تبیان، دستیار زندگی
فیلمی بسازم! درپی انتشار اخبارى در برخی نشریات مبنی بر اینکه بهرام بیضایى قرار است بعد از چند سال، فیلمى را جلوى دوربین ببرد و حتى تهیه كننده فیلم نیز مشخص شده بود، این فیلمساز طی تماسی به ایسنا اعلام کرد چنین فیلمی وجود خار...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

بهرام بیضایى:

قرارنیست فیلمی بسازم!


درپی انتشار اخبارى در برخی نشریات مبنی بر اینکه بهرام بیضایى قرار است بعد از چند سال، فیلمى را جلوى دوربین ببرد و حتى تهیه كننده فیلم نیز مشخص شده بود، این فیلمساز طی تماسی به ایسنا اعلام کرد چنین فیلمی وجود خارجی ندارد!

بهرام بیضایى روز دوشنبه در اینباره به خبرگزاری دانشجویان ایران گفت : من هم با تعجب این خبر را خواندم ولى تا الان كه كسى با من تماسى نگرفته و اصلاً در جریان نیستم و قرارنیست فیلمی بسازم . اگر خبری از فیلم جدیدم شود حتما خودم خبر می دهم!

بهرام بیضایى كه چندى پیش دومین نمایش صحنه اى خود را در سال هاى اخیر به روى صحنه برده بود در آن زمان اعلام كرد كه طى پنج سال گذشته، در تلاش براى ساختن فیلم تازه اى، جز ناهمراهى و دوگانگى از برخى مسئولان سینمایى وقت ندیده است.

بیضایى در ادامه گفت : من سیزده سال پیش نمایشنامه اى نوشته بودم كه به تازگى آن را پیدا كرده ام و هم اكنون در حال پاكنویس كردن آن هستم كه شاید آن را منتشر كنم یا شایداگر بتوانم آن را روى صحنه ببرم. بیضایى تاكید كرد چندان مطمئن نیستم كه بتوانم این نمایشنامه را اجرا كنم. بیضایى توضیح داد: این نمایشنامه طربنامه نام دارد و یك كار تخت حوضى است. چندى پیش اخبارى منتشر شد كه فیلمنامه ماهى، نوشته بهرام بیضایى براى انتشار رد شده است. بیضایى در گفت وگویى با ایسنا درباره علت رد این فیلمنامه گفته بود: معمولاً علت را نمى گویند. با این وضعیت خودم هم مانده ام و نمى دانم چه كنم. بیضایى عنوان كرده بود : متاسفانه هیچ كس حاضر نیست راجع به رد شدن این فیلمنامه توضیح دهد.

او ادامه داده بود : مسئولان قبلى مى گفتند بگذارید مسئولان جدید بیایند و مسئولان جدید نیز گویا كارهاى تصویب شده قبلى راهم قبول ندارند و باید گویى كارهاى تصویب شده قبلى هم دوباره بررسى شوند. گفتنى است بیضایى چندى پیش در پاسخ به سئوالى درباره سكوت طولانى اش در این سال ها گفته بود: من هیچ گاه سكوت طولانى نكرده ام، همیشه دارم كار مى كنم و شاید وقت براى كارهایم كم مى آورم، من زمانى كه در سینما یا تئاتر فعالیت نمى كنم در حال نوشتن هستم.

منبع : ایسنا