تبیان، دستیار زندگی
وقتی همه فهمیده‌اند که می ‌خواهم به عنوان تک تیرانداز در عملیات شرکت کنم مرا نصیحت می‌کنند و مشکلات زندگی و فرزندانم را به من گوشزد می‌کنند
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

جبهه آزمایشگاهی برای مردان خدا

شهید تجلایی : در راه احیای دین خدا دست از علایق خود برداشتم

جبهه و دفاع از کیان اسلام و قرآن، برای مردان خدا تکلیف و امتحان بزرگی محسوب می‌شود زیرا جبهه آزمایشگاه مردان خداست تا کفر و شرک و الحاد و نفس از بنیان ریشه ‌کن گردد و برای این آزمایش بایستی از تمام وابستگی های مادی و غیر خدا گسست و عاشقانه بسوی خدا شتافت.

شهید علی تجلایی

البته این به آن معنی نیست که من به خانواده‌ام و پدر و مادرم و فرزندانم علاقه ندارم بلکه درعین علاقه شدید به شما همیشه سعی کرده‌ام که وابسته به شما نباشم تا بتوانم در راه احیای دین خدا دست از علایق خود به راحتی بردارم و بدانید از بدو انقلاب رسیدن به لقاء الله و ریخته ‌شدن خونم در پای درخت اسلام برایم اصل بوده و هست و جبهه آسان ترین و نزدیکترین صراط برای رسیدن به هدف است. البته باید بدانید هیچ جنگیدن و پیروز و یا شکست ظاهری برایم اصل نبوده و نیست، بلکه هدف تعهد در مقابل خداوند متعال و تسلیم  شدن محض به درگاه باریتعالی برایم نهایت بوده.

وقتی همه فهمیده‌اند که می‌خواهم به عنوان تک تیرانداز در عملیات شرکت کنم مرا نصیحت می‌کنند و مشکلات زندگی و فرزندانم را به من گوشزد می‌کنند و سعی می‌کنند تجربه‌ای و مسئولیتم را برایم بزرگ جلوه بدهند و القاء کنند که برای سپاه و انقلاب و جنگ لازم تر هستم ولی همه باید بدانند که حرف من چیز دیگری و هدفم هدف والایی است، زیرا توفیق شرکت در مدرسه عشق (بسیج)، با ارزش و نتیجه ‌بخش خواهد بود، زیرا ارزشهایی که از شرکت در جنگ به دور از مسئولیت های دنیوی برای یک فرد رزمنده ساده نصیب می‌شود، خارج از بحث و فکر عقل بشر است و تو همسرم و خانواده‌ام اگر نتیجه شرکت در جهاد و دفاع از اسلام را بدانید باور کنید نه شما بلکه هیچ مرد مسلمانی حاضر به ماندن در خانه خویش نخواهد بود که من نتایجی بطور خلاصه برایتان می‌نویسم تا عظمت این راه و علت وابستگی قلبی مرا به جبهه‌های جنگ مشخص نماید.

وقتی همه فهمیده‌اند که می ‌خواهم به عنوان تک تیرانداز در عملیات شرکت کنم مرا نصیحت می‌کنند و مشکلات زندگی و فرزندانم را به من گوشزد می‌کنند

در «مجمع البیان» است که رزمندگان در راه خدا هنگامی که تصمیم می‌گیرند و همت می‌گمارند تا به جبهه‌های جنگ بروند خداوند برائت آنها را از آتش می‌نویسد. زمانی که برای رفتن به سوی جبهه جنگ مجهز و آماده می‌شود خداوند در برابر ملائکه نسبت به چنین انسانهایی افتخار می‌کند. در میدان نبرد برای هر روز از عبادت رزمندگان در راه خدا پاداش عبادت هزار مرد را که هزار سال خدا را عبادت کرده‌اند نوشته می‌شود، که هر روزش برابر عمر دنیا می‌باشد. در زمانی که رزمندگان در راه خدا در مقابل دشمن قرار می‌گیرند، علم اهل دنیا از محاسبه میزان ثوابشان قطع می‌گردد.

پس بدانید که جبهه برای مردان خدا خیلی زیباست زیرا هر چه در آن بینی نور خداست و صحبت شهادت و ایثار، حرف، حرف شهادت و آنچه بینی چهره مردان مصمّم و جوانان معصوم که با تمام وجودشان برای انجام تکلیف الهی در رفتن به خط مقدم سعی می‌کنند بر یکدیگر پیشی گیرند حال قضاوت کنید که انسان چگونه می‌تواند مصاحبت و برادری چنین انسانهایی را نادیده بگیرد.

و اما نهایت سخنم طلب رحمت از خداوند متعال برای شما خانواده‌ام، همسرم،  پدر و مادرم است و درخواست حلالی این بنده گناهکار و معصیت کار و اما از تمام رزمندگان بخصوص برادران لشکر عاشورا و سپاه منطقه 5 و قرارگاه خاتم الانبیاء (ص) می‌خواهم که مرا حلال کنند، زیرا دیگر برایم قلباً الهام شده که این بار اگر خداوند رحمان و رحیم بخواهد فیض شهادت نایل خواهد آمد. لذا دیگر منتظر من نباشید چون من به دیدار معشوق خود و در صورت لیاقت به دیدار سرور آزادگان ابا عبدالله الحسین و شهدای کربلای حسینی ایران شتافته‌ام. فقط التماس دعا و طلب بخشش و عفو از درگاه خداوند متعال دارم و فقط از هر دو خانواده می‌خواهم که در تربیت و نگهداری خانواده‌ام و بخصوص دخترم مریم و حنّانه عزیزم کوشش و دقت لازم را بنمایند.

والسلام علیکم و رحمه‌الله و برکاته

علی تجلایی

خدا كند جنازه من به دست شما نرسد

صداقت نیوز

تنظیم : فرهنگ پایداری تبیان