تبیان، دستیار زندگی
مقصد بعدی حبیب کاشانی سرپرست باشگاه پیروزی تهران ریاست فدراسیون فوتبال است و حتی سئول نشینان هم از این تصمیم کاشانی با خبر هستند ........
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

صدای پای کاشانی در فدراسیون فوتبال

حبیب کاشانی و علی کفاشیان

بخش ورزشی - مقصد بعدی حبیب کاشانی سرپرست باشگاه پیروزی تهران ریاست فدراسیون فوتبال است و حتی سئول نشینان هم از این تصمیم کاشانی با خبر هستند.

به گزارش گروه ورزشی تبیان؛ ورود حبیب کاشانی به فدراسیون فوتبال از تغییرات در این فدراسیون آغاز شد. زمانی که گنجعلی خانی به طور نامشخصی از هیئت رئیسه فدراسیون استعفا داد و کفاشیان از حضور کاشانی به عنوان جایگزین وی یاد کرد که اتفاقا اینگونه هم شد تا کاشانی یک شغل دیگر به شغل های خود اضافه کند تا از محدوده دو شغله بودن به طور کامل خارج شود.

ولی گویا دیگر عضویت در شورای شهر جزو مشاغل محسوب نمی شود و به همین خاطر حبیب کاشانی هم که کارنامه موفقی در امر مدیریت ورزش با دو قهرمانی همراه با پرسپولیس طی یک سال و نیم گذشته دارد، حالا آماده پذیرش مسوولیت دلخواه خود است.

هر چند هدایت باشگاه پرسپولیس با توجه به حجم توجه رسانه ها و هواداران میلیونی اش در سراسر کشور کم از اداره یک سازمان بزرگ دولتی نیست اما نمی شود از علاقه کاشانی برای حضور در فدراسیون فوتبال به راحتی عبور کرد.

اساسنامه فدراسیون فوتبال تاکید دارد ، هر نوع تغییر در اعضای هیات رئیسه فدراسیون فوتبال نیاز به برگزاری مجمع دارد . بر همین اساس هم هست که سازمان ورزش تا به حال هیچ تصمیمی را درباره فدراسیون فوتبال نگرفته است و هر گاه سخن از تغییرات فدراسیون و خروج کفاشیان به میان آمده است از سوی سازمان تربیت بدنی تکذیب شده است تا با نزدیک شده به برگزاری مجمع بهترین تصمیم را بگیرند.

حبیب کاشانی

این فرصت مناسبی است تا نوبت تغییرات به فوتبال برسد. مجمع از 75 رای مجمع به صورت قانونی و بر اساس بند های اساسنامه تنها دو رای در اختیار سازمان ورزش است یعنی رئیس سازمان ورزش و معاون ورزشی او می توانند در مجمع حاضر باشند اما بر اساس ساختاری که ورزش ایران دارد ، سازمان بیش از 65 رای را در اختیار دارد.

آنها به صورت غیر رسمی آرای مجامع استانی که 32 رای را تشکیل می دهد و آرای تیم های صنعتی را در اختیار دارند که بیش از 60 رای می شوند و همچنین آرای نمایندگان ورزش های دانش آموزی ، نظامی ، دانشجویی ، کارگری و... را بر عهده دارند که با دو رای سازمانی شان می شود نزدیک به 65 رای و این یعنی اکثریت مطلق آرا.

مشاور علی سعیدلو، حضور در هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال ، حضور در باشگاه پرسپولیس به عنوان سرپرست و همه کاره باشگاه سمت هایی بوده اند که  راه را برای حضور کاشانی در فدراسیون فوتبال مهیا کرده است تا حبیب کاشانی خود را آماده حضور در پستی بزرگتر و اسم و رسم دارتر کند.

این تئوری البته ادعایی است که نزدیکان کاشانی به آن اعتقاد دارند و با توجه به روابط صمیمی سرپرست موقت پرسپولیس با مقامات ارشد اجرایی کشور بسیار محتمل به نظر می رسد.

حبیب کاشانی

هر چند هدایت باشگاه پرسپولیس با توجه به حجم توجه رسانه ها و هواداران میلیونی اش در سراسر کشور کم از اداره یک سازمان بزرگ دولتی نیست و با توجه به حضور سرخپوشان تهرانی در سه جام مختلف انتظارات هواداران را افزایش یافته است اما نمی شود از علاقه کاشانی برای حضور در فدراسیون فوتبال به راحتی عبور کرد.

پیش از تغییر ریاست سازمان تربیت بدنی و برای جانشینی محمد علی آبادی در دولت جدید، حبیب کاشانی یکی از جدی ترین گزینه ها بود، ولی بر اساس برخی مسایل و ملاحظات دولت و رعایت مصلحت علی سعیدلو، معاون اجرایی سابق رییس جمهور به عنوان معاون احمدی نژاد و رییس سازمان تربیت بدنی انتخاب شد تا کاشانی تمام حواس خود را معطوف به صندلی فدراسیوند کند که انتقادات فراوانی متوجه آن است و رسانه ها و اهالی ورزش از عملکرد علی کفاشیان چندان راضی به نظر نمی رسند.

این تئوری البته ادعایی است که نزدیکان کاشانی به آن اعتقاد دارند و با توجه به روابط صمیمی سرپرست موقت پرسپولیس با مقامات ارشد اجرایی کشور بسیار محتمل به نظر می رسد.

نویسنده - رضا سیگاری

گروه جامعه و ارتباطات