تبیان، دستیار زندگی
«موفقیت «مانگرو» در مسکو با توجه به زمان فشرده و فیلم‌های متعدد از کشورهای مختلف در ژانر پلیسی اهمیت زیادی داشت و می‌تواند طلیعه‌ای برای حضور موثرتر در آن حیطه برای فیلمسازان کشورمان باشد.»
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

«مانگرو» به اسپانیا می‌رود

فریبرز عرب نیا

فیلم تلویزیونی «مانگرو» به کارگردانی مهدی صباغ‌زاده و تهیه‌کنندگی حسین طاهری در جشنواره ماربلا در اسپانیا پخش می‌شود.

به گزارش خبرآنلاین، این فیلم پارسال نیز در جشنواره فیلم‌های پلیسی - جنایی روسیه حضور داشت و تندیس فیلم برتر جشنواره را دریافت کرد.

حسین طاهری در‌این‌باره، گفت: «موفقیت «مانگرو» در مسکو با توجه به زمان فشرده و فیلم‌های متعدد از کشورهای مختلف در ژانر پلیسی اهمیت زیادی داشت و می‌تواند طلیعه‌ای برای حضور موثرتر در آن حیطه برای فیلمسازان کشورمان باشد.»

«مانگرو» بر مبنای فیلمنامه‌ایی از فرهاد توحیدی ساخته شده و داستان یک سرگرد نیروی انتظامی را روایت می‌کند که برای از هم پاشیدن باند قاچاق مواد مخدر به دستور فرمانده خود درون یک باند توزیع و پخش مواد مخدر نفوذ می‌کند.

فریبرز عرب‌نیا، عبدالرضا اکبری، جهانگیر الماسی، رامتین خداپناهی، مینا نوروزی و میرمحمد تجدد نقش‌های اصلی این فیلم را بازی می‌کنند.

به گفته طاهری، «مانگرو» تولید مرکز سیما فیلم است. تصویربرداری فیلم همزمان با سالگرد پیروزی انقلاب از 22 بهمن ماه 86 در تهران شروع و پس از آن در بندرعباس و جزیره قشم پیگیری شد. تصویربرداری اواخر اسفند به پایان رسید.

حسین غضنفری تدوین‌گر، غلامرضا آزادی مدیرتصویربرداری، سعید ملکان طراح گریم، مجید میرفخرایی طراح صحنه ولباس، فرامرز بیات مدیرتولید و فاطمه‌السادات سیدی منشی صحنه دیگر عوامل این فیلم هستند.

عنوان «مانگرو» از یک گیاه دریایی گرفته شده است، گیاهی که با جزر و مد تغییر شکل می‌دهد و در مرداب‌ها و حواشی سواحل خلیج فارس رشد و نمو دارد.»

تنظیم برای تبیان : مسعود عجمی