تبیان، دستیار زندگی
برزگر در كمیته‌ی مربیان فدراسیون جهانی كشتی اعضای مختلف كشتی ایران به عضویت كمیته‌های مختلف فیلا درآمدند. فدراسیون كشتی برای تقویت كادر علمی، فنی فیلا و حضور در كمیته های مختلف فدراسیون جهانی در جلسه هیات رئیسه فدراسیون كشت...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

كمیته‌های مختلف فیلا به تسخیر ایرانی‌ها درآمد

برزگر در كمیته‌ی مربیان فدراسیون جهانی كشتی


اعضای مختلف كشتی ایران به عضویت كمیته‌های مختلف فیلا درآمدند.

فدراسیون كشتی برای تقویت كادر علمی، فنی فیلا و حضور در كمیته های مختلف فدراسیون جهانی در جلسه هیات رئیسه فدراسیون كشتی مردادماه امسال نفراتی را جهت شركت در این كمیته ها معرفی كرد و در مسابقات جهانی بوداپست در جلسه مشترك رئیس فدراسیون كشورمان و رئیس فیلا ، درخواست مجدد رئیس فدراسیون كشتی ایران مطرح شد که مورد موافقت مارتینتی قرار گرفت و نفرات مشروحه ذیل به عضویت کمیته های فیلا در آمدند:

كمیته كشتی سنتی ، ساحلی و سایر كشتی های مرتبط: اصغر ثمربخش

كمیته داوران: مهدی خالدی

كمیته قضایی و حقوقی : دكتر محمد حسین قیامت

كمیته جام قاره ای قهرمانی باشگاه ها و نقل و انتقال كشتی گیران: اسداله رضایی

كمیته پزشكی و مبارزه با دوپینگ: دكتر بابك شادگان

كمیته تالار افتخارات: جمشید آرش

كمیته مربیان فیلا: منصور برزگر

كمیته مطبوعات: عزیزالله اطاعتی

كمیته ارتقا مسابقات : تورج لارودی

كمیته بازاریابی قاره ای – جهانی: مرتضی فرجی

كمیته قهرمانی : سید جواد رفوگر

كمیته تلویزیون و اینترنت: خانم ماهیار رسائی

بنا بر اعلام روابط عمومی فدراسیون كشتی، همچنین رافائل مارتینتی طی حکمی دکتر بابک شادگان را به عنوان مدرس کلاس ویژه مربیان کشتی آزاد در کلینیک عالی مربیگری كه طی روزهای 21 تا 24 نوامبر 2005 در اوستیا ی رم برگزار خواهد شد، منصوب كرد.

منصور برزگر:

نه فدراسیون را مقصر می‌دانم و نه مربی را

دستگاه ورزش باید كمیته‌های برنامه‌ریزی تشكیل دهد

طالقانی باید كنار این تیم یك با تجربه را می‌گذاشت

سرمربی سابق تیم ملی كشتی آزاد گفت: دستگاه ورزش باید كمیته‌هایی را برای برنامه‌ریزی تشكیل دهد تا فدراسیون‌ها به اجرای آن برنامه‌ها بپردازند.

منصور برزگر كه به تازگی به عنوان یكی از اعضای كمیته‌ی مربیان فیلا انتخاب شده است، اظهار كرد: چه بهتر بود این خبر را فدراسیون زودتر از رسانه‌ها اعلام می‌كرد. این موضوع نشان می‌دهد كه باید روابط بین‌الملل بسیار قوی‌ داشته باشیم كه تا به حال این طور نبوده است. از زمانی كه پروفسور حمیدی را از دست دادیم، در ارتباط با فیلا از جهان عقب افتادیم.

وی در خصوص حضور در كمیته‌ی مربیان فیلا گفت: وظیفه‌ی فدراسیون است تا با فیلا ارتباط برقرار كند تا وظایف و برنامه‌های كمیته‌ی مربیان فیلا را جویا شود.

برزگر در خصوص وضعیت كشتی كشور گفت: در نشستی كه پیش از مسابقات جهانی حضور داشتم، اعلام كردم در سال 1972 كشتی ما لطمه‌ای خورد كه چندین سال بعد كمر راست كرد و هشدار دادم كه این موضوع تكرار نشود. طالقانی باید در كنار این تیم یك با تجربه را می‌گذاشت تا در مواقع حساس كمكشان كند. تیم ما جوان نبود و بهتر از این‌ها نداشتم اما بالای سر تیم یك فرد با تجربه حضور نداشت. در آن شرایط بهتر از داداشی، واحدی، قنبری و گنجی نداشتیم و اگر انتخاب فردی غلط بوده، گردن این و آن نیندازیم.

سرمربی سابق تیم ملی تصریح كرد: نه فدراسیون را مقصر می‌دانم و نه مربی را، بلكه دستگاه تربیت بدنی و كمیته‌ی ملی المپیك مقصر است كه با این كه می‌دانند اشتباه عمل می‌كنند، به همان كار ادامه می‌دهند. این تنها مشكل كشتی نیست و سایر فدراسیون‌ها نیز بر هم ریخته هستند. دستگاه ورزش باید كمیته‌ای را تشكیل دهد كه طرح و برنامه دهند و فدراسیون آن را اجرا كند. فدراسیون كشتی تقویم دارد اما تقویم با برنامه یكی نیست. سازندگی با تقویم تفاوت دارد. برنامه آن است كه مشخص شود یك گروه باید كار را از كجا شروع كند و با گذراندن چه مراحلی آن را به اتمام برساند.

برزگر ادامه داد: وضع كشتی ما در دهه‌ی هشتاد بدتر از شرایط فعلی بود كه در دهه‌ی نود یك تیم شد. در آن زمان اكبر تركان گفت شما كار داخل گود را انجام دهید و بیرون گود با ما. او بود كه ده سال دوام آورد و ما نیز چندین سال زحمت كشیدیم. طالقانی به واسطه‌ی تركان بود كه طالقانی شد و تركان ده سال دوام آورد تا كشتی ما دوباره شكل گیرد اما بهره‌اش را دیگران بردند.

وی در خصوص همكاری خود با فدراسیون كشتی گفت: اگر فدراسیون واقعا می‌خواست با من كار كند یك سال پیش این كار را می‌كرد، ما یك سال زمان را از دست داده‌ایم و نمی‌دانیم باید چه كار كنیم و هنوز نمی‌دانیم مربی تیم ملی چه كسی است.

برزگر در پایان خاطر نشان كرد: در بازی‌های آسیایی قطر خود این كشور از لحاظ تعداد مدال در مجموع تمامی رشته‌ها از ایران جلو خواهد افتاد چرا كه برنامه‌ریزی درستی صورت نمی‌گیرد.