تبیان، دستیار زندگی
عضو کمیسیون فرهنگی مجلس، نسبت به سریال های رمضان 89 اظهار نظر کرده است
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

حمایت از ملکوت؛ حمله به سریال های دیگر

عضو كمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: اگر چه صدا و سیما هزینه و زحمت زیادی برای تهیه و تولید سریال‌ها متحمل می‌شود، ولی بایستی از فرصت ماه مبارك رمضان استفاده بیشتری می‌كرد.

سریال های رمضان 89

حجت‌الاسلام علی حسینی با اشاره به اینكه تجربه نشان داده در ایام ماه مبارك رمضان استقبال از سریال‌ها بیشتر است، افزود: مسؤولان بایستی سریال‌ها و موضوعاتشان را بر اساس ماه رمضان طراحی و پخش كنند.

حسینی تصریح كرد: اكثریت مردم در ماه رمضان، مسائل اسلامی و شرعی را رعایت کرده و به مراتب توجه بیشتری به رسانه ملی دارند، درنتیجه باید صدا و سیما از این بستر مناسبی كه وجود دارد بهره بیشتری برده و تناسب سریال‌ها را با این ماه بیشتر كند.

وی درباره كیفیت سه سریال مطرح این ماه اظهار كرد: سریال «ملكوت» به مراتب تناسب بیشتری با مسایل معنوی این ماه داشت؛ اما دو سریال «در مسیر زاینده‌رود» و «جراحت» نه تنها تناسبی با این ماه نداشتند بلکه در برخی موارد جنبه‌های غیراخلاقی را نیز دامن می‌زدند كه بازتاب برخی از آن‌ها را در جامعه شاهد بودیم.

سریال «ملكوت» به مراتب تناسب بیشتری با مسایل معنوی این ماه داشت؛ اما دو سریال «در مسیر زاینده‌رود» و «جراحت» نه تنها تناسبی با این ماه نداشتند بلکه در برخی موارد جنبه‌های غیراخلاقی را نیز دامن می‌زدند كه بازتاب برخی از آن‌ها را در جامعه شاهد بودیم

به نوشته ایسنا، نماینده مردم نیشابور و فیروزه در مجلس با اشاره به اینكه ‌می‌توانستند این دو سریال را در دیگر ماه‌های سال پخش كنند، افزود: ما بایستی در ساخت برنامه‌‎ها و سریال‎ها بسته به حال و فضای این ماه برنامه‌ریزی كنیم و این فرصت را به راحتی از دست ندهیم.


گروه هنر تبیان