تبیان، دستیار زندگی
خبرگزاری مهر بر اساس نتایج تحقیقات جدیدی که در ایالات متحده آمریکا در مورد تأثیرات شنیدن آیات قرآن کریم انجام شده، شنیدن ترتیل قرآن باعث تغییرات فیزیولوژیکی غیر ارادی در دستگاه های عصبی انسان می شود . محققان و پژوهشگران آمر...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

قرآن درمان کننده بحران های روحی و روانی است


خبرگزاری مهر

بر اساس نتایج تحقیقات جدیدی که در ایالات متحده آمریکا در مورد تأثیرات شنیدن آیات قرآن کریم انجام شده، شنیدن ترتیل قرآن باعث تغییرات فیزیولوژیکی غیر ارادی در دستگاه های عصبی انسان می شود .

محققان و پژوهشگران آمریکایی به این نتیجه رسیدند که تلاوت قرآن اثری آرام بخش دارد، در این تحقیقات برای بیش از 97 درصد از داوطلبان به رغم ندانستن زبان عربی، تلاوت قرآن سبب کاهش تنش ها و تغییرات غیر ارادی در دستگاه های عصبی آنها شد.

در این پژوهش از نا آشنایان به زبان عربی استفاده کردند، آنها هنگام تلاوت قرآن با وجود بی اطلاعی از معانی آن احساس آرامش، راحتی و طمأنینه می کردند و این از اسرار قرآن و اعجاز آن است.

پایگاه اینترنتی میدل ایست آن لاین اعلام کرد : امواج دماغی هنگام خواب که آرام ترین حالت انسان است 12-13 موج در ثانیه منتقل می کند و درهنگام شنیدن آیات قرآن این امواج به 8-10 موج در ثانیه می رسد، این حالت آرامش عمیق در درون انسان است.

مصری ها نیز در گذشته تحقیقاتی دراین زمینه انجام دادند، بر اساس نتایج این تحقیقات نگرانی و تنش شنونده از شنیدن آیات قرآن کریم از بین می رود. مسئله مهم این است که این تأثیرات بر مسلمان و غیر مسلمان یکسان است.

سازمان سمینارهای پزشکی تحقیقات و پژوهش هایی انجام داد که 79 درصد تحقیقات از تجربه شنیداری آیات قرآن است، این تغییرات فیزیولوژیکی در کاهش بحران و تنشها بسیار مفید و مؤثر است و برای همگان چه مسلمان باشند، چه غیر مسلمان، چه عربی بدانند و چه ندانند یکسان است.

تحقیقات دیگری در مورد به جریان انداختن خون بر روی 210 داوطلب غیر مسلمان در سنین 17- 40 ساله انجام گرفت، آنها در42 جلسه درمانی نتیجه مثبتی گرفتند و با توجه به اثرات آرامش بخش قرآن کریم آنها به میزان 65 درصد به آرامش رسیدند تا جایی که این اقدام باعث تصفیه خون و جریان خون آنها شد.

روابط عمومی موسسه تبیان