تبیان، دستیار زندگی
محمد درخشان مهمترین برنامه های فدراسیون جودو کشور را تشریح کرد.رییس فدراسیون جودو که در حاشیه مسابقات جودو جام حضرت معصومه با خبرنگار ایسنا گفت و گو می کرد، افزود: جودو ایران اکنون توانسته است که خود را چه در آسیا و چه در جه...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

درخشان، رییس فدراسیون جودو؛برنامه های اصلی فدراسیون را برای حضور قدرتمند در المپیک آتن اعلام کرد.

محمد درخشان مهمترین برنامه های فدراسیون جودو کشور را تشریح کرد.رییس فدراسیون جودو که در حاشیه مسابقات جودو جام حضرت معصومه با خبرنگار ایسنا گفت و گو می کرد، افزود: جودو ایران اکنون توانسته است که خود را چه در آسیا و چه در جهان مطرح کند، ما در حال حاضر بعد از ژاپن و کره در مکان سوم آسیا قرار داریم و توانستیم در مسابقاتی که در این اواخر برگزار شد، جودو کشورمان را به جهانیان معرفی کنیم.

وی ادامه داد: در رقابتهای سال 2001 مونیخ آلمان، تیم جودوی ایران توانست مقام چهارم مردان جهان را کسب کند و در مسابقات دانشجویان جهان، تیم ایران با دو نفر شرکت کننده توانست به مقام سوم جهان دست یابد. این باعث شده که در سطح ایران هم با توجه به پشتیبانی که سازمانی تربیت بدنی از این ورزش کرده و با هماهنگی که مسئولین فدراسیون با سایر هیاتهای استان انجام داده اند، جودو به عنوان رشته ورزشی مطرح در ایران مشخص شود.

درخشان خاطر نشان کرد: درمسابقات آسیایی بوسان یکی از چهار فدراسیونی بودیم که موفق شد به اهدافی که از قبل تعیین کرده بود، دست پیدا کند و در حال حاضر یکی از چهار فدراسیونی هستیم که برای المپیک آتن برگزیده شده است و در کنارکشتی، تکواندو و وزنه برداری به این مسابقات اعزام می شود.

وی در دامه گفت: برای بالا بردن سطح جودو در کشور برنامه هایی در نظر گرفته ایم که از جمله می توان به برنامه هایی برای مربیان، داوران درجهت رشد و گسترش جدود، یعنی علاقمند کردن جوانها و جذب بیشتر آنها به این رشته ورزشی ، نام برد.

همچنین در جهت جذب اسپانسرهای مالی نیز برنامه های جداگانه ای داریم، که امیدواریم از طریق انجام این برنامه ها، شاهد رشد و گسترش هر چه بیشتر جودو در سطح کشور باشیم.

وی در ادامه با اشاره به لزوم حمایت دولت و سایرارگانها از قهرمانان ملی افزود: دولت، قهرمانان را به خوبی حمایت می کند، اشکال ما در بخشهای دیگر است، باید با سامان دهی این کمکها و برنامه ریزی بهتر، در جهت استفاده ازاین کمکها تلاش نماییم، اگرنه دولت در مجموع هم حمایت خوبی کرده و هم آمادگی حمایت بیشتری دارد.

وی با اشاره به برنامه های آتی این فدراسیون افزود: برنامه اصلی ما حضور قدرتمند درالمپیک آتن است، برنامه درازمدتی نیز برای مسابقات آسیایی قطر تدوین شده است.

درخشان تصریح کرد: برای حضور قدرتمند در این دو رویداد مهم، تلاش و فعالیت خواهیم کرد، برگزاری اردوهای آمادگی در داخل و خارج از کشور و شرکت در مسابقات مختلف برای تحقق برنامه ها پیش بینی شده است .

حضوردرمسابقات آسیایی کره( خرداد ماه) و شرکت در مسابقات جهانی ژاپن ( شهریورماه) سال آینده مهمترین رویداد بین المللی فدراسیون جودو می باشد.