تبیان، دستیار زندگی
مردی كه خود را به عنوان یكی از اعضای خانواده سلطنتی سعودی جا زده بود، در اقدامی برای فروش تابلویی تقلبی از رامبرانت به قیمت دو میلیون و 100 هزار دلار، به جرم كلاهبرداری از طریق پست متهم شد. به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

مردی به فروش تابلویی تقلبی از رامبرانت متهم شد


مردی كه خود را به عنوان یكی از اعضای خانواده سلطنتی سعودی جا زده بود، در اقدامی برای فروش تابلویی تقلبی از رامبرانت به قیمت دو میلیون و 100 هزار دلار، به جرم كلاهبرداری از طریق پست متهم شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)،  مجید ای. احمد، 52 ساله، از شهر نست چارلز، سال گذشته در اقدامی جهت فروش كپی‌ای از تابلوی “مردی با كلاه‌خود طلا” از سوی ماموران اف.بی.آی (دفتر فدرال مركزی آمریكا) كه لباس مبدل به تن داشتند، دستگیر شد.

احمد‌ كه روز سه ژانویه حكم نهایی‌اش اعلام می‌شود، روز پنج‌شنبه گذشته ‌گفت كه به همراه دیگران به فروش تابلوهای تقلبی اقدام می‌ورزیده است.

درباره این پرونده تاكنون هیچ فرد دیگری دستگیر نشده است، لاری هال ـ وكیل احمد ـ از اظهار نظر در این باره امتناع ورزیده است.

احمد همچنین گفته است مجموعه‌ای از درهای برنجی را با این ادعا كه این درها پیش از این متعلق به خانه، محمدعلی ـ بوكسور معروف ـ بوده فروخته است.

وی این درها را سال گذشته به قیمت 130 هزار دلار فروخته است. این در حالی است كه قیمت حقیقی آنها 10 هزار بوده است.

تابلوی “مردی با كلاه‌خود طلایی” در حدود سال 1650 نقاشی شده و در حال حاضر در موزه‌ای در برلین آویزان است. طی قرن‌ها از این تابلو به عنوان شاهكاری از رامبرانت یاد می‌شد؛ اما متخصصان هنری در سال 1986 طی تحقیقات گوناگون اعلام كردند، این تابلو در حقیقت از سوی یك هنرمند ناشناس و با همكاری رامبرانت كشیده شده است.