تبیان، دستیار زندگی
شعیان بحرین در زیر فشار
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

سرکوب شیعیان بحرین توسط «فدائیان صدام»

بخش سیاسی- «فدائیان صدام» که جزو نیروهای وی‍ژه گارد ریاست جمهوری حزب بعث سابق عراق و از نیروهای آموزش دیده و خاص به شمار می رفتند، پس از حمله ارتش آمریکا به عراق در سال 2003 میلادی، به کشورها مختلف عربی همچون اردن، یمن، سوریه و غیره گریختند. تعدادی از این «فدائیان صدام» نیز به بحرین رفته و به دلیل سنی بودن، با دریافت فوری گذرنامه بحرینی، به ارتش و دیگر ارگانهای نظامی و امنیتی پیوستند.

بحرین

آن دسته از «فدائیان صدام» که اکنون در سرکوب شیعیان بحرین حضور دارند، گروهی هستند که به سازمان اطلاعات و امنیت بحرین پیوستند و تبحر خاصی نیز در شکنجه دارند. برخی سایت های عربی نام آن «فدائیان صدام» که به بحرین گریختند را منتشر کردند.

اخبار رسیده از بحرین حاکی از آن است، در حالی که نیروهای دولتی و امنیتی بحرین روز به روز بر اقدامات خود برای زیر فشار قرار دادن و سرکوب شیعیان این کشور می افزایند و به بهانه های مختلفی همچون تلاش برای براندازی حکومت متهم می کنند، تعداد زیادی از عناصر «فدائیان صدام» که طی چند سال اخیر به بحرین کوچ کرده اند، در این سرکوب شیعیان حضور دارند.

در همین حال گفته می شود «فدائیان صدام» که جزو نیروهای وی‍ژه گارد ریاست جمهوری حزب بعث سابق عراق و از نیروهای آموزش دیده و خاص به شمار می رفتند، پس از حمله ارتش آمریکا به عراق در سال 2003 میلادی، به کشورها مختلف عربی همچون اردن، یمن، سوریه و غیره گریختند. تعدادی از این «فدائیان صدام» نیز به بحرین رفته و به دلیل سنی بودن، با دریافت فوری گذرنامه بحرینی، به ارتش و دیگر ارگانهای نظامی و امنیتی پیوستند.

گفته می شود آن دسته از «فدائیان صدام» که اکنون در سرکوب شیعیان بحرین حضور دارند، گروهی هستند که به سازمان اطلاعات و امنیت بحرین پیوستند و تبحر خاصی نیز در شکنجه دارند. برخی سایت های عربی نام آن «فدائیان صدام» که به بحرین گریختند را منتشر کردند.

منبع: تابناک

تنظیم برای تبیان: عطاالله باباپور