تبیان، دستیار زندگی
ورزشگاه: فولاد شهر سپاهان یك گل : مهدى جعفرپور(32) استقلال صفر داور: رحیم رحیمى مقدم تماشاگر:20هزار نفر بهترین بازیكن: رودریگو رجیو سپاهان: آرمناك پطروسیان، هادى عقیلى، محسن بنگر، محمود منصورى، جابا مجیرى (محمود كریمى66)، ر...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

سقوط استقلال با اشتباه رحمتى


ورزشگاه: فولاد شهر

سپاهان یك

گل : مهدى جعفرپور(32)

استقلال صفر

داور: رحیم رحیمى مقدم

تماشاگر:20هزار نفر

بهترین بازیكن: رودریگو رجیو

سپاهان: آرمناك پطروسیان، هادى عقیلى، محسن بنگر، محمود منصورى، جابا مجیرى (محمود كریمى66)، رودریگو رجیو، محمد نورى (آرش رمضانى78)، احمد محمدپور (جلال اكبرى56)، مهدى جعفرپور و ادموند بزیك

سرمربى: تاوارس

استقلال: سید مهدى رحمتى، پیروز قربانى، امیر حسین صادقى، محمود فكرى، مهدى امیرآبادى، آكوستنى گیلائورى (علیرضا منصوریان59)، فرزاد مجیدى، حسین كاظمى، اصغر طالب نسب (علیرضا اكبرپور46)، سیاوش اكبرپور و رضا عنایتى

سرمربى: امیر قلعه نویى

امیر قلعه نویى اشتباه بزرگى كرد. اشتباهى كه در پایان بازى بابت آن خود را سرزنش مى كرد. او با یك سهل انگارى كوچك كارى كرد كه تیم اش صدر جدول را از دست دهد. قلعه نویى لحظاتى پس از سوت پایان در حالى كه با دو دست سر خود را به زانوهایش چسبانده بود زیر لب مى گفت: «نباید وحید را بیرون مى گذاشتم و به سید بازى مى دادم.»

او زمانى به اشتباه خود پى برده بود كه دیگر فرصتى براى جبران وجود نداشت. قلعه نویى در صفحه شطرنج بازى با سپاهان تنها یك مهره را به اشتباه حركت داد اما همین حركت اشتباه كافى بود تا او و تیم اش مات شوند. قلعه نویى در حالى سید مهدى رحمتى را در چارچوب قرار داده بود كه هفته گذشته وحید طالب لو مقابل راه آهن اشتباهى نكرد. سرمربى استقلال سعى كرد با سیستم چرخشى، رحمتى را راضى نگه دارد. به همین خاطر از وحید طالب لو گذشت تا رحمتى را در چارچوب بگذارد. دریغ از اینكه قرار است در دقیقه32بازى او روى یك اشتباه بچه گانه3امتیاز را تقدیم سپاهان كند. در این دقیقه مهدى جعفرپور هافبك حریف كه قصدى براى باز كردن دروازه استقلال نداشت، توپى را از كنار خط سانتر كرد. او وقتى به محوطه نگاهى انداخت دید دچار اشتباه شده چون مهاجمى در آنجا دیده نمى شود. سرش را برگرداند كه به عقب برود اما بیش از اینكه حركتى كند دید همان توپ گل شده! نه او و نه20هزار نفرى كه به استادیوم فولاد شهر رفته بودند این گل را باور نمى كردند اما این اتفاق رخ داده بود.

استقلال پس از این گل از خواب پرید اما نیمه اول با همین نتیجه تمام شد. در وقت دوم اصغر طالب نسب بیرون رفت تا علیرضا اكبرپور جاى او را بگیرد. استقلال با این تغییر رو به بازى تك ضرب و زمینى آورد. ترفندى كه در بازى راه آهن جواب داده بود. در دقیقه60وقتى حسین كاظمى توپ را به عمق دفاع سپاهان انداخت، صحنه3گل استقلال در بازى راه آهن در ذهن ها تداعى شد. چون عنایتى با چنین پاسى هایى توانسته بود دو گل به حریف بزند اما او هم نتوانست طلسم را بشكند. عنایتى وقتى توپ كاظمى را گرفت با آرمناك تك به تك شد ولى در كمال ناباورى توپ را به فضاى كنارى دروازه كوبید تا برانكو نفس راحتى بكشد! بى شك سرمربى تیم ملى روى گل سپاهان و اشتباه رحمتى هم به خود افتخار مى كرد چون پیش از این گفته بود او آماده نیست.

استقلال در30دقیقه پایانى بازى موقعیت چندانى نداشت و تنها در لحظات پایانى با حركت اكبرپور مى توانست ورق را برگرداند اما قرار نبود استقلال در صدر بماند. پاس با شكست2- صفر قندى خود را به صدر رساند تا قلعه نویى و تیم اش تنها چند هفته آن هم در تعطیلات رؤیاى صدرنشینى را تجربه كنند.

حمله به اتوبوس آبى ها

مگر مى شود بازیهاى استقلال و سپاهان بى حاشیه باشد. پس از مسائلى كه در لیگ دو فصل پیش و در فینال جام حذفى پیش آمد دیروز هم پرونده بازى دو تیم بدون حاشیه بسته نشد. پس از پایان بازى در حالى كه بازیكنان استقلال سوار بر اتوبوس در حال ترك ورزشگاه بودند با هجوم برخى از طرفداران اصفهانى مواجه شدند. طرفداران چند شیشه اتوبوس آبى ها را شكستند و پس از دخالت مأموران انتظامى پا به فرار گذاشتند.

نیكبخت بیحال

علیرضا نیكبخت گوش چپ استقلال كه به دلیل مصدومیت بازى دیروز را از دست داد در كنار قلعه نویى بازى را از جایگاه VIP دید. او پس از بازى بد جورى حالش گرفته بود: «مى توانستیم حداقل مساوى كنیم. بچه ها از موقعیت ها استفاده نكردند ...»

قلعه نویى: همیشه قبل از بازى سپاهان ضد من جوسازى مى شود

بعد از پایان بازى همچنان در جایگاه VIP نشسته بود. امیر قلعه نویى كه خیلى ناراحت به نظر مى رسید ناى راه رفتن نداشت. او كه از فدراسیون فوتبال و كمیته انضباطى شاكى بود با دیدن اولین خبرنگار گفت: «این چه وضعى است؟ كمیته انضباطى معلوم نیست دنبال چه اهدافى است. اصلاً چرا در بازى راه آهن مرا محروم نكردند؟ همیشه قبل از بازى سپاهان ضد من و استقلال جوسازى مى كنند. نمى دانم اینها چه اهدافى دارند!»قلعه نویى پس از گفتن این حرف ها مثل یك گلوله آتش به سمت رختكن استقلال رفت. خدا به بازیكنان این تیم رحم كند!