تبیان، دستیار زندگی
خبرگزاری ایکنا (خبرگزاری قرآنی ایران) غرفه مؤسسه فرهنگی تبیان یكی از بخش‌های نمایشگاه قرآن است كه به عنوان مجهزترین غرفه توجه همه را به خود جلب كرده است. تمام كاركنان این بخش با نظم خاصی مشغول فعالیت‌اند و با دقت نظر فعالیت...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

خبرهایی از نمایشگاه قرآن کریم


خبرگزاری ایکنا (خبرگزاری قرآنی ایران)

غرفه مؤسسه فرهنگی تبیان یكی از بخش‌های نمایشگاه قرآن است كه به عنوان مجهزترین غرفه توجه همه را به خود جلب كرده است. تمام كاركنان این بخش با نظم خاصی مشغول فعالیت‌اند و با دقت نظر فعالیتها و برنامه‌های مؤسسه فرهنگی تبیان را به علاقه‌مندان توضیح می‌دهند.

در بخش بانوان نمایشگاه نشستی با عنوان زن از دیدگاه مولانا و در «سرای قرآن و اندیشه» دو نشست با موضوعات «اعجاز قرآن در باستان شناسی» و «مطالعات قرآن در غرب» با حضور استادان و اندیشمندان حوزه علوم قرآنی برگزار شد.

شهر مجازی قرآن نیز از جمله بخش‌هایی است كه توانسته جوانان زیادی را به دور خود جمع كند؛ در اینجا هر جوانی در كنار رایانه‌ای و بانگاهی كنجكاوانه در جستجوی اطلاعاتی در زمینه علوم قرآنی است.

اما نكته جالب این است كه برخی از غرفه‌ها هنوز هم خالی است و برخی از مؤسسات قرآنی تاكنون فعالیت خودشان را در این نمایشگاه آغاز نكرده‌اند و شاید هم اصلاً قرار نیست مردم قرآن دوست را از فعالیت و برنامه‌های خود آگاه كنند!

البته برخی از روزنامه‌ها از جمله كیهان، رسالت، ایران و جهان اقتصاد نیز نام خود را بر روی سه در ورودی یك غرفه نصب كرده‌اند ولی اثری از آنها نیست و گویی فقط خواسته‌اند نامی از آنها بر سردر غرفه های نمایشگاه قرآن باقی بماند.

در این میان چند خبرگزاری از جمله فارس، مهر، میراث خبر، ایكنا و شبستان و روزنامه اطلاعات در یخش مطبوعات و رسانه‌های قرآنی بسیار فعال‌اند و بازدیدكنندگان نمایشگاه را از فعالیت‌های خودشان آگاه می كنند.

در بخش كودك و نوجوان نیز دیروز كودكان با موضوع «پیامبر در شكم ماهی» نقاشی‌های خود را با شور و اشتیاق بر روی دیوارها ترسیم كردند. این بخش دیشب یكی از شلوغ‌ترین قسمت‌های نمایشگاه بود.

نكته قابل توجه دیگر در ششمین روز برپایی نمایشگاه بین المللی قرآن كمتر بودن تعداد بازدیدكنندگان بود كه نسبت به روزهای دیگر به نظر می‌رسید تعداد آنها تقلیل پیدا كرده است كه شاید هم آغاز هفته كاری دلیل این امر باشد.

به نظر می‌رسد مصلی بزرگ امام خمینی(ره) به دلیل واقع شدن در مكانی مناسب توانسته‌است قشرهای مختلف مردم از جمله جوانان را به بازدید از نمایشگاه قرآن تشویق كند.

روابط عمومی موسسه تبیان