تبیان، دستیار زندگی
در سی‌امین سالگرد آغاز حماسه دفاع مقدس برنامه‌های هفته دفاع مقدس در حوزه‌های پژوهش، ادبیات، هنر، مجازی، تبلیغات، برون‌مرزی، مهندسی و امور یادمان‌ها توسط سردار باقرزاده اعلام شد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

نشست خبری سی‌امین سالگرد آغاز حماسه دفاع مقدس:

برنامه‌های فرهنگی و تبلیغاتی هفته دفاع مقدس اعلام شد

رزمندگان

در سی‌امین سالگرد آغاز حماسه دفاع مقدس برنامه‌های هفته دفاع مقدس در حوزه‌های پژوهش، ادبیات، هنر، مجازی، تبلیغات، برون‌مرزی، مهندسی و امور یادمان‌ها توسط سردار باقرزاده اعلام شد.

به گزارش روابط عمومی، «سردار سید‌محمد باقر‌زاده» در نشست خبری سی‌امین سالگرد آغاز حماسه دفاع مقدس كه امروز در ساختمان بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس برگزار شد، با اشاره به مجموعه برنامه‌های سی‌امین سالگرد دفاع مقدس اظهار داشت: مجموعه برنامه‌های سی‌امین سالگرد آغاز دفاع مقدس در چندین حوزه و 200 عنوان اجرا خواهد شد.

سی‌امین سالگرد آغاز حماسه دفاع مقدس و برنامه‌های حوزه پژوهش

سردار باقرزاده افزود: همایش علمی ـ پژوهشی پیرامون اسناد دفاع مقدس در آستانه هفته دفاع مقدس در تاریخ 27 و 28 شهریور با محوریت پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و همكاری نهادها و سازمان‌های مرتبط برگزار می‌شود.

وی خاطرنشان كرد: از دیگر برنامه‌های علمی ـ پژوهشی، چاپ نهایی و انتشار نخستین جلد دایرةالمعارف دفاع مقدس به شمار می‌رود.

سی‌امین سالگرد آغاز حماسه دفاع مقدس و برنامه‌های حوزه ادبیات

وی در خصوص برنامه‌های سی‌امین سالگرد دفاع مقدس در حوزه ادبی، اظهار داشت: 31 عنوان كتاب در بخش‌های مختلف پژوهش، شعر، داستان و خاطره در مسجد جهاد ستاد كل نیروهای مسلح رونمایی می‌شود.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس افزود: دومین اقدام اجرایی در حوزه ادبی، تجهیز 77 كتابخانه تخصصی دفاع مقدس در دانشگاه‌های سراسر كشور است كه در دانشگاه علم و صنعت تهران افتتاح ویژه خواهیم داشت.

وی بیان داشت: در حوزه ادبی همایش «زنان اهل قلم» با محوریت امور بانوان نهاد ریاست جمهوری برگزار می‌شود و علاوه بر این نمایشگاه ملی كتاب دفاع مقدس در اصفهان از اول تا 9 مهر برپا خواهد شد.

سردار باقرزاده ادامه داد: چاپ مجدد كتاب «پرواز تا بی‌نهایت» مجموعه خاطرات شهید عباس بابایی نیز در این ایام توسط بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس صورت خواهد گرفت.

وی افزود: افتتاح كتابفروشی دفاع مقدس در استان‌های مختلف كشور برنامه‌ریزی شده است كه این افتتاح در 7 استان كشور به صورت قطعی اعلام شده است.

سی‌امین سالگرد آغاز حماسه دفاع مقدس و برنامه‌های حوزه هنر

رئیس بنیاد رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر آثار دفاع مقدس با اشاره به برنامه‌های دفاع مقدس در حوزه هنری، اظهار داشت: تولید و پخش مستند 3 قسمتی تحت عنوان «قصه‌های جنگ»، پیرامون چگونگی هجوم ارتش بعث عراق به شهرهای قصر شیرین، سرپل ذهاب و گیلان‌غرب است كه این مستند از آرشیو بنیاد و كمك مردم تولید شده است.

وی ادامه داد: تولید و پخش مستند 6 قسمتی «خاكستر ققنوس» با نگاهی تحلیلی و مستند پیرامون چگونگی شروع و پایان جنگ تحمیلی، تولید و پخش مستندی از فیلم‌های گروه «40 شاهد»، رونمایی از آلبوم عكس شهدا با زیرنویس عربی و انگلیسی در سالن اسوه كه این سومین آلبومی است كه توسط بنیاد حفظ آثار چاپ می‌شود، از دیگر برنامه‌های بنیاد حفظ آثار در حوزه هنری به شمار می‌رود.

