تبیان، دستیار زندگی
محمدرضا یزدانی خرم به پایان دوره کاری ورزشی اش نزدیک می شود؟ ........
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

امیر خادم روی صندلی یزدانی خرم؟

خادم

محمدرضا یزدانی خرم به پایان دوره کاری ورزشی اش نزدیک می شود؟

این شایعه ای بود که صبح امروز در محافل ورزشی دهان به دهان می گشت. اینکه عواقب حرکت یزدانی خرم در انتشار خبر نامه سازمان ورزش برای کسب تکلیف به مقام معظم رهبری سبب شده تا سعیدلو تصمیم به ایجاد تغییر در فدراسیون کشتی بگیرد.

یزدانی خرم که رابطه سردی را با علی آبادی و مجموعه کمیته ملی المپیک دارد و از این جهت ، پایگاهی در کمیته ملی المپیک هم ندارد پس از ناکامی تیم های کشتی در مسابقات جهانی بهانه کافی را در اختیار سازمان ورزش برای تغییرات در این تشکیلات ایجاد کند.

افشای خبر نامه سعیدلو که او حتی حاضر به تکذیبش نشد هجمه بزرگی را به سازمان وارد کرد و کار به جایی رسید تا در 24 ساعت گذشته ، رئیس فدراسیون کشتی دو دیدار با سعیدلو داشته باشد. دیدارهایی که سبب شده تا شایعه شود ، سازمان تصمیم گرفته در فاصله دو ماه به بازی های آسیایی گوانگ ژو در کشتی تغییرات مدیریتی ایجاد کند. اگرچه با این کار سازمان بزرگترین منتقد محمد علی آبادی را برکنار می کند اما اینگونه هم به نتایج کشتی در بازی های جهانی واکنش نشان داده و هم توانسته  این نکته که نگارش نامه واقعیت نداشته را برای اهالی ورزش توجیه کند.

این شایعه که امیر رضا خادم برای جانشینی رئیس فدراسیون کشتی کاندیدا شده و از طریق یکی از معاونین سازمان ورزش در این زمینه با قهرمان سابق کشتی جهان انجام گرفته ، قوت گرفت . خبری که البته هنوز هیچ یک از منابع رسمی آن را تائید یا تکذیب نکرده اند.

یزدانی خرم

یزدانی خرم: قرار نیست برکنارم کنند

محمدرضا یزدانی خرم خبر برکناری قریب الوقوع خود را به شدت تکذیب کرد.

رئیس فدراسیون کشتی در گفت و گویی با خبرآنلاین درباره شایعه برکناری اش به دلیل بازتاب های خبر نامه سعیدلو برای کسب تکلیف گفت:« ما جلساتی در این باره داشتیم . سازمان در این جلسات تاکید کرد شرایط به همان منوال گذشته می ماند . بحثی از برکناری من نشد. حرف ما از اول این بود که یک قهرمان که مسابقه نمی دهد باید به اندازه کسی که مدال طلا می گیرد پاداش دریافت کند. تا به حال هیچ قانونی برای این کار وجود نداشت اما آقای سعیدلو پذیرفت تا با خواسته ما موافقت کند. »

یزدانی خرم که امروز بسیاری از اهالی کشتی از نتایج بدست آمده توسط فدراسیونش انتقاد کرده بودند در پاسخ به انتقادات گفت:«کی گفته کشتی ما ناکام بوده؟ ما چهارم دنیا شدیم. مگر چقدر برای این جایگاه هزینه کردیم. آمریکا یکی از 10 تیم اول هم نبود. ما اما چهارم شدیم. درست است که انتظار داشتیم دوم باشیم اما حالا که نشده نباید این بنده های خدا را دار بزنیم. این انتقادها باید روی منطق باشد.»

اما آیا طرح مسئله نامه سعیدلو فرار به جلویی برای سرپوش گذاشتن روی ناکامی های تیم ملی بوده؟ او در این باره می گوید:« بحث نامه که گفتم برای حقی بود که از بچه ها ضایع می شد و مورد دیگری نداشت. دربره ناکامی هم اصلا با این حرف موافق نیستم. رقیبان ما دارند روز به روز بهتر می شوند و باید به فکر باشیم. »

تنظیم برای تبیان: رضا سیگاری