تبیان، دستیار زندگی
در پایان مرحله مقدماتی روز سوم رقابتهای کشتی قهرمانی جهان که در مسکو جریان دارد تیم روسیه با اقتدار قهرمان شد و ایران به احتمال فراوان در جایگاه چهارم قرار می گیرد ........
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

کشتی ایران چهارم شد

کشتی قهرمانی آسیا

در پایان مرحله مقدماتی روز سوم رقابتهای کشتی قهرمانی جهان که در مسکو برگزار شد تیم روسیه با اقتدار قهرمان شد و ایران در جایگاه چهارم قرار گرفت.

به نقل از مهر، پایان مرحله مقدماتی روز سوم رقابتهای کشتی آزاد قهرمانی جهان که در شهر مسکو پایتخت روسیه جریان دارد روسها که تا دیروز با کسب 37 امتیاز صدرنشین بودند، با توجه به حضور سه کشتی گیر اوزان 66، 74 و 120 کیلوگرم خود در دیدار نهایی، قهرمانی خود را پیش از برگزاری دیدارهای فینال سه وزن آخر قطعی کردند.

کشتی گیران کشورمان که در صورت کسب مدال می توانستند حتی جایگاه دوم را تصاحب کنند درخشش خوبی از خود به نمایش نگذاشتند تا تنها صادق گودرزی در وزن 74 کیلو گرم بتواند به فینال صعود کند و به مدال نقره دست یابد.

صادق گودرزی کشتی گیر آزادکار وزن 74 کیلوگرم کشورمان با کسب 4 پیروزی و یک شکست به مدال نقره رقابتهای کشتی قهرمانی جهان که روزهای 19 تا 21 شهریور ماه در شهر مسکو پایتخت روسیه برگزار شد، دست یافت و تیم ایران با کسب یک مدال نقره و یک مدال برنز با یک پله سقوط نسبت به دوره گذشته در جایگاه چهارم دنیا قرار گرفت.

صادق گودرزی کشتی‌گیر آزادکار وزن 74 کیلوگرم کشورمان که  در کشتی نخست  خود در رقابتهای جهانی که در دو تایم  سورن مارکوسیان از ارمنستان  را شکست داد، در دور سوم نیز عبدالحکیم شاپیف از قزاقستان را نیز پشت سر گذاشت و در دور چهارم با پیروزی مقابل سیروتین از اوکراین به دیدار نیمه نهایی راه یافت. وی در این دیدار فوندرای کوبایی را در سه تایم شکست داد  و به دیدار فینال راه یافت. گودرزی در دیدار فینال مانند دیدار نیمه نهایی سال گذشته مقابل  دنیس چارگوش از روسیه در دوتایم شکست خورد و صاحب مدال نقره شد.

تقوی کشتی گیر تیم ملی ایران

مهدی تقوی کشتی گیر وزن 66 کیلوگرم پس از استراحت در دور نخست، در دور دوم حریف ازبکستانی را شکست داد. وی در کشتی سوم خود آندری استادنیک نایب قهرمان المپیک از اوکراین را پشت سرگذاشت. اما در دور چهارم مقابل گندری گارزون از کوبا در دو تایم شکست خورد. تقوی با توجه به شکست حریف کوبایی مقابل کشتی گیر روس از کسب مدال بازماند.

فردین معصومی، کشتی گیر آزادکار وزن 120 کیلوگرم کشورمان پس از پیروزی مقابل حریف ارمنستانی در کشتی دوم خود نیز " کامچف " از بلغارستان را شکست داد و به دور سوم راه یافت. وی در دیدار چهارم مقابل بریانیدزه از گرجستان شکست خورد و با توجه به شکست این کشتی گیر مقابل حریف روس معصومی از دور رقابتها کنار رفت.

تیم کشتی آزاد ایران در پایان این رقابتها تیم ایران  با کسب یک مدال توسط صادق گودرزی و یک مدال برنز توسط سید مراد محمدی به کار خود پایان داد و پس از تیمهای روسیه، آذربایجان و کوبا با یک پله سقوط نسبت به دوره گذشته در جایگاه چهارم دنیا قرار گرفت.

تنظیم برای تبیان: رضا سیگاری