سردار باقرزاده اضافه كرد: طراحی و چاپ مجموعه عكس نمایشگاهی با زبان‌های فارسی، عربی و انگلیسی تحت عنوان «منهاج» در سطح داخل و خارج از كشور، نمایش تئاتر صحنه‌ای 10 دقیقه‌ای در 6 استان تهران، كرمان، یزد، فارس، بندر‌عباس و اصفهان، حمایت از چند نمایش خیابانی در تهران و استان‌های كشور، برگزاری نمایشگاه مینیاتور در فرهنگسرای انقلاب، از برنامه‌های حوزه هنری است كه در هفته دفاع مقدس اجرا خواهد شد.

وی افزود: رونمایی از تابلوهای نقاشی سرداران اثر شاهین اینانلو، تكثیر سمفونی‌های دفاع مقدس با عنوان «سرداران و اروند»، «فلك‌الافلاك»، «حماسه خرمشهر» در قالب 4 لوح فشرده، 3 اثر موسیقی تولید با صدای علیرضا عصار از دیگر برنامه‌هایی است كه توسط معاونت هنری بنیاد حفظ آثار ارائه می‌شود.

سی‌امین سالگرد آغاز حماسه دفاع مقدس و برنامه‌های حوزه تبلیغات

رئیس بنیاد رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر آثار دفاع مقدس ادامه داد: در حوزه تبلیغات و مراسم، مهمترین مراسم، برنامه رژه است كه ساعت 7:30 روز 31 شهریور در جوار حرم مطهر امام خمینی (ره)، غبار‌روبی گلزارهای شهدای سراسر كشور و مراقد شهدای گمنام در تاریخ اول مهر، مراسم وحدت فرماندهان نیروهای مسلح در تالار وزارت كشور تهران نیز در سی‌امین سالگرد آغاز حماسه دفاع مقدس برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: همایش سراسری پیشكسوتان، رزمندگان و فرماندهان دفاع مقدس در تاریخ 5 مهر برگزار می شود كه حدود 5 میلیون نفر در این همایش حضور خواهند داشت.

سردار باقرزاده ادامه داد: علاوه بر این، برنامه‌های دیگری در خصوص برپایی و بازآفرینی صحنه‌های دفاع مقدس در 31 استان كشور خواهیم داشت.

سی‌امین سالگرد آغاز حماسه دفاع مقدس و برنامه‌های حوزه مجازی

سردار باقر‌زاده در خصوص برنامه‌های هفته دفاع مقدس در حوزه مجازی و اینترنت اظهار داشت: برگزاری مسابقه وبلاگ‌نویسی دفاع مقدس با مشاركت سایت تبیان، افتتاح 10 سایت استانی از شعبه‌های سایت ساجد در استان‌های آذربایجان غربی، اردبیل، ایلام، گیلان، زنجان، سمنان، قزوین، كهكیلویه و بویر احمد، لرستان و اداره حفظ آثار شرق استان تهران مستقر در دماوند از دیگر برنامه‌‌ها به شمار می‌رود.

وی خاطرنشان كرد: در حوزه مجازی و اینترنت ویژه‌نامه الكترونیكی هفته دفاع مقدس نیز در سایت ساجد منتشر می‌شود.

سی‌امین سالگرد آغاز حماسه دفاع مقدس و برنامه‌های امور یادمان‌ها

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خصوص برنامه‌های امور مهندسی و یادمان‌ها بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خاطرنشان كرد: یادمان شهدای مفقود‌الاثر روستای ابوحمیظه در اطراف سوسنگرد و یادمان شهدای گمنام شهر یاسوج افتتاح می‌شود.

سی‌امین سالگرد آغاز حماسه دفاع مقدس و برنامه‌های برون‌مرزی

وی خاطرنشان كرد: «بن یحیی» وزیر امور خارجه سابق كشور الجزایر در سال61 برای دیدار سیاسی ـ اقتصادی در معیت 14 نفر از دیپلمات‌ها و كارشناسان راهی ایران بودند كه مورد هجوم ناجوانمردانه هواپیماهای رژیم بعثی صدام قرار گرفتند كه در این حادثه با سقوط هواپیما در حوالی مرز تركیه، این افراد به شهادت رسیدند.

سردار باقرزاده افزود: بنا به پیشنهاد منوچهر متكی وزیر امور خارجه كشورمان و به پاس قدرشناسی از این برادر مجاهد یكی از نشانه‌های ملی كشور توسط رئیس جمهور به خانواده آن مرحوم اهدا می‌شود.

وی در خصوص دیگر برنامه‌های برون‌مرزی اظهار داشت: با ابتكار جمعی از هنرمندان و مردم خرمشهر در یكی از روزهای هفته دفاع مقدس برنامه مشتركی بین كودكان ایرانی و عراقی با حضور تعدادی از شخصیت‌های تلویزیونی محبوب كودكان در مرز مشترك این دو كشور با هدف زدودن غبارهای گذشته تدارك دیده شده است.

تنظیم: هومن بهلولی