تبیان، دستیار زندگی
دبیر اجرایی دومین جشنواره پوستر طلوع با موضوع امام زمان(عج) از برگزاری مراسم اختتامیه این جشنواره در ساختمان مرکزی شهرداری تهران خبرداد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

دومین دوسالانه جشنواره پوستر "طلوع" به كار خود پایان می دهد

دومین دوسالانه جشنواره پوستر طلوع

دبیر اجرایی دومین جشنواره پوستر طلوع با موضوع امام زمان(عج) از برگزاری مراسم اختتامیه این جشنواره در ساختمان مرکزی شهرداری تهران خبرداد.

«سعید کردی» دبیر اجرایی دومین دوسالانه جشنواره پوستر طلوع از برگزاری اختتامیه این جشنواره در 25 شهریور خبر داد و به خبرنگاران گفت: در این مراسم كه ساعت 17 تا 20 در ساختمان مرکزی شهرداری تهران برگزار می شود، احمد مسجد جامعی، عضو شورای اسلامی شهر، سهیل محمودی، مجید مجیدی و آل اسحاق، معاون اجتماعی منطقه 9 تهران حضور دارند.

وی درباره نحوه داوری آثار ارسال شده به این جشنواره بیان کرد: احمد آقا قلی زاده، فرزاد ادیبی، محمد رضا دوست محمدی، سید محمد فدوی و صداقت جباری داوری 650 اثر رسیده به جشنواره را بر عهده داشتند كه از میان آثار ارسال شده 50 اثر برگزیده شدند و به همراه 10 اثر از هنرمندان مجرب مدعو در نمایشگاهی در حاشیه مراسم اختتامیه به نمایش گذاشته می شوند.

کردی اظهار کرد: همه شرکت کنندگان در جشنواره گواهی شرکت در جشنواره را دریافت می کنند. به صاحبان 50 اثر برگزیده نیز لوح یابود اهدا می شود. همچنین در مراسم اختتامیه از صاحبان 10 اثر برگزیده با اهدای سکه بهار آزادی و دیپلم افتخار تجلیل می شود.

وی از چاپ و انتشار آثار برگزیده این جشنواره در کتابچه ای با عنوان "طلوع" خبر داد و افزود: هزار نسخه از این کتابچه چاپ و بین سازمان ها و نهادها توزیع می شود. 400 نسخه از این کتابچه نیز در مراسم اختتامیه به شرکت کنندگان اهدا می شود.

دبیر اجرایی دومین دوسالانه جشنواره پوستر طلوع با اشاره به رشد سه برابری آثار ارسال شده به جشنواره گفت: سال گذشته بیش از 200 اثر به دبیرخانه ارسال شده بود که این رقم امسال به 650 اثر رسیده است.

وی با اشاره به وفور پوستر های غیر تخصصی با موضوع مهدویت در ایام نیمه شعبان در سطح شهر اضافه کرد: این جشنواره با هدف تولید پوستر های تخصصی با موضوع مهدویت و استفاده از این پوسترها در فضای شهری و محیطی سازمان ها و نهادها برگزار می شود. آثار برگزیده با همکاری خانه هنرمندان، فرهنگسرای هنر به صورت نمایشگاهی در استان های کشور به نمایش گذاشته می شود.

وی گفت: هنرمندان شرکت کننده در این جشنواره بر لزوم تهیه آرشیوی از آثار ارسال شده به جشنواره تاکید داشتند چرا که تولید پوسترهای تخصصی از نظر دیداری، انتقال مفاهیم و ارزش ها را تسهیل می کند و تاثیر گذاری بیشتری در مخاطب دارد.

کردی گفت: تولید و استفاده از پوستر های مهدوی گامی در راستای آشنایی مردم با مفاهیم مهدوی و آماده ساختن جامعه برای ظهور صاحب الزمان (عج) است.

وی خاطر نشان کرد: این جشنواره با همکاری سازمان زیباسازی شهرداری تهران، شهرداری منطقه 9، موسسه فرهنگی اطلاع رسانی تبیان، شبکه ثامن تی وی و خانه هنرمندان برگزار می شود.

علاقه مندان برای شرکت در این مراسم می توانند به سالن ایران زمین ساختمان مرکزی شهرداری تهران واقع در رو به روی پارک شهر، خیابان بهشت، ضلع جنوب پارک شهر مراجعه کنند.

تنظیم: هومن بهلولی