تبیان، دستیار زندگی
غرفه تبیان همچون روزهای گذشته در این روز پذیرای جمع کثیری از علاقه مندان به عضویت در سایت تبیان بود. جالب اینکه بسیاری از این دوستان، از قبل عکس و فتوکپی شناسنامه خود را همراه آورده بودند. یکی از افرادی که در غرفه تبیان به ع...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

گزارش روز هشتم نمایشگاه قرآن کریم


غرفه تبیان همچون روزهای گذشته در این روز پذیرای جمع کثیری از علاقه مندان به عضویت در سایت تبیان بود. جالب اینکه بسیاری از این دوستان، از قبل عکس و فتوکپی شناسنامه خود را همراه آورده بودند.

یکی از افرادی که در غرفه تبیان به عضویت سایت در آمده بود علت ارسال عکس و فتوکپی شناسنامه را جویا شد که مسئولین مربوطه توضیح دادند با ارسال این مدارک می توان تأیید نهایی شد و از کل امکاناتی که در سایت برای اعضاء است استفاده نمود.

از دیگر اتفاقات می توان به ازدحام بیش از حد دانش آموزان دبستان دخترانه ای در غرفه تبیان اشاره کرد که آقای محمدی (مدیر کاربران و انجمن های تبیان) در مورد میزان آشنایی این عزیزان از کامپیوتر، اینترنت و مدرسه اینترنتی تبیان سئوالاتی را مطرح کردند و سپس از تعدادی از این دانش آموزان دعوت شد تا سوره هایی از قرآن را که از حفظ بودند بخوانند؛ و در پایان هم یادگاری هایی از طرف تبیان به آنها اهداء شد.

انجمن ها:

دراین روز انجمن ها برنامه ای نداشتند ولی در روزهای آتی ( پنجشنبه و جمعه) چند انجمن مهم و پر طرفدار برنامه خواهند داشت . منتظر حضور شما هستیم.

میهمانان:

پس از افطار، حجت الاسلام و المسلمین آقای دکتر خاموشی (ریاست محترم سازمان تبلیغات اسلامی) به قصد بازدید از غرفه تبیان وارد نمایشگاه بین المللی قرآن کریم شدند که با توجه به دوری و در انتها قرار گرفتن بخش نرم افزار و بالطبع تبیان، ایشان در جستجوی غرفه تبیان در حال حرکت بودند که در بدو ورود مورد استقبال آقایان بابایی ، خطیبی و محمدی قرار گرفتند. سپس آقای دکتر خاموشی با تمجید از فضا و دکور جدید تبیان، از برنامه ها و میزان استقبال و تعداد اعضا جویا شدند که در این مورد مدیر روابط عمومی موسسه تبیان توضیحاتی را ارائه کرد. حجت الاسلام خاموشی سپس در بازدید از غرفه ضمن احوال پرسی با کارکنان و تنی چند از کاربران، به آنها خسته نباشید گفتند.

شبکه قرآنی سیما نیز از حضور آقای دکتر خاموشی نهایت استفاده را برد و به صورت پخش مستقیم، در غرفه تبیان با ایشان مصاحبه ای انجام داد.

این مصاحبه 15 دقیقه به طول انجامید. در طول این مصاحبه، فیلمبردار تبیان نیز به فیلم برداری پرداخت و سپس آقای دکتر خاموشی با دوربین تبیان هم مصاحبه ای انجام دادند.

در ادامه آقای دکتر طالب پور (مدیرعامل محترم موسسه تبیان) نیز در غرفه حضور پیدا کردند و با آقای دکتر خاموشی به گفتگو پرداختند.

از نکات جالب توجه دیگر مصاحبه مجری شبکه قرآن با آقای بابایی (مدیر روابط عمومی موسسه تبیان) بود.

نکته جالب دیگر در این روز تهیه و آماده شدن 2 پلات عمودی بزرگ بود که در آن تصاویری از بزرگان و چهره ها و عموم جامعه با قرآن به کار رفته بود. این پلات ها که در گوشه غرفه تبیان گذاشته شده ، مورد توجه اکثر بازدید کنندگان و دکتر خاموشی و دکتر طالب پور قرار گرفت.

در زمان حضور آقای دکتر خاموشی در غرفه تبیان، خبرنگار و عکاس خبرگزاری قرآنی ایران (ایکنا) به منظور انجام مصاحبه و دعوت از ایشان به غرفه تبیان آمدند که رئیس سازمان تبلیغات اسلامی وعده داد در بازدید بعدی خود از نمایشگاه، به غرفه آنها هم مراجعه نماید.

از دیگر میهمانان این روز می توان به آقای حجازی (مشاور امور جوانان موسسه تبیان) اشاره کرد.

دیگر اخبار نمایشگاه قرآن کریم:

جناب آقای سردار طلائی (فرمانده نیروی انتظامی تهران بزرگ) از نمایشگاه قرآن کریم بازدید کردند و با دوربین خبرساز تبیان هم مصاحبه ای انجام دادند.

همچنین بخش بین الملل سیزدهمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم با ارائه آثاری از 21 کشور جهان افتتاح شد. در این بخش آثاری از کشورهایی چون قزاقستان، هند، چین، ترکیه، تاجیکستان، روسیه، ایتالیا، بوسنی، فلسطین، عربستان، مصر، قطر و فرانسه عرضه شده است .

سال گذشته نیز 18 کشور محصولات خود را برای شرکت در این بخش ارائه کردند .

به گفته مسئولان هدف از ایجاد چنین بخشی، ایجاد انگیزه در میان تولید کنندگان داخلی و آشنا کردن بازدیدکنندگان با محصولات قرآنی تولید شده در خارج از کشور است.

حاضرین روز هشتم نمایشگاه:

خانمها : رحیمی ، نجف پور ، همت ، مه آبادی

آقایان : بابایی، محمدی ، خطیبی، ایوبی ، حسن زاده ، حریریان ،حدادی ، شادان، عطار ، رضایی ، اجاقی ،جلمبادانی ،حمزه، عباس زادگان ، اسماعیلی

کاربران : آقایان : قندیان ، هادی زاده و نادری

روابط عمومی موسسه تبیان