبی (ع) و جایگاه سلیمان (ع) گرفته اند.

در قرن 19/م جریان های یهودی ستیزی، در اروپا شدت یافت و در واقع صهیونیسم در واکنش به این جریان به وجود آمد، بنیانگزار جنبش صهیونیسم یک روزنامه نگار اتریشی به نام "تئودور هرتزل" است، وی با نوشتن کتاب "دولت یهود" نظریه ی خود را مبنی بر لزوم ایجاد یک دولت ملی یهودی در فلسطین به جامعه ی یهودیان عرضه کرد.

"هرتزل" صهیونیسم را از یک واژه ی مذهبی به یک استراتژی بلند مدت سیاسی تبدیل نمود و با طرح لزوم ایجاد دولت ملی یهود در فلسطین، عقیده ی دیرینه و سنتی یهودیان را مبنی بر انتظار ظهور یک پیامبر منجی و ایجاد دولت الهی در ارض موعود را زیر پا گذاشت  زیرا او خواستار دولتی سکولار در فلسطین بود.

• ویژگیهای صهیونیسم :

1)   اعتقاد به برتری نژادی

2)   اعتقاد به تسلط بر تمامی ملل جهان

3)   تاکید بر ایجاد دولتی سکولار

4)   اعتقاد به بازگشت صهیونیسم ها به سرزمین مقدس

5)   خواستار برپایی حکومت اسرائیل در فلسطین

صهیونیسم، صورت دنیوی و ملت پرستانه ای از یهودیت است، این جنبش در نیمه ی دوم قرن 19/م در اروپا پا به عرصه ی حیات گذاشت و نام خود را از "کوه صهیون" (پَر خورشید) واقع در اورشلیم، یعنی آرامگاه داوود نبی (ع) و جایگاه سلیمان (ع) گرفته اند

صهیونیسم به سه شاخه ی عمده تقسیم می شود که به آنها اشاره می کنیم.

صهیونیسم یهودی :

به طور کلی میان صهیونیسم و یهودیت تفاوتهایی وجود دارد، هر صهیونیستی یک یهودی است، که " صهیونیسم یهودی" نام دارد اما هستند یهودیانی که خود را صهیونیسم ندانسته و با آنها مخالف نیز هستند، به علاوه یهود تاریخی طولانی دارد، در حالی که صهیونیسم ها از اواخر قرن نوزده میلادی پا به عرصه ی حیات گذاشتند.

صهیونیسم

صهیونیسم های یهودی خواستار تشکیل دولتی یهودی هستند تا شریعت یهود بر سراسر جهان حاکم باشد.

اسلام یهود را صاحب کتاب می داند و قرآن نیز آکنده است از داستان مقابله و عِناد این قوم با پیامبران الهی است ، اما هرگز به نام صهیونیست و یا اسامی مشابه آن اشاره ای نکرده است، اینان معتقدند جهان باید در دست یهود باشد و یهود بر همگان حکمرانی کند زیرا قوم برگزیده ی خداوند است و در این راستا و کمک به وقوع مسئله ی آخرالزمان دست به فساد و قتل و غارت و ... می زنند تا وظیفه ی واهی خود را انجام داده باشند و گمانشان بر آن است که زمینه ی ظهور پیامبری از یهود را محیا می سازند.

لازم به ذکر است که میان  صهیونیسم و یهود ، گاهی اتحاد و دوستی و گاه عِناد و دشمنی در می گیرد.

•  ویژگی های صهیونیسم یهودی:

1)   سگ افضل از غیر یهودی است

2)   هلاک کردن مسیحی ثواب دارد

3)   غصب زمین های دیگران و سلطه ی اقتصادی

4)   تعدی به ناموس غیر یهود مانعی ندارد

5)   اعتقاد به تلمود، تورات و عهد عتیق

6)   فلسطین(قدس) جایگاه حوادث آخرالزمان است

صهیونیسم مسیحی :

سی و یک سال پس از صدور اعلامیه ی "لُرد بالفور" (وزیر خارجه ی انگلیس) خطاب به "لُرد والتر روچیلد" (سرمایه دار صهیونیست) ضمن همدردی با یهودیان از تشکیل وطن ملی یهود در فلسطین حمایت کرد، انگلیسی های فاتح جنگ جهانی، در 14 می 1948 به طور ناگهانی اعلام کردند نیروهای نظامی خود را از فلسطین خارج می کنند، اما پیش از خروج، زمام امور را به صهیونیست هایی سپردند که طی 31 سال گذشته به تدریج وارد فلسطین شده و به تقویت نیروی نظامی-اقتصادی خود با حمایت انگلیس پرداخته بودند.

صهیونیسم

اگر چه انگلیسی ها با اشغال فلسطین و شکست دولت عثمانی اعلام کرده بودند که جنگهای صلیبی به پایان رسیده و صلیبی ها پیروز میدان هستند اما زمام امور این کشور را به صهیونیستها سپرده تا 60 سال پیش، از پدیده ای به نام " صهیونیسم مسیحی"   (Zionism christion)  یا همان بنیادگرایان انجیلی پرده برداری کنند، پدیده ای که تکوین آن به سی سال قبل تر، یعنی زمان صدور اعلامیه ی "بالفور" در سال 1917 /م باز می گشت ، بدین ترتیب انگلیسی ها از دو جهت، بزرگ خاندان "صهیونیسم مسیحی" هستند:

اول/ نو محافظه کاران امروز آمریکا به عنوان طرفداران صهیونیسم مسیحی، ریشه در مهاجرت انگلیسی دارند.

