تبیان، دستیار زندگی
اژدهای دریایی برگدار چیست؟ اژدهای دریایی برگدار یکی از دو گونه اژدهاهایی است که در آب های استرالیای جنوبی پیدا می شود. این جانور را در جای دیگری نمی توانید ببینید. برخلاف نام وحشتناک این موجود دریایی، قیافه اش بسیار زیبا و رنگارنگ است
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

اژدهای دریایی برگدار

اژدهای دریایی برگدار چیست؟

اژدهای دریایی برگدار
اژدهای دریایی برگدار

اژدهای دریایی برگدار یکی از دو گونه اژدهاهایی است که در آب های جنوبی استرالیا زندگی می کند. این جانور را در جاهای دیگر نمی توان یافت. برخلاف نام وحشتناکش، قیافه ی این موجود دریایی بسیار زیبا و رنگارنگ است . زائده هایی که تمام بدن این حیوان را پوشانده است قابلیت استتار را برای این موجود فراهم می کند و ظاهری شکننده به این جانور می دهد. این موجود دریایی از وابستگان اسب های دریایی است.

این موجودات دریایی شبیه چیست؟

اژدهای دریایی برگدار
اژدهای دریایی برگدار

زائده هایی که در اطراف بدن این جانور وجود دارد، آن را شبیه به برگ ساخته است، و از همین رو نام این موجود را اژدهای دریایی برگدار نهادند. آن ها شبیه به علف های دریایی شناور هستند و این شکل خاص، آن ها را از خطر شکار شدن در امان نگه می دارد. اکثر اژدهاهای دریایی بالغ به رنگ سبز و قهوه ای مایل به زردند و نوارهایی هم روی بدنشان دیده می شود. درازای بدن آن ها می تواند به 45 سانتی متر هم برسد.

آن ها کجا زندگی می کنند؟

اژدهای دریایی برگدار
اژدهای دریایی برگدار

اژدهای دریایی برگدار در میان صخره ها، لابه لای علف ها و چمنزارهای دریایی و روی زمین های شن و ماسه ای نزدیک صخره های پوشیده از علف زندگی می کنند. آن ها در میان آب های جنوبی منطقه ی استرالیا دیده می شوند.

آن ها چه می خورند و چطور می خورند؟

اژدهای دریایی برگدار
اژدهای دریایی برگدار

اژدهای دریایی برگدار شکارشان را به کمک دهان کوچک و قیف مانند خود می مکند. غذای مورد علاقه ی آن ها میگوها و شپش های دریایی است.

چه خطراتی این جانور را تهدید می کند؟

از آن جایی که این جانور موجودی بسیار زیبا و منحصر به فرد است، انسان ها به صورت غیرقانونی این حیوان را برای آکواریوم های خود جمع آوری می کنند. متاسفانه آن ها نمی توانند غذای مناسب این حیوانات را روزانه تامین کنند و آن ها به سرعت پس از چند وقت می میرند. خطر اصلی که این حیوان را تهدید می کند آلودگی دریا است.

ترجمه و تنظیم:نعیمه درویشی

مطالب مرتبط

اسب آبی کوتوله

مارمولک های دم برگی

هیولاهایی که با شما زندگی می‌کنند

اکالیپتوس خانه ی کوآلا

حیوانات شبگرد

هرگز دو گور خر مشابه هم نیستند

سیاه گوش

پلنگ برفی

صاریغ ویرجینیا

خرگوش دریایی

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.