تبیان، دستیار زندگی
حجة الاسلام ابو القاسم علیدوست، استاد سطوح عالی حوزه و عضو جامعه مدرسین: منطق قوی دین، مهم ترین دلیل اسلام هراسی و اسلام ستیزی غرب است
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

استاد سطوح عالی حوزه و عضو جامعه مدرسین:

منطق قوی دین، مهم ترین دلیل اسلام هراسی و اسلام ستیزی غرب است

استاد ابوالقاسم علیدوست

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، با تبیین دلایل اسلام هراسی و اسلام ستیزی غرب، گستاخی بی شرمانه به قرآن کریم را محکوم کرد و خواستار هوشیاری مردم و جهان اسلام در این خصوص شد.

استاد ابوالقاسم علیدوست، عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، جسارت و اهانت به قرآن کریم در سالروز حادثه یازده سپتامبر را محکوم و در خصوص واکنش امت اسلام در این ارتباط خاطر نشان کرد: تاکید بر منطق و تبیین اسلام و نشان دادن چهره ای معتدل از اسلام و پرهیز از افراط و تفریط در این راستا بسیار مهم و ضروری است.

این استاد دروس خارج حوزه علمیه قم بیان داشت: اگر اندیشه اعتدال از اسلام ارائه کنیم، در دراز مدت بسیار تاثیرگذار خواهد بود و مشکلات را حل می کند، آموزه های قرآنی و دینی نیز این مساله را تایید می کند.

حجت الاسلام و المسلمین علیدوست در ادامه، به تبیین دلایل اسلام هراسی و اسلام ستیزی غرب پرداخت و خاطرنشان کرد: قوت و منطق دین از جمله مهم ترین دلایل اسلام هراسی و اسلام ستیزی غرب است.

وی ابراز داشت: ما اگر مکتبی داشتیم که منطق قوی نداشت و از قدرت جذب افکار تهی بود، دشمنان و استکبار جهانی چندان به ما کاری نداشتند، همانگونه که آنها با بودیسم، هندو، ادیان ساختگی و زردشتی کاری ندارند، چون این ادیان از منطق برخوردار نیستند، با وجود اینکه برخی از این مکاتب پیروان زیادی نیز دارند.

این محقق علوم اسلامی و حوزوی، قدرت جذب اسلام را عامل دیگر اسلام هراسی غرب دانست و ادامه داد: امروز دنیا با پدیده ای مواجه است که این پدیده می تواند میلیون ها نفر را جذب کند و به مبارزه علیه ظلم و ستم بکشاند.

وی تصریح کرد: این قدرت و توان تجمیع و تمرکز دین، انگیزه ای است که استکبار و غرب را به خصومت وادار می کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین علیدوست، عملکرد افراطیون منتسب به اسلام را عامل دیگر اسلام هراسی غرب دانست و ابراز داشت: متاسفانه وهابیون، طالبان و القاعده به اسم اسلام دست به اقدامات زشتی می زنند و نام اسلام را خدشه دار می کنند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تاکید کرد: توده و عمده مردم مغرب زمین، چنین باوری را ندارند که طالبان و وهابیون ارتباطی با اسلام ندارند و حتی در ظاهر آنها را متشرع تر نسبت به اسلام می دانند.

این استاد سطح عالی حوزه علمیه قم بیان داشت: خباثت برخی از سیاستمداران و صهیونیسم و یهودیت سیاسی، عامل دیگری است که سعی کرده اند اسلام را به عنوان دینی خشن معرفی کنند.

منبع: رسا نیوز