تبیان، دستیار زندگی
پس از جاسازی تخم مرغ و قلم، یک بازو وظیفه حرکت دادن تخم مرغ و بازویی دیگر وظیفه حرکت دادن قلم را بر عهده دارد. این بات قادر به طراحی اشکال متنوع و پیچیده و همچنین نوشتن متن بر روی سطوح می باشد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

ربات با ذوق

تصویر زیر، یک ربات را نشان می‌دهد که می‌تواند تخم‌مرغ‌ها یا چیزهایی در این سایز و شکل بیضی را نقاشی و رنگ‌آمیزی کند.

ربات با ذوق robot

به جز تخم‌مرغ می‌تواند به توپ‌های پینگ‌پنگ، گلف و یا میوه گرفروت کوچک و توپ راگبی که در اندازه‌های (قطر) 25/0 تا 25/4 اینچ و یا 3 تا 10 سانتی‌متر است نیز اشاره کرد.

این طرح و کیت ساخته شده توسط فردی به نام  Bruce Shapiro در سال 1990 طراحی شده است. نسخه جدید این طرح که به مرحله عمل گذارده شده «روبات تخم‌مرغ (2)» و یا «2Egg-bot» نامیده می‌شود که بسیار مدرن و کار با آن راحت است، می‌باشد و توسط همین فرد، همکار و تیمش ساخته شده است.

ربات با ذوق robot
ربات با ذوق robot

این ربات که از این پس Eggbot نامیده می‌شود قابل تنظیم است، قابلیت طراحی و متصل شدن به هر وسیله ای که امکان پرینت گرفتن بر روی آن نیست و به صورت کروی چاپ نمی شود را دارد حتی این امکان برای طراحی روی لیوان هم وجود دارد.

در عکس زیر شما تعدادی از کارهای این دستگاه را می‌بینید.

ربات با ذوق robot

شاسی Eggbot از یک نوع فایبرکلاس محکم ساخته شده است که به صورت یکپارچه توسط موتور حرارت داده می‌شود.

موتورهای قلم و تخم‌مرغ گشتاور با ظرافت بالایی کار می کنند و قلم با یک Servo موتور قابلیت حرکت مطمئنی را دارد.

این ربات به راحتی ساخته می‌شود (assemble می‌شود) و تنها چند ساعت برای سوار کردن آن وقت لازم است و به وسایل پیچیده‌ای هم نیاز نیست. شما برای این کار به یک کامپیوتر با مدل نسبتا جدید نیاز دارید که دارای پورت USB هم باشد (تفاوتی ندارد که بر روی سیستم شما Linux، Windows یا Mac نصب باشد) همچنین شما به اینترنت نیاز دارید تا برنامه و نرم‌افزار مورد نیاز را دانلود کنید.

کیت شما امکان اسمبلی کامل به همراه قسمت برد موتورهای درایور را خواهد داشت.

این دستگاه به سیستم کامپیوتری شما این اجازه را می‌دهد تا به طور مستقیم موتورهای Stepper و Servo را کنترل کنید.

موتورها با 9 ولت کار می‌کنند و توان عبور 5A جریان را دارند.

زمانی که شما قصد تهیه این ربات را دارید قلم‌های آن نیز در رنگ‌های مختلف هم همراه آن عرضه می‌شود و شما می‌توانید به جای قلم از ماژیک یا خودکارهای ژله‌ای هم استفاده کنید. البته آن طور که سازندگان آن پیش‌بینی کرده‌اند در آینده می‌توان به جای قلم از الماس و یا چوب هم استفاده نمود که امکان طراحی بر روی صفحات گوناگون و برش را داشته باشد.

به هر حال کیفیت کار ربات‌ها و سرعت آنها از انسانها بسیار بیشتر است. این ربات را می‌توانید با پرداخت $195 در منزل داشته باشید.

در صورت تمایل می‌توانید محصولات خود را به فروش برسانید.

برگرفته از: http://evilmadscience.com/tinykitlist/171-egg-bot

نوشته ی : فائزه سیدخاموشی