تبیان، دستیار زندگی
بازی با مقدسات 1ملیارد مسلمان کار چه کسانی است؟
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

قرآن سوزی در چهار گوشه آمریکا

بخش سیاسی- حادثه 11 سپتامبر و حمله به برج های دوقلو در سال2001 سرآغاز بسیاری از حوادث و رویدادها در جهان بود. ربوده شدن چهار هواپیما و برخورد سه فروند از آنان با برج های دو قلو و پنتاگون طبق انتظار عملیات تروریستی نام گرفت که توسط مسلمانان ترتیب داده شده بود ولی طبق شواهد بسیاری این عملیات طرحی آمریکایی برای انجام فاز جدیدی از سلطه طلبی های مستکبران جهانی در جهان به خصوص منطقه خاورمیانه بوده است.

صهیونیست

این طرح راه را برای تحت فشار گذاردن مسلمان و اهانت به باورها و ارزش های آنان باز کرد. مسلمانان بعد از این واقعه با چهره ای خشن، بی رحم، عقب مانده و بدوی به دنیا معرفی می شدند و در مقابل آمریکا قطبی بود که برای نجات جهان از شر این اشرار ! دست به کار شده است. که این گونه صحنه آرایی ها را می توان در فیلم های هالیوودی مشاهده کرد. اشغال افغانستان، عراق اقدام به کشیدن کاریکاتورهایی موهن به اسلام و.... از پیامدهای این واقعه می باشند!

اما آخرین حاشیه پیرامون این اتفاق خبر از ساخت یک مسجد در نزدیکی محل برج های دوقلو واقع درساختمانی قدیمی در  منطقه "گراند زیرو " بود.

روز سه شنبه سوم آگوست، 12 عضو شورای  شهرداری نیویورک با اکثریت مطلق آرا با احداث این موافقت کردند.مسجدی که قرار است در سالروز حملات تروریستی به برج های تجاری دوقلوی آمریکا به عنوان یکی از بخش های یک مرکز 13 طبقه فرهنگی  راه اندازی شود. این مسجد وسعتی به اندازه 2000 نمازگزار خواهد داشت.

اینگونه اهانت به ادیان اللهی و بی توجهی به مقدسات آنان از هیچ تفکری جز صهیونیسم و مشتقات آن به وجود نمی آید و تنها این گروه هستند که حاضرند برای دستیابی به اهداف خود همه چیز را قربانی کنند

این ساختمان 13 طبقه علاوه بر این مسجد، شامل موزه، استخرهای شنا و سالن‏های ورزشی نیز هست. کمیسیونر "کریستوفر مور" نیز معتقد است که برجای ماندن این ساختمان قدیمی با همین وضعیت فعلی نتیجه ای جز آسیب رساندن به ساختمان های مجاور را نیز نخواهد داشت. وی گفت:«این مکان تحت نظارت مرکز اجتماع اسلامی قرار خواهد گرفت.مرکزی که از ساختمان به عنوان فضایی برای انتقال صدای مسلمانان مدرن استفاده خواهد کرد.»وی افزود:« برنامه ساخت این مسجد همراه با ساختمان مذکور، از سوی دو نهاد مستقل، که در زمینه ایجاد تفاهم و گفتگو در بین ادیان مختلف فعالیت می‏کنند، به نام های "مبادره قرطبه"، و " الجمعیة الامریکا لتقدم المسلمین" طرح‏ریزی شده است.

اما واکنش ها در مقابل این اقدام که از همان روزهای اول شکل گرفت به صورت موافقت و مخافت هایی بروز کرد. واکنش هایی که هم در میان موج موافق و هم مخالف آن مواردی عجیب وجود داشت.

اوباما

از جمله موافقان این طرح که واکنش جالبی دراینباره گرفت باراک اوباما، رییس جمهور آمریکا می باشد. وی که با شعار تغییر روی کار آمد از اول در پی ایجاد رابطه با مسلمانان بود که این رویکرد وی نیز در موافقت وی با ساخت این مرکز فرهنگی و مسجد نمایان است .اوباما با بیان اینکه اعتقاد به این موضوع دارد که آزادی دینی همه مسلمانان جهان باید حفظ شود،افزود:« به عنوان یک شهروند و رئیس جمهور آمریکا، بر این باورم که مسلمانان حق دارند همانند هر کس دیگر در همه جای این کشور مراسم دینی خود را به جای آورند.»وی اعلام کرد که ساخت مسجد در این منطقه و طبق بررسی های صورت گرفته از سوی شهردار نیویورک، هیچ گونه منافاتی با قوانین محلی و مدنی ایالات متحده ندارد و کشوری که مبنای آن آزادی بیان است،نباید در مقابل چنین فعالیت هایی مخالفت کند.

