تبیان، دستیار زندگی
در صورت كناره‌گیری از لیگ و یا عدم حضور برابر برق شیراز؛ سقوط به لیگ دسته یك و جریمه‌ی سنگین در انتظار پرسپولیس تیم فوتبال پیروزی در صورت اصرار بر كناره‌گیری‌اش از لیگ علاوه بر سقوط به دسته یك، جریمه‌ی سنگینی را نیز باید پرد...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

قانون در مورد پرسپولیس چه می‌گوید؟

در صورت كناره‌گیری از لیگ و یا عدم حضور برابر برق شیراز؛
سقوط به لیگ دسته یك و جریمه‌ی سنگین در انتظار پرسپولیس


تیم فوتبال پیروزی در صورت اصرار بر كناره‌گیری‌اش از لیگ علاوه بر سقوط به دسته یك، جریمه‌ی سنگینی را نیز باید پرداخت كند.

اعضای تیم فوتبال پیروزی پس از تساوی برابر ذوب‌آهن اعلام كردند كه تا مشخص شدن تكلیف نهایی و رفع مشكلات مالی تیم حاضر به تمرین و حضور در مسابقات لیگ نیستند.

این ادعای پرسپولیسی‌ها در حالی مطرح شده است كه شاید آنها از تبعات قانونی این اقدام اطلاع چندانی ندارند. بر اساس مقررات حاكم بر لیگ حرفه‌ای و مطابق با «آیین نامه‌ی رابطه‌ی باشگاه‌ها با سازمان لیگ» مصوب مجمع عمومی فدراسیون فوتبال این اقدام تبعات جدی و سنگینی برای تیم خاطی به همراه خواهد داشت.

مطابق تبصره‌ی شش بند 21 ماده‌ی یك آیین نامه‌ی مذكور؛ هر گاه تیمی در طول فصل و قبل از اتمام مسابقات قصد انصراف از لیگ را داشته باشد و از حضور در مسابقات خودداری كند، سازمان لیگ از محل سپرده بند 5 ـ 21 ـ 1 كلیه‌ی خسارت‌های وارده به لیگ و باشگاه‌های حاضر در مسابقات را بدون نیاز به هیچ مرجع قانونی تامین خواهد كرد و باشگاه مربوطه نیز حق هیچگونه اعتراضی نخواهد داشت.

ماده یك بند 21 تبصره‌ی 5 مورد اشاره در حكم مذكور نیز اشاره به چك یا سفته معتبر باشگاه‌های حاضر در مسابقات لیگ دارد كه بیش از شروع مسابقات و جهت تضمین برای حسن انجام وظایف و ادامه‌ی همكاری با لیگ به این سازمان سپرده‌اند.

همچنین بند 19 ماده‌ی یك نیز با صراحت اعلام كرده است كه در صورت انصراف یك باشگاه از ادامه‌ی شركت در مسابقات لیگ نتایج كلیه‌ی دیدارهای این تیم به نفع حریف محسوب خواهد شد و در پایان فصل نیز تیم مذكور مستقیم به لیگ یك سقوط خواهد كرد.

تبصره چهار بند 21 ماده‌ی یك نیز با مشخص كردن میزان خسارت‌هایی كه باید باشگاه انصراف دهنده بپردازد؛ كلیه‌ی درآمدها و سودهایی كه بابت كناره‌گیری آن باشگاه، سایر باشگاه‌ها از دست می‌دهند را مطرح كرده است كه عبارتند از بلیت فروشی، حق پخش تلویزیونی و سایر قراردادهای تجاری.!

اگر تیم پیروزی كناره‌گیری نكند و به دلایلی كه از سوی بازیكنان این تیم اعلام شده است در بازی برابر برق شیراز حاضر نشود نیز مطابق بند پنج ماده‌ی یك نیز علاوه بر اعلام نتیجه‌ی 3 بر صفر به سود حریف، از سوی هیات منصفه لیگ جریمه خواهد شد.

 پروین:پول ندهند نه تمرین می کنیم نه بازی