تبیان، دستیار زندگی
آكادمى علوم و هنرهاى تصاویر متحرك امریكا جمعه گذشته اعلام كرد: نماینده سینماى ایتالیا براى شركت در بخش اسكار بهترین فیلم خارجى زبان حایز شرایط آكادمى نشده و به همین دلیل نمى تواند در این بخش شركت كند. «خصوصى» به كارگردانى سا...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

آكادمى اسكار نماینده ایتالیا را رد كرد


آكادمى علوم و هنرهاى تصاویر متحرك امریكا جمعه گذشته اعلام كرد: نماینده سینماى ایتالیا براى شركت در بخش اسكار بهترین فیلم خارجى زبان حایز شرایط آكادمى نشده و به همین دلیل نمى تواند در این بخش شركت كند. «خصوصى» به كارگردانى ساورینو كاستانتزو داستان یك خانواده فلسطینى را روایت مى كند كه ناچار به زندگى با سربازان اسراییلى در خانه خود هستند. با اینكه حدود چهار پنجم اعضاى آكادمى فیلم ایتالیا راى به حضور این فیلم در بخش اسكار بهترین فیلم خارجى زبان داده بودند، اما از آنجا كه بیشتر دیالوگ هاى «خصوصى» به سه زبان عربى، عبرى و انگلیسى است آكادمى اسكار آن را نماینده ایتالیا در این بخش ندانست.

جان پاولیك، سخنگوى آكادمى اسكار در این باره گفت: «تمامى فیلم هاى حاضر در بخش بهترین فیلم خارجى زبان باید به زبان اصلى كشور شركت كننده باشند. براى شركت در این بخش باید همه قوانین را در نظر گرفت تا تعداد فیلم ها به یك رقم منطقى برسد. اگر اینطور نبود كه هر سال تعداد فیلم هاى حایز شرایط از50 یا 60 فیلم بیشتر مى شد.» البته ایتالیا مى تواند یك نامزد دیگر براى شركت در این بخش به آكادمى علوم و هنرهاى تصاویر متحرك معرفى كند و «خصوصى» در رشته هاى دیگر شركت داده خواهد شد. گفته مى شود «راهنماى عشق» به كارگردانى جووانى ورونسى كه در انتخاب اولیه پس از «خصوصى» قرار گرفت بیشترین شانس را براى معرفى شدن به اسكار به عنوان نماینده سینماى ایتالیا در بخش بهترین فیلم خارجى زبان دارد. «خصوصى» در جشنواره فیلم لوكارنو سال 2004 برنده جایزه اصلى شد و جایزه بهترین بازیگر مرد را براى محمد بكرى به ارمغان آورد. لوكیشن هاى اصلى این فیلم كه بر اساس داستانى واقعى ساخته شده در مناطق اشغالى سرزمین فلسطین و جنوب ایتالیا بوده است. «خصوصى» آخرین فیلم مهمى است كه از شركت در بخش بهترین فیلم خارجى زبان اسكار بازمى ماند. پیش از این فیلم هایى چون «لیلیا براى همیشه» و «مبارز» از این رقابت بازمانده بودند. «لیلیا» فیلمى سوئدى بود به زبان روسى و «مبارز» فیلمى بریتانیایى به زبان هندى.

مطالب مرتبط

g>

اهدا كنندگان جوایز اسکار 2005

نگاهی به فیلم های خارجی زبان نامزد دریافت جایزه اسکار

منبع : جوان