دوم/ انگلیسی ها فلسطین را به نام جنگ صلیبی اشغال کرده و به صهیونیست ها بخشیدند.

• ویژگی های صهیونیسم مسیحی:

1)   اعتقاد به اینكه، بازگشت دوباره ی مسیح میسر نخواهد شد، مگر آن که پیش از آن، جنگ های و فسادها و بلایا زمین را فرا گیرد.

2)   اعتقاد به اینكه ساخت هیکل سلیمان بر ویرانه های مسجدالاقصی، زمینه ساز ایجاد آخرالزمان است

3)   اعتقاد به تشکیل مملکت بزرگ اسرائیل

4)   اعتقاد به این که فلسطین مکان ظهور دومین مسیح موعود است

5)   پیروی از شیوه ی تفسیر ظاهری متون عهد قدیم و ادغام آن با انجیل تحریف شده

6)   اعتقاد به این که قدرت و خشونت، دو راه تحقق اهداف اند

جمعیتهای ماسونی از زمان های دور  در خدمت صهیونیسم و فعال در جهت اهداف آنها بوده است،  در پی این جریان پدیده ای تحت عنوان "فراماسونری صهیونیسم" که تشکیلاتی سری و زیر زمینی است با هدف تسلط بر سراسر جهان پدید آمد

صهیونیسم ماسونیسم:

ماسونیسم حزبی است مخفی که عمده دلیل پدید آمدن آن ریشه کن ساختن ادیان، اخلاق و دولتها است. این لغت (ماسون) ریشه در فرهنگ مصر باستان دارد که توسط بنی اسرائیل پدید آمده است.

جمعیتهای ماسونی از زمان های دور  در خدمت صهیونیسم و فعال در جهت اهداف آنها بوده است،  در پی این جریان پدیده ای تحت عنوان "فراماسونری صهیونیسم" که تشکیلاتی سری و زیر زمینی است با هدف تسلط بر سراسر جهان پدید آمد.

صهیونیسم

ماسونها مدعی هستند، معبد سلیمان در بیت المقدس را بناء هایی ساخته اند که همگی فراماسون بوده اند و به طور کلی ماسون به معنای "بناء" می باشد، رهبران فراماسونری معتقدند كه اسرائیل تنها دولتی است‏ كه به ایده‏های ماسونی در تجدید هیكل سلیمان مجددا تحقق خواهد بخشید...اینان در نظر دارند كه عظیم‏ترین محفلها را در قدس یعنی در جوار معبد سلیمان به وجود آورند تا كعبه آمال فراماسونها باشد.

در سال 1861 میلادی در«نشریه یهود»منتشره در لندن چنین‏ آمده است:اساس كار مجامع ماسونی اروپا بر اساس معتقدات اساسی‏ یهود استوار است.اكثر مثلثها و رموز و زبان اعضاء این محافل به عینه‏ متخذ از نظامات یهود است و هدفهایی كه ماسونیت و مسیر ملت یهود را روشن می‏دارد.

صهیونیسم و ماسونیسم در یکدیگر گره خورده و جدایی ناپذیرند زیرا امروزه به صورت کاملا علنی، یکی از شعب مهم و مقتدر صهیونیسم، ماسون ها هستند که در راستای نیل به اهداف صهیونیسم جهانی کمک های شایانی کرده اند.

• ویژگی های فراماسونری صهیونیسم :

1) نابودی ادیان و ریشه کن کردن علمای دینی و روحانیون

2) عدم اعتقاد اعضا به هیچ دینی، مگر در ظاهر و عوام فریبی

3) اعتقاد به آداب و رسوم مصر باستان

4) حزب نباید قانع به یک یا چند دولت باشد و زیرا هدف، سلطه ی جهانی است

5) اعتقاد به جدایی دین از سیاست (سکولاریسم)

6) خواستار برپایی دولتی مبنی بر انکار خدا

نتیجه گیری:

آن چه از مطالب مذکور بر می آید این است که چهره ی منحوس صهیونیست با هیچ نقابی قابل انکار نبوده و هویت اصلی آن تغییری نخواهد کرد و در پس هر نقابی همواره همان جنبش ناسیونالیست نژادپرستانه با هدف سلطه ی جهانی پنهان شده است ، از این رو بر ما مسلمانان است که با افزایش آگاهی و بصیرت ، استراتژی ها و نقشه ها و تبلیغات غربی ها و بالاخص صهیونیست ها را خنثی کرده و در توسعه ی اسلام ناب محمدی (ص) بیش از پیش کوشا باشیم.

آزاده مرنی

گروه جامعه و ارتباطات

تنظیم برای تبیان: عطاالله باباپور