تبیان، دستیار زندگی
*امام مهدی(عج) در سخن پیامبر(ص) پیامبر اکرم(ص) می فرمایند: ...خداوند از فرزندان حسین، امامانی قرار داده است که راه و روش و آیین مرا برپا می دارند.نهمین آنان قائم خاندان من «مهدی (عج)» می باشد. او شبیه ترین مردمان به من از نظر سیما و گفتار و کردار است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

مژده امام عصر(عج)

امام زمان(عج) از زبان ائمه اطهار
مژده امام عصر(عج)

*امام مهدی(عج) در سخن پیامبر(ص)

پیامبر اکرم(ص) می فرمایند: خداوند از فرزندان حسین، امامانی قرار داده است که راه و روش مرا برپا می دارند. نهمین آنان قائم خاندان من «مهدی (عج)»  می باشد. او شبیه ترین مردمان به من از نظر سیما و گفتار و کردار است. پس از غیبتی طولانی و سرگردانی و سردرگمی مردم، ظاهر می شود، آنگاه راه و روش خدا را آشکار می سازد. پس زمین را از عدل و داد پر می کند پس از آن که از ستم و بیداد لبریز شده باشد.

(کمال الدین1/257)

*امام مهدی(عج) در سخن امام علی(ع)

اصبغ نباته که از شاگردان و یاران آن حضرت است می گوید: روزی نزد امیر مومنان(ع) رفتم،دیدم در فکر فرو رفته است و با انگشت بر زمین خط می کشد. گفتم: ای امیر مومنان! چه شده است که در فکر فرو رفتید؟

امام فرمود: در مولودی می اندیشم که از نساء من است و او «مهدی(عج)» است که زمین را از عدل و داد پر می کند پس از آن که از ستم و بیداد پر شده باشد...!

(کمال الدین1/289)

*امام مهدی(عج) در سخن امام حسن(ع)

امام قائم (هنگام ظهورش)،حضرت عیسی از آسمان فرود می آید و پشت سر او نماز می گذارد...تولدش از مردمان پنهان است و از چشمها غایب می شود...او نهمین فرزند برادرم حسین است. عمری طولانی دارد و  او با صورتی چهل ساله ظهور می کند، تا همگان بدانند که خداوند بر هر کاری تواناست است.

مژده امام عصر(عج)

(کمال الدین1/316)

*امام مهدی(عج) در سخن امام حسین(ع)

اگر از دنیا یک روز بیشتر  باقی نمانده باشد،خداوند آن روز را بلندتر می کند تا مردی از فرزندان من قیام کند و زمین را از عدل و داد پر کند، پس از آنکه از ستم و ظلم پر شده باشد.

(کمال الدین1/318)

*امام مهدی(عج) در سخن امام سجاد(ع)

مردم زمان غیبت مهدی، که امامت او را باور دارند و منتظر ظهور او هستند، از مردمان دیگر زمانها برترند،چون خدای بزرگ،به آنان عقل و درک و فهمی داده است که غیبت برایشان همانند ظهور است.

(منتخب الاثر/244)

*امام مهدی(عج) در سخن امام باقر(ع)

محمد بن مسلم که از شاگردان امام باقر و امام صادق(ع) است می گوید: از امام باقر(ع) پرسیدم درباره ی قائم که هر گاه قیام کند چه روشی در پیش می گیرد؟

امام فرمود: روش پیامبر را تا اسلام را حاکم سازد.

گفتم:روش پیامبر چه بود؟

امام فرمود: عدالت را میان مردمان حاکم ساخت.

(تهذیب6/154)

*امام مهدی(عج) در سخن امام صادق(ع)

کسانی که در زمان زندگی خود منتظر واقعی امام مهدی (عج) باشند و سپس بمیرند، مانند کسانی هستند که در خدمت امام مهدی(عج) باشند.

(مکیال المکارم2/157)

مژده امام عصر(عج)

*امام مهدی(عج) در سخن امام کاظم(ع)

خداوند برای دوازدهمین امام از خاندان ما هر سختی  را آسان می کند و به دست او هر ظالم و زورگوی سرسختی نابود می شود و هر شیطان سر کشی نابود می گردد.

(کمال الدین2/369)

*امام مهدی(عج) در سخن امام رضا(ع)

دعبل خزاعی (شاعر نامدار شیعی) شعر خود را در حضور امام رضا (ع) خواند. امام با شنیدن آن به شدت گریست و فرمود: آیا می دانی این امام چه کسی خواهد بود؟» گفتم: نه شخص او را نمی شناسم ، اما  شنیده ام که امامی از خاندان شما، ظهور خواهد کرد و زمین را پر از عدل و داد خواهد کرد.

*امام مهدی(عج) در سخن امام جواد(ع)

عبدالعظیم حسنی که از یاران امام جواد(ع) است، می گوید: به امام جواد(ع) گفتم:امیدوارم که شما قائم خاندان پیامبر باشی که زمین را از عدل و  داد پر می کند.

امام فرمود: همه ی ما قائم به امر خدای بزرگیم. ولی آن قائمی که خداوند، به دست او زمین را از کافران پاک می گرداند و سراسر دنیا را از عدالت پر می کند، کسی است که زمان تولدش از مردم پنهان خواهد بود و خود او از چشم ها غایب می شود.

(کمال الدین2/378)

*امام مهدی(عج) در سخن امام هادی(ع)

امام پس از من، فرزندم حسن است و پس از حسن فرزندش امام مهدی (عج) است که زمین را از عدل و داد پر می کند، پس از آن که از ظلم و بیداد پر شده باشد.

(کمال الدین2/383)

مژده امام عصر(عج)

*امام مهدی(عج) در سخن امام حسن عسگری(ع)

سپاس خدایی را که پیش از مرگم جانشینم را به من نشان داد. جانشینی که شبیه ترین انسانها در اخلاق به پیامبر است.

خداوند او را در دوران غیبت از بلاها حفظ می کند، سپس او را آشکار می سازد.او سراسر زمین را از عدالت پر می کند، پس از این که از ظلم و ستم پر شده باشد.

(کمال الدین2/409)

تهیه و تنظیم : مهدیه زمردکار

مطالب مرتبط

منجی همه منتظران

وقتی او را توی دلم ببینم

او از ته دلم خبر داشت!

جاده آسمان

او تا همیشه مهربان خواهد ماند

یا رب، تو از ما رو مگردان

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.