تبیان، دستیار زندگی
نظریه جدید وی در حالی بیان می‌شود که هاوکینگ در کتاب پرفروش تاریخچه زمان که در سال 1988 منتشر کرده بود نقش خالق در ایجاد کهکشان‌ها را پذیرفته بود
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

سقوط هاوکینگ در حفره‌ی سیاه

هاوکینگ

استفان هاوکینگ در کتاب جدید خود ادعایی عجیب و کفرآمیز را مطرح کرده و گفته است: خدا دنیا را نیافریده و انفجار بزرگ کیهانی یکی از عواقب غیر قابل اجتناب قوانین فیزیک بوده است.

به گزارش تابناک، هاوکینگ در کتاب «طرح بزرگ» که با همکاری فیزیکدان دیگری با نام لئونارد ملودینو نوشته شده بیان کرده که مجموعه‌ای از تئوریهای جدید نیاز به یک خالق برای کائنات را از بین می‌برد.

در این کتاب آمده: به دلیل وجود قوانینی مانند جاذبه، کائنات می‌تواند خود را بسازد و خواهد ساخت. خلقت خودبخود تنها دلیل موجود است! وجود خالقی برای کائنات که جهان را به چرخش در آورد الزامی نیست!

هاوکینگ 68 ساله ابتدا در سال 1988 و با نوشتن کتاب «تاریخ مختصری از زمان» در مورد اساس کائنات به شهرت جهانی رسید و هم اکنون به خاطر تحقیقاتش بر روی حفره‌های سیاه، نظام عالم وجود و جاذبه کوانتومی مشهور است.

نظریه جدید وی در حالی بیان می‌شود که هاوکینگ در کتاب پرفروش «تاریخچه زمان» که در سال 1988 منتشر کرده بود نقش خالق در ایجاد کهکشان‌ها را پذیرفته بود

این دانشمند از سال 1974 در تلاش برای وفق دادن دو تئوری اساسی فیزیک نوین بوده است یکی نظریه نسبت آلبرت انیشتن و دیگری نظریه کوانتوم.

نظریه جدید وی در حالی بیان می‌شود که هاوکینگ در کتاب پرفروش «تاریخچه زمان» که در سال 1988 منتشر کرده بود نقش خالق در ایجاد کهکشان‌ها را پذیرفته و  بیان کرده بود کائنات حاصل بی نظمی نبوده و توسط خدایی آفریده شده است.

هاوکینگ که تنها از طریق یک دستگاه کامپیوتری قادر به صحبت کردن است دچار یک بیماری عصبی است که به آرامی طی سالها پیشرفت کرده و وی را تقریبا به طور کامل فلج کرده است.

وی سال گذشته از کرسی استادی ریاضی دانشگاه کمبریج بریتانیا که از سال 1979 در اختیار نیوتن بود استعفا داد.


تهیه و تنظیم: گروه کتاب تبیان - محمد بیگدلی