تبیان، دستیار زندگی
ولی الله صالحی عضو شورای عالی کار در گفتگو با مهر درخصوص آخرین اقدامات انجام شده برای واگذاری سهام عدالت کارگران......
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

سهام عدالت کارگران، همچنان معلق

واگذاری سهام عدالت امروز آغاز می شود

بخش اقتصاد- ولی الله صالحی عضو شورای عالی کار در گفتگو با مهر  درخصوص آخرین اقدامات انجام شده برای واگذاری سهام عدالت کارگران ساختمانی و فصلی در فاز نخست واگذاریها، گفت: بر اساس برنامه ریزی های انجام شده، یک سری تصمیمات اولیه اتخاذ و در این رابطه فرم هایی نیز آماده شده است.

عضو شورای عالی کار در پاسخ  به پرسش خبرنگار مهر مبنی بر دلایل  تاخیر یک ماهه پس از اعلام رسمی آغاز واگذاری سهام عدالت کارگران ، اظهار داشت: دلیل خاصی وجود ندارد و باید تصمیم نهایی در زمینه چگونگی واگذاری اتخاذ شود.

صالحی با تاکید بر اینکه ثبت نام سهام عدالت کارگران به صورت دستی یا اینترنتی یا اینکه تلفیقی از هر دو روش خواهد بود، هرگونه اظهار نظر و صحبت در این رابطه را منوط به تصمیم گیری نهایی وزارت کار و سازمان خصوصی سازی دانست و افزود: قرار بود جلسه مشترکی برگزار و در مورد روش واگذاری، تصمیمات لازم گرفته شود.

وی در مورد زمان دقیق برگزاری جلسه مشترک، تاکید کرد: ما هم مانند سایر کارگران منتظر اعلام نظر نهایی و آغاز واگذاری سهام عدالت هستیم.

این مقام مسئول کارگری با اشاره به استقبال کارگران فعال در بخش ساختمانی و فصلی، گفت: از حدود یک ماه گذشته که برنامه واگذاری سهام عدالت کارگران مطرح شد، افراد زیادی به شوراهای اسلامی کار و کانون های کارگری سراسر کشور مراجعه کردند اما باید تا زمان نهایی شدن تصمیمات منتظر بمانند.

به گزارش مهر، بر اساس برنامه ریزی وزارت کار و امور اجتماعی قرار است واگذاری سهام عدالت کارگران در قالب 4 گروه و به صورت نوبتی انجام شود. از این رو، در فاز نخست کارگران ساختمانی و فصلی در نوبت دریافت سهام قرار می‌گیرند و پس از آنها نام کارگران قراردادی و سپس کارگران رسمی در لیست انتظار برای دریافت سهام قرار می گیرد.

به منظور شناسایی دقیق کارگران شاغل در بخشهای مختلف، واگذاری سهام عدالت در چند مرحله و پس از دسته بندی کارگران در گروههای مختلف انجام می شود.

تنظیم برای تبیان:

ریحانه حمیدی فر