تبیان، دستیار زندگی
دیروز صبح برای چند ساعتی رسانه ها در شوک خبر ارسال نامه علی سعیدلو به مقام معظم رهبری برای کسب تکلیف جهت مشخص شدن وضعیت ورزشکاران ایرانی برای رویارویی با حریفان رژیم جعلی اسراییل بودند ..........
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

گافی که در ظاهر تکذیب شد!

سعیدلو رئیس جدید سازمان ورزش

بخش ورزشی - دیروز صبح برای چند ساعتی رسانه ها در شوک خبر ارسال نامه علی سعیدلو به مقام معظم رهبری برای کسب تکلیف جهت مشخص شدن وضعیت ورزشکاران ایرانی برای رویارویی با حریفان رژیم جعلی اسراییل بودند؛ خبری که مرجع اش محمدرضا یزدانی خرم رییس فدراسیون کشتی بود.

یزدانی خرم که به خاطر نتایج ضعیف کشتی ایران در مسابقات جهانی زیر فشار رسانه ها و منتقدانش قرار داشت، با حضور در برنامه "استودیو 6" شبکه خبر به جای اینکه بابت این نتایج به مردم توضیح بدهد و احیانا از آنها عذرخواهی کند، خبری را اعلام کرد که با توجه به سیاست های نظام و ارزشهای مبتنی بر دین مبین اسلام عجیب می نمود.

او درباره شکست کشتی فرنگی قرعه طالب نعمت پور را بهانه قرار داد و گفت که اگر کشتی گیرش میتوانست مسابقه بدهد، مدالش قطعی بود و آن گاه تیم کشتی آزاد ایران به جای هشتمی در جهان، دوم می شد!

به گزارش گروه ورزشی تبیان؛ پس از این صحبتها حسن رنگرز مشاور رییس سازمان تربیت بدنی و دبیرکل کمیته ملی المپیک هم این خبر را تایید کرد تا همه مطمئن شوند که رییس سازمان تربیت بدنی قصد دارد با سنت شکنی به مساله ای ورود کند که سالهاست جزو خطوط قرمز کشور به حساب می آید.

سعیدلو و علی آبادی در کنار یکدیگر

اعلام این خبر واکنشهای منفی بسیاری به همراه داشت، ابتدا محمد علی آبادی به این نامه واکنش نشان داد و پس از آن محمد کتیرایی مدیرکل سابق حراست سازمان تربیت بدنی با انتقاد شدید از رییس سازمان تربیت بدنی گفت که این مساله "انحرافی" روشن از معیارهای اصلی انقلاب اسلامی بوده است. با این حال پس از گذشت چند ساعت که سازمان تربیت بدنی به این خبر واکنش نشان نداد، برخی از خبرگزاریها به نقل از اداره کل روابط عمومی سازمان اصل این خبر را تکذیب کردند اما جالب اینجا بود که بر روی سایت سازمان این تکذیبیه دیده نمی شد و خبر اصلی این سایت مربوط به دیدار مشایی و سعیدلو در ساختمان سازمان تربیت بدنی بود.

چند ساعت پس از اعلام خبر ارسال نامه و پیش از اینکه این خبر تکذیب شود، خبر رسید که اسفندیار رحیم مشایی رییس دفتر رییس جمهور برای گفت و گو با علی سعیدلو راهی سازمان تربیت بدنی شده است.

این در شرایطی است که این شیوه تکذیب خبر برای نخستین بار بود که از سوی سازمان تربیت بدنی اجرا می شد و این مساله به ابهام ها برای وجود اصل این نامه اضافه می کرد. البته چند ساعت بعد خبر رسید که سازمان تربیت بدنی بابت این مساله یزدانی خرم را احضار کرده اما رییس فدراسیون کشتی در راهروهای ساختمان سازمان تربیت بدنی گفت که جریان نامه را خودش از زبان سعیدلو در جریان بازدیدش از اردوی تیمهای ملی کشتی شنیده است.

* کی بود، کی بود، من نبودم!

چند ساعت پس از اعلام خبر ارسال نامه سعیدلو به مقام معظم رهبری و پیش از اینکه این خبر به صورت تلفنی از سوی سازمان تربیت بدنی تکذیب شود، خبر رسید که اسفندیار رحیم مشایی رییس دفتر رییس جمهور برای گفت و گو با علی سعیدلو راهی سازمان تربیت بدنی شده است. در متن خبر هم آمده بود که با توجه بستر مناسبی که برای پیاده کردن مسائل فرهنگی در ورزش وجود دارد این دیدار انجام گرفته؛ با این حال اگرچه نمیتوان با قاطعیت نظر داد اما برخی از سایتها مدعی شده اند که این جلسه بی ارتباط با نامه سعیدلو به مقام معظم رهبری نبوده است.

یزدانی خرم و احمدی نژاد

* فرار به سوی ناکجا آباد

باخت های کشتی برای ورزش ایران به اتفاقی تکراری تبدیل شده است. از زمانی که به خاطر شکستهای کشتی در المپیک پکن همه به رییس جدیدش تاختند تا مسابقات جهانی اخیر که باز هم کشتی ایران ناکام بزرگ لقب گرفت بیش از دو سال است که می گذرد اما معلوم نیست که چه اتفاقی بر سر ورزش اول ایران افتاده است. البته اگر توجیه رییس فدراسیون کشتی را قبول کنیم(که انصافا شدنی نیست)، باید از حالا منتظر بازیهای آسیایی گوانگجو باشیم. بازیهایی که بر خلاف مسابقات جهانی خبری از حریفانی از رژیم اشغالگر قدس نیست و این انتظار وجود دارد که کشتی ایران بتواند به روزهای خوب گذشته اش بازگردد.

به رسمیت نشناختن رژیم منحوس صهیونیستی اتفاق جدیدی نیست.این نه یک شعار بلکه یک باور است و برای ایرانیان پذیرفتنی نیست که از زبان هیچ مقامی حرف از رابطه با این رژیم جعلی به میان آورده شود.

* چه راست، چه دروغ؛ اسراییل کشور نیست

به رسمیت نشناختن رژیم منحوس صهیونیستی اتفاق جدیدی نیست. از نخستین روزهای انقلاب شکوهمند اسلامی که بنای آن توسط معمار بزرگ انقلاب گذاشته شد تا امروز که کشور اسلامی مان با عزت و اقتدار در تمامی زمینه ها در دنیا فعال بوده در ادبیات نقشه جغرافیای مردم ایران، کشوری به نام اسراییل وجود نداشته است. این نه یک شعار بلکه یک باور است و برای ایرانیان پذیرفتنی نیست که از زبان هیچ مقامی حرف از رابطه با این رژیم جعلی به میان آورده شود.

حداقل انتظار از سازمان تربیت بدنی این بود که اگر واقعا ارسال این نامه صحت نداشت، مانند تمام اخباری که روی سایت این سازمان قرار می گیرد بر روی خروجی آن میرفت تا ما هم یقین پیدا میکردیم که قطعا مسوولان سازمان تربیت بدنی هم چنین دیدگاهی دارند. برای ما حفظ ارزشها مهمتر از کسب یکی، دو مدال جهانی است.

گروه جامعه و ارتباطات