تبیان، دستیار زندگی
دیدار تماشایی و نفس‌گیر دو تیم بایرن مونیخ و یوونتوس در ورزشگاه آلیانتس آره نا شهر مونیخ به برتری 2 بر یک به نفع بایرن انجامید. هفته سوم از مرحله گروهی رقابت‌های جام باشگاه‌های اروپا دقایقی قبل در گروه‌های یک تا چهار به پای...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

برتری بایرن مونیخ برابر یوونتوس در نبود کریمی


دیدار تماشایی و نفس‌گیر دو تیم بایرن مونیخ و یوونتوس در ورزشگاه آلیانتس آره نا شهر مونیخ به برتری 2 بر یک به نفع بایرن انجامید.

هفته سوم از مرحله گروهی رقابت‌های جام باشگاه‌های اروپا دقایقی قبل در گروه‌های یک تا چهار به پایان رسید. در حساس ترین بازی دیشب، بایرن در آلیانتس آره نا میزبان یوونتوس بود.

سرخ پوشان مونیخی با ترکیب: "کان" – "سانیول" – "لوسیو" – "اسماعیل" – "لیزارازو" – "دمیکلیس" – "دایسلر" – "زی روبرتو" – "بالاک" – "ماکای" – "سانتاکروز" به مصاف یوونتوسی رفت که با ترکیب: "آبیاتی" – "بلازی" – "تورام" – "کاناوارو" – "زامبروتا" – "کامورانزی" – "امرسون" – "جانی کدا" – "ندود" – "ابراهیموویچ" – "تره زگه" به میدان آمده بود.

برخلاف پیش بینی ها، "کاپلو" ترجیح داد در برابر بایرن از زوج "ابراهیموویچ" و "تره زگه" استفاده کند و "الکس دل پیه رو" را به رغم ارائه یک بازی فوق‌العاده در بازی شنبه شب یووه مقابل مسینا بر روی نیمکت بنشاند.

نبود "پاتریک ویه را" نیز به خوبی در مرکز میدان مشخص بود. شاگردان "فلیکس ماگات" بازی را بسیار توفانی آغاز کردند و در همان دقایق ابتدایی "سانتاکروز" و "ماکای" دو موقعیت خطرناک را بر روی دروازه زردپوشان یوونتوس ایجاد کردند.

در دقیقه 30 بایرن مجبور به انجام یک تعویض شد و "لیزارازو" جای خود را به "شواینشتایگر" داد.

بایرنی ها در 6 دقیقه به همه چیز رسیدند. در دقیقه 33 "دایسلر" گل نخست را زد و در دقیقه 39 "دمیکلیس" موفق شد تا اندوخته‌های باواریایی‌ها را دو برابر کند. در دریافت گل اول، "آبیاتی" دچار اشتباه شد و همین امر بایرن را به گل مهمی رساند.

در کل در نیمه نخست، دو تیم بازی فوق‌العاده تماشایی را ارائه کردند و سرمای ورزشگاه آلیانتس آره نا بر کار آنها تاثیری نداشت.

با شروع نیمه دوم "فابیو کاپلو" تغییراتی را در ترکیب تیمش ایجاد کرد. "کیه لینی" به جای "بلازی" و "الکس دل پیه رو" به جای "کامورانزی" وارد میدان شدند. یووه در دقیقه 66 نیز آخرین تعویض خود را انجام داد و "موتو" جای "تره زگه" را در میدان گرفت. گلزن فرانسوی یووه عملکرد نسبتاً خوبی داشت، اما نظر "کاپلو" چیز دیگری بود.

در سوی دیگر میدان "ماگات" تنها "شول" را در دقیقه 88 به جای "روکه سانتاکروز" به میدان فرستاد و "علی کریمی"، مهاجم ملی پوش کشورمان، بازهم شانسی برای بازی کردن در جام باشگاه‌های اروپا پیدا نکرد.

نیمه دوم نسبت به نیمه نخست از جذابیت و افت و خیز کمتری برخوردار بود. یوونتوس برای جبران گل‌های خورده تلاش می‌كرد و "روی ماکای" می‌کوشید تا طلسم گل نزدن خود را بشکند. او حتی یک بار در حالی که تنها "آبیاتی" را پیش روی داشت، ضربه خود را به پاهای این دروازه بان کوبید.

در دقیقه90 و از ارسال یک ضربه کرنر توسط "امرسون"، "زلاتان ابراهیموویچ" موفق شد دروازه بایرن را باز کند.

در آخرین ثانیه‌های وقت‌های تلف شده نیز یووه فرصت خوبی از یک ضربه ایستگاهی به دست آورد که ارسال تماشایی "ندود" را "کان" به خوبی دفع کرد تا بایرن مونیخ با 3 امتیاز شیرین فاتج این بازی شده و انتقام سختی از یوونتوس بگیرد.

در سایر بازی‌ها این نتایج به دست آمد:

گروه یک

راپید وین صفر – کلوب بروژ یک

گروه 2

آیاکس 2 – تون صفر

اسپارتاپراگ صفر – آرسنال 2

گروه 3

پاناتینایکوس صفر – بارسلونا صفر

اودینزه یک – وردربرمن یک

گروه 4

منچستریونایتد صفر – لیل صفر

ویارئال یک – بنفیکا یک