تبیان، دستیار زندگی
رسانه های جمعی از پافشاری کشیشی آمریکایی بر سوزاندن نسخه هایی از قرآن کریم چونان نمادی از ناخشنودی وی از آیین اسلام حنیف گزارش داده اند .........
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

پیام مهم  آیت الله العظمی سیستانی(مدظله)

در رابطه با بی حرمتی  به قرآن حکیم

پیام اقای سیستانی

بسم الله الرحمن الرحیم

رسانه های جمعی از پافشاری کشیشی آمریکایی بر سوزاندن نسخه هایی از قرآن کریم چونان نمادی از ناخشنودی وی از آیین اسلام حنیف گزارش داده اند.

این اقدام زشت، هرگز با وظیفه رهبران دینی و معنوی که رسالتشان استوار سازی ارزشهای محبت و همزیستی مسالمت آمیز و استوار بر رعایت حقوق انسانی و احترام متقابل میان تمام پیروان ادیان و روشهای گونه گون فکری، همسوی نخواهد بود.

بر مقامات مسؤول ایالات متحده آمریکا است که از چنین عمل زشت و رسوایی جلوگیری نمایند که اگر واقع شود پیامدهای ناشایستی خواهد داشت و چه بسا به بازتابهای خطرناکی منجر شود.

احترام به آزادی اندیشه هرگز چنین اقدامی پست و رسوایی را اجازه نمی دهد که هجوم بر باورها و مقدسات دیگران را رقم می زند و به شکل گیری جریانی مناسب و همسو با گسترش تیره گی روابط، درگیری و خشونت می انجامد .

مرجعیت دینی در عین اینکه به شدت یورش به ساحت قرآن کریم را محکوم می کند و بر ضرورت جلوگیری از وقوع آن تاکید می ورزد از مسلمانان در هر کجا که هستند می خواهد نهایت خویشتن داری را پیشه سازند و هرگز با پیروان کلیساهای مسیحی با ناشایستی برخورد نکنند و سخن خداوند تبارک و تعالی را فریاد آورند که فرمود:

(یا ایها الذین آمنوا کونوا قوامین لله شهداء بالقسط و لا یجرمنکم شنئان قوم علی ان لا تعدلوا اعدلوا هو اقرب للتقوی و اتقوا الله ان الله خبیر بما تفعلون).

29 رمضان 1431 هـ.

پیام اقای سیستانی