این اقدام وی جز دست کش مخملین که بر روی دست هایی چدنی کشیده است، نمی باشد. دست های چدنی که برای کشتار مردم فلسطین و بیرون راندن آن از سرزمینشان و همینطور برای کشتار مردم مسلمان عراق و افغانستان پول هزینه می کند، چطور می تواند پای ساخت یک مسجد را در کنار خود امضا کند و این جز فریبکاری در راستای اقدامات مشابه وی در این راستا نمی باشد.

اما این کار موافقین دیگری هم داشت از جمله شیخ فیصل عبدالرئوف، رییس نهاد "مبادره قرطبه"،"مایکل بلومبرگ"، شهردار نیویورک،  "میشل جرسون نطق نویس جرج بوش رئیس جمهور اسبق آمریکا..که در میان آنها کسانی وجود دارند که بارها به طور مستقیم وغیر مستقیم در اهانت و ظلم به مسلمین نقش داشتند و اینگونه طرفداری آنها مثال بارز قسم حضرت عباس و دم خروس می باشد.

این رویکرد مخالفینی را هم داشته ،مخالفت هایی که تا اهانت به مقدس ترین کتاب مسلمانان پیش رفته و این نتیجه نقشه صهیونیستی اسلام هراسی است که خواهان ایجاد موج اسلام ستیزی در جهان می باشد

از همان لحظات اولیه  قطعی شدن این طرح عده ای در مقابل ساختمان شورای شهرداری نیویورک جمع شدند و فریاد شرم بر شما باد سر می دادند اما از دیگر مخالفان می توان به بازماندگان قربانیان حملات یازدهم سپتامبر ، ۲۰۰۱سارا پیلین"، فرمانده سابق آلاسکا و یار انتخاباتی "جان مک‌کین" در رقابت‌های انتخابات ریاست جمهوری آمریکا و همچنین "نیوت گینگریچ"، از روسای پیشین مجلس نمایندگان آمریکا اشاره کرد.

سفیر واتیکان در ایران:

كلیسای فلوریدای آمریكا از فرقه جدیدالتاسیس است كه هیچ ریشه تاریخی ندارد و تنها 50 نفر دیوانه عضو این كلیسا هستند

اما در افراطی ترین اقدام برای مخالفت کشیش کلیسای فلوریدا طرح قرآن سوزی در محل برج های دوقلو را مطرح کرد.

طرحی شوم که از همان ابتدای طرح ان، واکنش ها نسبت به ان شروع شد،

مطابق این طرح قرار بر این بود که در سالروز حمله به برج های دوقلو در این مکان 2000جلد قرآن کریم به آتش کشیده شود.

این اقدام افراطی و غیر انسانی به وسیله  تری جونز کشیش کلیسای فلوریدا مطرح شد .كلیسای فلوریدای آمریكا به گفته سفیر واتیکان در ایران تنها شامل پنجاه نفر است كه از نام مسیحیت سوء‌استفاده می‌كنند، تصریح كرد: كلیسای فلوریدای آمریكا از فرقه جدیدالتاسیس است كه هیچ ریشه تاریخی ندارد و تنها 50 نفر دیوانه عضو این كلیسا هستند. این گفته را اما جونز دختر تری جونز نیز در مصاحبه ای با مجله اشپیگل آلمان تایید کرده است وی در این مصاحبه عنوان کرده است که پدرم عقل خود را از دست داده و به كمك نیاز دارد و من امیدوارم كه سر عقل بیاید.

قرآن سوزی

جونز از همان ابتدا با واکنش های داخلی و خارجی روبه رو شد از کلیسای واتیکان گرفته تا مرکز تشیع قم توسط مراجع اعظام چون آیت الله جوادی آملی، آیت الله مکارم شیرازی و...... این موج از مخالفت ها در ابتدا باعث شد تا جونز برای این کارش شرط گذاری کند. وی اعلام کرد اگر مسجد در محل دیگری دورتر از محل حادثه 11  ساخته شود دست به قرآن سوزی نخواهد زد اما افزایش مخافت ها و ترس از عواقب این کار باعث شد سرپرست کلیسایی کوچک فلوریدا ازموضع خود عقب نشینی کرده و در چرخشی 180 در جه ای بگوید:کلیسای ما هرگز اقدام به سوزاندن قرآن نمی کند حتی اگر در کنار ویرانه های مرکز تجارت جهانی، یک مسجد ساخته شود.

اما گویا این طرح که زاییده فکر یک نفر نبوده و به وضوح می توان تفکرات صهیونیستی را در پشت آن مشاهده کرد، باید اجرا می شود و در صورت لغو آن به دست جونز عده ای حاضر بودند این اقدام غیر اخلاقی و مخالف تمامی ادیان الهی را جامعه عمل بپوشانند. شهر تنسی، تجمع کنندگان در محل یاد بود قربانیان حادثه 11 سپتامبر، و کسانی که در کاخ سفید و اطراف آن در روز شنبه حضور داشتند شاهد اهانت به قرآن کریم بودند.

