تبیان، دستیار زندگی
گاهی بعضی ها در موقعیت هایی از زندگی دچار خشم و عصبانیت می شوند، شاید برای شما نیز این حالت روی داده باشد. در این شماره می خواهیم چند نمونه از راه های مقابله با خشم را برایتان معرفی کنیم.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

خشمت را قورت بده!

دوست خوبم سلام.

گاهی بعضی ها در موقعیت هایی از زندگی دچار خشم و عصبانیت می شوند، شاید برای شما نیز این حالت روی داده باشد. در این مقاله می خواهیم چند نمونه از راه های مقابله با خشم را برایتان معرفی کنیم.

ارتباط بهتر:

خشم

افراد عصبانی تمایل دارند که زود به خواسته خود برسند، غافل از اینکه بعضی از این رسیدن به خواسته ها می تواند تا حدودی نادرست باشد. اگر شما از بحثی ناراحت شدید، اندکی روی موضوع بیندیشید. نمی گوییم اولین چیزی که به ذهنتان آمد به زبان آورید، بلکه می گوییم عصبانیت خود را کاهش دهید و در مورد حرفی که می خواهید بزنید فکر کنید. به دقت به آنچه به شما می گویند گوش بدهید و قبل از پاسخ دهی آن ها را تقسیم کنید، همچنین به آنچه که علت اصلی عصبانی شدن شماست هم فکر کنید.

 مقابله با افکار منفی:

افراد عصبانی تمایل دارند که با صدای بلند حرف بزنند و ناسزا بگویند. موقعی که عصبانی هستید، افکارتان می تواند خیلی غمناک باشد. تلاش کنید به جای این ها، افکار مثبت و منطقی جایگزین کنید. برای نمونه به جای اینکه زود بگویید: آن چیز چقدر زشت است! چقدر وحشتناک است! همه چیز خراب شد! کاری از دستم بر نمی آید! به خودتان بگویید: خیلی بد شد، حق دارم ناراحت باشم ولی دنیا به آخر نرسیده.

زمان شناسی:

بیان هر مسئله زمان و مکان خاص خود را می طلبد. انسان همیشه در یک وضعیت روحی و روانی نیست. بعضی از افراد صبح ها سر حال و پر انرژی اند و عصر خسته و آماده عصبانی شدن. در این نمونه موارد بهتر است موضوعات بحث برانگیز در ساعاتی مطرح شوند که زمانی مناسب است. مثلاً اگر شب هنگام خواستید با پدرتان موضوعی را مطرح کنید، ممکن است او به علت خستگی با شما دعوا کند، و صحبت هایتان به بحث و جدل منجر شود؛

لذا بهتر است طرح این گونه موضوعات را به زمان دیگری موکول کنید تا نتیجه بخش باشد.

سارا رسولی_نوجوانان بشری

تنظیم:نعیمه درویشی

مطالب مرتبط

دوست دارید برنده باشید؟

مثل نسیم نوازشگر باش

نوشتن، لذت ماندگاری است

واژه‌ هایی كه از جنس ما نیستند

اضطراب شب امتحان

چطور میترسیم؟

بیایید دنیا را زیباتر ببینیم

7 اشتباه باور نکردنی درباره خواب

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.