تبیان، دستیار زندگی
کمتر از چهار ماه تا پانزدهمین دوره رقابت های فوتبال جام ملتها آسیا باقی مانده است و تیم ملی فوتبال کشورمان با هدایت افشین قطبی خود را برای حضور در کشور قطر آماده می کند. ............
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

امپراطور در اوج می ماند؟

افشین قطبی سرمربی تیم ملی فوتبال

بخش ورزشی - کمتر از چهار ماه تا پانزدهمین دوره رقابت های فوتبال جام ملتها آسیا باقی مانده است و تیم ملی فوتبال کشورمان با هدایت افشین قطبی خود را برای حضور در کشور قطر آماده می کند.

به گزارش گروه ورزشی تبیان، در روزهای تابستان سال گذشته بود که محمد مایلی کهن پس از برکناری عجیب علی دایی هدایت تیم ملی کشورمان را برعهده گرفت اما بیانیه های معروف باعث شد تا افشین قطبی بار دیگر به کشورمان برگردد و این بار هدایت تیم ملی فوتبال کشورمان را برای حضور در جام جهانی بر عهده بگیرد آن هم تنها برای سه دیدار باقی مانده!

افشین قطبی علی رغم جو مثبتی که با خود به ایران آورد اما نتوانست همانند گذشته به وعده خود عمل کند و تیم ملی کشورمان از حضور در نمایشگاه فوتبال بازماند تا مردم و اهالی فوتبال باز هم با دلسردی فراوانی در ورزش فوتبال روبه رو شوند.

به نظر می رسید مشاوران سعیدلو بالاخره توانستند او را متقاعد کنند که تا پایان جام ملتها به افشین قطبی زمان دهد تا شاید او بتواند این طلسم 35 ساله را بشکند و چهارمین قهرمانی ایران در آسیا را جشن بگیرد.

پس از آن شایعات فراوانی در مورد اخراج افشین قطبی مطرح شد و تمامی رسانه های ورزشی کشورمان از حضور نفرات جدید برای هدایت تیم ملی خبر می دادند و حتی عقد قرارداد فاتح تریم مراحل پایانی خودش را سپری می کرد که به یکباره نظر سازمان تربیت بدنی عوض شد.

افشین قطبی سرمربی تیم ملی

به نظر می رسید مشاوران سعیدلو بالاخره توانستند او را متقاعد کنند که تا پایان جام ملتها به افشین قطبی زمان دهد تا شاید او بتواند این طلسم 35 ساله را بشکند و چهارمین قهرمانی ایران در آسیا را جشن بگیرد.

پس از ابقا قطبی در تیم ملی فشار رسانه ها روز به روز بیشتر شد و تمامی رسانه ها در مورد عملکرد تیم ملی انتقادات فراوانی مطرح کردند تا تیم ملی برای انجام دیدار تدارکاتی به خاور دور سفر کرد.

سفر تیم‌ملی فوتبال ایران به شرق آسیا و برگزاری دو بازی دوستانه مقابل چین و كره‌جنوبی، حسابی برای افشین قطبی خوش‌یمن بود. سرمربی تیم‌ملی در شرایطی شاگردانش را برای این دو بازی دور هم جمع كرد كه انتقادات از نحوه بازی تیم‌ملی و انتخاب بازیكنان به اوج رسیده بود.

با این حال شاگردان افشین قطبی موفق شدند در نخستین بازی با نتیجه دو بر صفر چین را شكست دهند. این موفقیت در حالی برای سرمربی تیم‌ملی رقم خورد كه ایران ركورد 13 ساله را شكست. تیم‌ملی فوتبال ایران در 13 سال گذشته موفق نشده بود چین را در خانه‌اش شكست دهد و این موضوع قطعا پوئن مثبتی برای امپراتور به حساب می‌آید و او از این مساله نهایت استفاده را خواهد برد.

سرمربی طلسم‌شكن تیم‌ملی هر چقدر در مسابقات مقدماتی جام‌جهانی از مدد گرفتن از كف دست‌هایش ناموفق بود، این‌بار با شناخت بهتر و بیشتری توانست چین و كره‌جنوبی را شكست دهد.

پس از این بازی همه منتظر بازی ایران و كره‌جنوبی بودند، چرا كه اعتقاد داشتند چین تیمی نبود كه بتواند ایران را تحت فشار قرار دهد. قرار بود عیار تیم‌ملی در سئول مقابل كره‌جنوبی - یكی از 16 تیم برتر جام‌جهانی - مشخص شود.

صحنه گل ایران به کره جنوبی توسط شجاعی

شكست یك بر صفر كره‌جنوبی مقابل ایران تنها یك برد فوتبالی برای افشین قطبی نبود. سرمربی تیم‌ملی یك بار دیگر طلسم شكست. تنها برد ایران مقابل كره‌جنوبی در سئول به 39 سال قبل برمی‌گردد كه تیم‌ملی به رهبری پرویز دهداری در یك بازی دوستانه 2 بر صفر از سد حریف گذشته بود.

سرمربی طلسم‌شكن تیم‌ملی هر چقدر در مسابقات مقدماتی جام‌جهانی از مدد گرفتن از كف دست‌هایش ناموفق بود، این‌بار با شناخت بهتر و بیشتری توانست چین و كره‌جنوبی را شكست دهد.

به هر حال همچنان طلسم اصلی پابرجاست و مردم کشورمان دوست دارند ملی پوشان کشورمان و افشین قطبی که به تازگی ناپرهیزی کرده و توانسته طلسم های مختلفی را بشکند این بار هم طلسم 35 ساله فوتبال کشورمان شکسته شود تا بار دیگر فوتبالدوستان با فوتبال آشتی کنند.

نویسنده - رضا سیگاری

گروه جامعه و ارتباطات