در شهر تنسی دو كشیش پروتستان كه با هیچ كلیسای مهمی در آمریكا در ارتباط نبودند، دو نسخه از قرآن را به آتش كشیدند.

در محل ساخت مرکز اسلامی نیویورک که بهانه ی قرآن سوزی نیز از آنجا آغاز شده بود نیز یک نفرکه در میان تجمع‌كنندگان بود، صفحات یك نسخه از قرآن را پاره كرد و برگ‌های آن را به آتش كشید.

این  اتفاق در مقابل کاخ سفید هم در مقابل چشم تروریست های بازدیدکننده رخ داد و گروهی از مسیحیان صهیونیست عضو جنبش افراطی تی پارتی، قرآن ها را مقابل کاخ سفید پاره کردند.

رندل تری، رهبر این گروه و همراهان وی دلیل این کار خود را  "پایان دادن به این تصور که اسلام دین صلح است"، اعلام کردند.

اندرو بچم، فرد دیگر این گروه نیز در حالی که برگه هایی از قرآن در مورد مسیحیان و یهودیان را پاره می کرد گفت: "تنها دلیلی که من قرآن را آتش نمی زنم این است که آتش زدن هر چیزی در محوطه کاخ سفید جرم است

اینبار هم چون 11 سپتامبر دود این نقشه به چشم خود غربی ها خواهد رفت و افکارعمومی جهان را بیش از پیش بیدار و آگاه خواهد کرد. و آغازی برای بسته شدن طومار صهیونیست ها در جهان خواهد بود

این اقدامات موهن حتی با کوچکترین مقابله ای رو به رو نشد و حتی کسانی چون اوباما که داعیه دوستی با مسلمانان را دارد در زمان این نمایش طراحی شده ،سکوت کرده و و حتی کوچکترین اقدامی برای جلوگیری از بازی با مقدسات بیش از یک ملیارد مسلمان در جهان و معتقدان به ادیان الهی نکرد. واینجا  به راحتی می توان دست های چدنی وی را در زیر دستکش مخملی وی در این ماجرا مشاهده کرد.

بدون شک اوباما اگر چه ظاهرا و برای عدم تخریب کسب وجه آمریکا در جهان و کشورهای اشغالی خاورمیانه و ادعای دوستی با آنان مجبور به مخالفت زبانی با این مسئله بوده ولی در باطن خود نیز از طراحان این اقدام توهین آمیز بوده و هیچگاه او برخلاف مصالح برادران صهیونیست یهودی خود گامی برنخواهد برداشت و خود را به عنوان یک مسیحی بنیادگرا ملزم به پیش برد چنین طرح هایی  می داند تا با زنده نگه داشتن موج اسلام هراسی و به دنبال آن اسلام ستیزی در جهان، دجال ها- بخوانید مسلمانان!- که دشمنان مسیح هستند رو به نابودی رفته و راه برای ظهور مسیح موعود هموار شود!

اسلام

اما این گام آغاز گسترده موج اسلام ستیزی که سالهایی متوالی است که در جهان جریان پیدا کرده است؛ می باشد که باید منتظر بود مدیریت صهیونیسم جهانی از هر جنبه ی آن برای فشار بر مسلمانان استفاده کند. همانطور که نیز "فرد فلپس" رهبر کلیسای «باپتیست وست بورو» در شهر توپکا، مرکز ایالت کانزانس آمریکا هم با انتشار یک فیلم ویدئویی از تصمیم خود برای سوزاندن قرآن خبر داده است.

 اینگونه اهانت به ادیان الهی و بی توجهی به مقدسات آنان از هیچ تفکری جز صهیونیسم و مشتقات آن به وجود نمی آید و تنها این گروه هستند که حاضرند برای دستیابی به اهداف خود همه چیز را قربانی کنند به خصوص قرآن را که سدی محکم در برابر آنان می باشد. اما مطابق این اقدام که از همان ابتدای کار با مخالفت های زیادی رو به رو شد و موجب عقب نشینی کلیسای فلوریدا گشت، حال با توجه به این عمل انجام گرفته و توهین به بزرگترین کتاب آسمانی سیاست مرداران آمریکایی و اربابان صهیونیست آنها باید منتظر واکنش های شدیدتری نه تنها از مسلمانان بلکه از تمامی متدینین به ادیان الهی باشند  و اینبار هم چون 11 سپتامبر دود این نقشه به چشم خود غربی ها خواهد رفت و افکارعمومی جهان را بیش از پیش بیدار و آگاه خواهد کرد. و آغازی برای بسته شدن طومار صهیونیست ها در جهان خواهد بود.

عطاالله باباپور

گروه جامعه و ارتباطات