تبیان، دستیار زندگی
به نظر می‌رسد اکنون دست امام بازتر از ماست و امکان شفاعتشان بیشتر است و حتما ما را فراموش نمی‌کند، زیرا اگر میراثی که در اختیار تاریخ و همه مسلمانان و بشریت گذاشتند، آسیب ببیند، قطعا ایشان ناراحت می‌شوند
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

امام گفتند بیشتر از دوران حیاتم کمک می کنم

هاشمی رفسنجانی و سید حسن خمینی

بخش سیاسی-رئیس مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه در ماه رمضان مکررا خواب رهبر فقید انقلاب را دیده است، از قول ایشان گفت که من بیشتر از دوران حیاتم به شما کمک می‌کنم.

آیت‌الله اکبر هاشمی رفسنجانی در مراسم تجدید بیعت اعضای مجلس خبرگان رهبری که حجت الاسلام والمسلمین سید حسن خمینی نیز حضور داشت، ضمن ابراز خوشحالی از توفیق زیارت مجدد امام راحل، اظهار داشت: نمی‌دانم چگونه شده است که امسال در ماه رمضان امام را زیاد خواب می‌دیدم‎؛ البته در طول سال معمولاً گاهی خواب ایشان می‌بینم، اما قبلا امام را در حالت حیات می‌دیدم.

وی افزود: در ماه رمضان امسال معمولاً خواب امام را بعد از هنگام سحر، گاهی در حال سخنرانی، درس یا مانند وقتی به محضرشان می‌رسیدیم، مشاهده می‌کردم و گاهی هم با علم به اینکه ایشان در حیات نیستند خوابشان را می‌دیدم که این حالت دوم خیلی برایم تازگی دارد و در این ماه زیاد اتفاق افتاد.

هاشمی‌رفسنجانی ادامه داد: در این خواب‌ها خیلی مجال صحبت کردن و سوال کردن پیش نمی‌آمد و اگر هم بود یادم نیست، زیرا انسان همه خواب‌ها را به یاد ندارد، اما در حالت اطلاع از رحلتشان حالشان مساعدتر از حالت طبیعی بود.

به نظر می‌رسد اکنون دست امام بازتر از ماست و امکان شفاعتشان بیشتر است و حتما ما را فراموش نمی‌کند، زیرا اگر میراثی که در اختیار تاریخ و همه مسلمانان و بشریت گذاشتند، آسیب ببیند، قطعا ایشان ناراحت می‌شوند

وی گفت: در خواب یکبار به امام عرض کردم که ما بر عهد خودمان هستیم و با همه توان میراث شما را ادامه می دهیم و در حفاظت از آن تلاش کرده و کوتاهی نمی‌کنیم که ایشان فرمودند ”من این را می‌دانم و گاهی نگران و گاهی دیگر خوشحال می‌شوم“ که نمی دام این تعبیر چگونه بود. من هم گفتم شما اکنون حضور ندارید‏، اما ما همچنان نیاز به شما داریم و شفاعتمان بکنید. امام هم مجددا گفتند که ”من بیشتر از دوران حیاتم به شما کمک می‌کنم و کمک چرا نکنم؟“.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه مجموعه این خواب‌ها منسجم و یکنواخت نبود و اصولا خواب نمی‌تواند برای چیزی حجت باشد، تصریح کرد: به نظر می‌رسد اکنون دست امام بازتر از ماست و امکان شفاعتشان بیشتر است و حتما ما را فراموش نمی‌کند، زیرا اگر میراثی که در اختیار تاریخ و همه مسلمانان و بشریت گذاشتند، آسیب ببیند، قطعا ایشان ناراحت می‌شوند و حتما کمک می‌کنند و از اجدادشان شفاعت خواهند خواست. البته امام واقعیت را بیشتر از ما می‌بیند؛ اگر ما از پنجره می‌بینیم ایشان گویا از پشت بام می‌بینند و فضای اطراف را نیز تشخیص می‌دهند که در آن چه می‌گذرد.

امام خمینی

هاشمی رفسنجانی ”تازگی داشتن حضور امام در خواب در این زمان“ و ”توجه به این نکته که ایشان اکنون حضور ندارند“ را نکات اساسی این خواب‌ها عنوان کرد و گفت: در مجموع این خواب‌ها امید بخش است تا خداوند حافظ این انقلاب باشد و خداوند بهتر از هر کس می‌دانند که خیلی از انسان‌ها مخلصانه در راه خودش و امام مجاهدت کردند و در تاریخ یک سند بزرگ به نام مکتب اهل بیت را ثبت کردند و خداوند حجت جدیدی از طریق امام و دوستانشان به بشریت نشان دادند و همه مشکلات را هم در دوران حیات ایشان و بخشی از آنها را در زمان رحلت، پشت سر گذاشتیم، اما شرایط جدید قدری متفاوت است و دشمنان با تمام تجربه خود به میدان آمدند.

رئیس مجلس خبرگان رهبری با اشاره به آخرین تحولات پرونده هسته‌ای ، افزود: اظهارات دیروز سران برخی کشورها در قضیه بازرسان آژانس بین‌المللی اتمی نشان می‌دهد که آمریکا و اروپا خیلی اوقات تلخی و تهدید می‌کنند و در همین راستا نمایندهای آنها در شورای امنیت تهدید کرده‌اند که فشار مضاعف به ایران می‌آورند، درحالی که اقدام ایران در نپذیرفتن بازرسان آژانس به دلیل عدم اعتماد به آنها و درخواست تعویض این بازرسان امری کاملاً قانونی است.

هاشمی رفسنجانی اظهار داشت: آنها گفتند که در بازرسی قبلی فلزی دیده ایم که به درد کلاهک هسته‌ای می‌خورد، اما این فلز در بازرسی جدید نبود و روی همین مساله جنجال کردند؛ طبعا ایران روی این گزارش‌ها حساس می‌شود و آنها را طبیعی نمی‌داند.

وی با بیان اینکه غربی‌ها تهدید کرده‌اند که ایران را عراق خواهند کرد، تصریح کرد: آنها می‌خواهند فشار بیشتر به ما بیاورند، زیرا این همه فشار تاکنون را کافی نمی‌بینند.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه امام بیش از ما نگران میراث شان هستند و انشاء الله به ما کمک می‌کنند، تاکید کرد: در عین حال تلاش ما اصل است و امداد در فرض اقدام می‌رسد. لذا اگر ما کار کنیم خداوند هم امداد خود را می‌رساند که شفعای ما باید آن را از خداوند مطالبه کنند.

وی در پایان گفت: انشاء الله این لیاقت را داشته باشیم که میراث امام را حفظ کنیم.

بر اساس این گزارش ؛ رئیس و اعضای مجلس خبرگان رهبری همچنین در محل شهدای 72 تن و گلزار شهدا حضور پیدا کردند.

منبع:ایلنا

تنظیم:س.آقازاده