تبیان، دستیار زندگی
سرانجام نوکیا شایعات چند روز اخیر مبنی بر تغییر مدیرعامل اش را تایید کرد. Olli‪-‬Pekka Kallasvuo مدیر عامل قبلی جایش را با فرد جدیدی جایگزین کرده است و حالا سکان رهبری نوکیا به دست استفان الوپ است. فردی که تا پیش از این مدیر بخش تجاری مایکروسافت بوده است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

مدیرعامل Nokia از مایکروسافت انتخاب شد

این موضوع حقیقت داشت، شرکت نوکیا اعلام کرده بود که قرار است مدیر ارشد خود آقای Olli – Pekka را عوض کند و شایعاتی مبنی بر جایگزینی یک مدیر جدید از شرکت مایکروسافت عنوان شده بود.  

nokia

شایعه شده بود که قرار است آقای Stephen Elop که در حال حاضر رهبر بخشی تجاری مایکروسافت است.

آقای Elop یک فرد کانادایی است و جایگزین رئیس فنلاندی شده است. آقای Elop قبل از مدیریت و کار در مایکروسافت در شرکت‌های بزرگ مهندسی دیگری نیز سابقه کار داشته. که می‌توان شبکه Juniper، شرکت ادوبی و مایکرومدیا را نام برد.

در حقیقت مدت زیادی بود که حرف و حدیث بر روی شرکت نوکیا جهت جایگزینی نیروی قدرتمندتر در این موقعیت وجود داشت تا در زمانی که بالاخره با خالی شدن این سمت بالاخره در 20 سپتامبر این فرد برای این موقعیت شغلی انتخاب شد.

مایکروسافت ، microsoft , nokia  نوکیا

اگرچه مدیرعامل قبلی نوکیا نیز همچنان عنوان عضو هیأت مدیره و سهام‌دار شرکت را دارد.

جالب است بدانید زمانی که آقای Elop تصمیم خود را جهت رفتن از مایکروسافت به مدیرعامل مایکروسافت استیو بالمر  اعلام می‌کند وی از او حمایت کرده و حتی در مراحل انتقال به او کمک می‌کند علت این امر را احترامی که برای Nokia به عنوان یک شرکت موفق قائل است بیان کرده است.

آن‌گونه که از طرف شرکت نوکیا در وصف آقای Elop نقل می‌شود، عنوان می‌گردد: وی دارای پشتوانه قوی در نرم‌افزار و مدیریت می‌باشد و آنها قصد دارند با این مدیر جدید  کمپانی خود را متحول کنند.

شرکت نوکیا آقای Elop را در یک کنفرانس زنده معرفی نمود و از گذشته و دستاوردهای او تعریف نمود. امیدوارم موفق باشد!

برگرفته از:

 http://www.engadget.com/2010/09/10/nokias-opk-is-out-replaced-by-stephen-elop-as-president-and-ce/

تهیه و تنظیم : فائزه سید خاموشی